Skocz do zawartości

[e39] M62 1998r podnoszenie obrotów..rozwinięcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Panowie, czy byłby w stanie mnie ktoś poinstruować jak podnieść obroty na jałowym? Może jest to banalna sprawa, a po co mam dawać zarobić mechaniorom, zawsze coś w kieszeni zostanie. Autko z M62B44 z czerwca 1998r czyli o ile sie nie mylę bez elektronicznej przepustnicy. Czy można dokonac tego poprzez np. INPE, czy tylko mechanicznie?

 

Uprzedzajac pytania:

 

Chce spróbować zwiększyc bądź zmniejszyć troszkę obroty, bo trzęscie mi budą na LPG przy załączonej klimatyzacji. LPG chodziło idealnie aż do kolejnego serwisowania instalacji, po serwisie i ustawieniu zaczęło właśnie telepać. "Dobrze żarło, a zdechło" :( . Na wolnych jak stoję to trzęsie, jak klime wyłącze to idealnie chodzi. Byłem już ze 2 razy u gazownika, przeczyścilem listwe (jeden wtrysk był przestawiony o 6 cm [cokolwiek miało by to znaczyć]), ustawione na nowo, 2 dni spokoju i dalej trzęsie [inna psrawa, że po tej naprawie wtrysku i czyszczeniu zuzycie gazu spadło o 2-3 litrów 8) ]. Znowu pojechałem kilka dni temu, wszystko sprawdzone, wszsytko sprawne, ustaionw na nowo, po wyjechaniu przez 1 dzień nie trzęsło i znowu... gazownik powoli rozkalda ręce bo wszsytko jest sprawne. Trzęsie i na zimnym i na ciepłym silniku, ale ciekawa sprawa, że tylko do tzreciego bądź czwartego odpalenia auta. Np. pokręce sie po mieście , pozałatwiam trochę spraw i po 4 odpaleniem auta wszsytko idelanie chodzi. Więc wykumałem sobie, że jak deczko dźwigne lub opszcze obroty to przestanie trząść, a przynajmniej sprawdze, czy rzeczywisćie sie tak stanie. Na klimie jeżdże cały rok, więc pytanie gazownika, czy naprawdę muszę na niej jeździć deczko mnie rozbawiło :shock:

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Luczar
Opublikowano

Dzisiaj podpiąłem INPE.

 

Ale po kolei. Autko zaczyna trząść się też na niezbyt nagrzanym silniku na Pb, co wcześniej nie miało miejsca. A więc może nie gaz jest tu winien.

 

A więc tak:

Smoothness na zimnym:

http://i4.photobucket.com/albums/y121/LUCZAR/1.jpg

 

Smoothness gdy się nagrzewał około 40 stopni C:

http://i4.photobucket.com/albums/y121/LUCZAR/2.jpg

 

Smoothness na gazie zaraz po przełączenie - temp. okolo 45C.

http://i4.photobucket.com/albums/y121/LUCZAR/3.jpg

 

Dziwne jest dla mnie, że wartości szaleją na różnych cylindrach, nie ma reguły, czyli jest to jakiś ogólny problem. Na wykresie 2 można zaobserwować, że fiksuje tylko BANK 2, a wiem, że mi tam uszczelka puszcza i mam deczko oleju w gniazdach świec [2 lata temu wymieniałem i znowu... :suchy: - może to przez podciśnienie przez odme?]. Ale już na kolejnych wykresach nie jest to regułą. Np. obciążałem silnik załączając klime i co raz to inne cylindry zaczynały fiksować i budą trząść nieprzyjemnie.

Ciekawa historia też z błędami. Miałem kiedyś wypadanie zapłonu na 3, winny był wtrysk gazu który właśnie ostatnio naprawiałem. A teraz patrze, na 3 spokój, a mam znowu wypadanie na 1 i 2.........

 

Ma ktoś jakieś sugestie jak to powiązać wszystko? Czy rzeczywiście winna może być odma?

Opublikowano

był kiedyś na forum Seba z Chorzowa i miał ten sam problem -- lekkie drgania na gazie na wolnych obrotach

no i nie jeździł na gazie ...

wystarczy że świece mają różną iskrę i po ptokach

a musisz brać też pod uwagę że gaz w polsce też jest kombinowany

Opublikowano
Układ zapłonowy sprawny (cewki, kable, sterownik były sprawdzane ostatnio przez elektryka, świece wymieniane w lutym), gaz tankowany na BP, a więc jeden z najlepszych w Polsce. Wcześniej problem nie występował - to jest naważniejsze. Potem był na gazie, teraz przechodzi problem coraz bardziej na Pb.
Opublikowano

to zacznij od świec - one na gazie najbardziej dostają w dupe

a z jakością paliw nawet na tych niby najlepszych stacjach (czytaj najdroższych) też bywa różnie

PB kupuja pod Kauflandem bo stacje prowadzą same kobiety więc myślałem że przynajmniej to ostatnie ogniwo w łańcuszku jest pewne a tu mi kolega co jego żona tam pracowała mówi że sie myla ...

Opublikowano
Panie, przecież napisałem, że świece były WYMIENIANE w lutym (czyli dla autka 4000tyś, km temu) a problem nie dotyczy już tylko gazu, ale także BENZYNY. To nie jest problem świec, rzuć okiem na wykresy Smoothness. Jest rzeczą raczej niemożliwą, aby wszystkie 8 świec, które przejechały tylko 4 tyś. w jednym czasie wyzionęły ducha. To jest zagadnienie bardziej "globalne".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.