Skocz do zawartości

318i Adaptacja po czyszczeniu przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam nie mogę sobię poradzić z jednym problemem. Mianowicie gdy odpalam rano auto to czasem odpali za 2-gim razem czasem za czwartym. Gdy już odpali na wolnych obrotach chodzi dobrze, tylko jak gwałtownie wcisne gaz do dechy to słychać bulgotanie w przepływce, trzeba odczekać 2-4 sek i obroty idą w górę, dzieje się to tylko od dolnych obrotów gdzieś do 3 tyś, jak jadę np na trzecim biegu i mam 3 tyś obrotów i depnę do dechy to auto normalnie przyśpiesza, jak jadę na jedynce czy dwójce przy 2 tyś obrotów i gwałtownie wcisnę gaz do dechy to auto się dławi. To były objawy na zimnym silniku.

 

 

Gdy auto się nagrzeje (strzałaka temp w pionie) nie ma żadnego dławienia że jadę na jedynce przy 1500 obr i nagle gaz w deskę to normalnie przyśpiesza i nic nie dławi, natomiast na luzie gdy mam obr 900, nagle gaz do deski, to nie dławi do 3 tyś obr, tylko tak jakby przez pół sek. przydławi w przepływce i normalnie. Tak samo jest na gazie na zimnym i ciepłym że przydławi przez pół sek. Myslę że te dławienia są przyczyną złego odpalania rano.

 

Na mechaników nie moge liczyć niestety:( Ale skusiłem się i pojechałem dziś do jednego, daleko od miejsca zamieszkania, zaczął gazować autem do 5 tyś obr i stwierdził że na niskich obrotach auto pali na wszystkie cylindry a na wysokich pali tylko na 3 cylindry. Doradził mi wymianę świec.

 

I teraz co ja zrobiłem:

 

- wymieniłem regulator ciśnienia paliwa

- kupiłem nową pompkę paliwa

-wymieniłem świece na NGK

-wyczyściłem krokowy

-wyczyściłem przepływkę ( moc wzrosła mi powiem nawet o 30%)

- wymieniłem wąż odpowietrzający silnik

-wymieniłem wkładkę filtra powietrza

- filtr paliwa wymieniany 15 tyś km temu

- zrobiłem regulacje gazu i wymieniłem filter gazu

 

Nie wiem czy jeszcze wymieniać kable WN

Komputer wykazuje 0 błędów

 

EDIT: No i jak wymieniłem te świece to chce sprawdzić czy na wysokich chodzi na wszystkich cylindrach tylko nie wiem jak to zrobić po wymianie tych świec auto na jałowym jest trochę mniej głośne tzn już tak nie klekocze silnik.

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Edytowane przez Szyms91
Opublikowano

Zmień mechanika :roll: na trzech garach nie "wkręciłby się" na wysokie obroty. Co najwyżej wczołgał. O jeździe zapomnij. Po prostu bzdur Ci naopowiadał bo sam nie wiedział i chciał żebyś sobie już pojechał :duh:

 

możliwe ze możesz mieć uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. Jednak jego uszkodzenie byłoby zapisane w błędach ECU. Ale jeżeli czujnik nie jest uszkodzony na stałe a jedynie działa niepoprawnie komputer może nie wykazać błędu.

Opublikowano

Chyba już wiem co. Podobno na gazie auto nie potrzebuje przepływomierza, a wię odpaliłem auto na paliwie z przepływką, przełączyłem się na gaz, chodziło źle, odłączyłem przepływkę na lpg i o dziwo auto chodzi normalnie, włączam przepływkę ( auto dalej odpalone na gazie) i silnik faluje, ma niskie obroty.

 

Dopatrzyłem na allegro przepływkę sprowadzoną z niemeckich szrotów, nigdy nie jeżdżona na gazie.

 

Kupiłbym ją z miejsca tylko nie wiem czy to na 100% przepływka zepsuta a jak ten czujnik położenia wału robi takie przekłamania że wskazuje na przepływkę a to wcale nie ona?

 

Mam zamiar jeszcze tydzień jeździć tak że odpalać na Pb, jak się nagrzeje, przełączać na lpg i odłączać przepływkę, czy to jest zdrowe dla silnika?

PS musze czekać na wypłatę:(((

Opublikowano
(...) a jak ten czujnik położenia wału robi takie przekłamania że wskazuje na przepływkę?

 

czujnik wałka rozrządu :wink: - czujnik wału a czujnik wałka rozrządu to dwa różne czujniki

 

Na pewno czujnik wałka rozrządu nie zakłóci działania przepływomierza. ECU nie pomyli ich ze sobą i nie połączy ich błędów.

 

dziwne jest to ze po odłączeniu przepływomierza zaczyna lepiej pracować. Przepływomierz nie wpływa w żaden sposób na instalacje gazową. Falowanie obrotów na gazie po podpięciu przepływomierza może zakłócać pracę silnika krokowego, ale ja spotkałem tylko jeden taki przypadek i miało to związek z uszkodzeniem centralki (komputera) gazowego i gubieniem sygnału z sondy lambda. Do tej pory nie wiem dlaczego brak wygnału z sondy lambda wpłynął tak drastycznie na na działanie silnika krokowego ze po przełączeniu na benzynę obroty wzrosły do 4tyś. Pod analizatorem wykazało ze podczas tego falowania była bardzo uboga mieszanka (poza skalę analizatora).

Możesz jeszcze sprawdzić czy wtyczka od silnika krokowego na przewodzie gazowym jest dobrze wpięta i nie masz uszkodzonej o niej wiązki.

 

problem z niedomaganiem w odpalaniu porannego auta leży w nieszczelnym rdzeniu parownika i przepuszcza on gaz do kolektora ssącego. W efekcie rano odpalasz auto benzyną z wtryskiwaczy i gazem w kolektora ssącego jak i całego dolotu. Brak powietrza sprawia ze silnik słabo odpala i "bulgocze" przez kilka sekund po czym działa ładnie. :)

Opublikowano

Doszedłem do sedna sprawy. Musze wyczyścić przepustnice bo z niego dochodzą te bulgotania i jest on bardzo brudny, wyczytałem objawy brudnej przepustnicy:

-auto gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła i równoczesnym hamowaniu

- po odpaleniu auto czasem wskakuje odrazu na wysokie obroty,

- pedał gazu cięzej się wciska,

- spadek mocy

 

Wszystko to występuje u mnie. Po przeczyszczeniu przepustnicy napisze co i jak

Opublikowano
Mam pytanie i bardzo ważne żeby mi ktoś odpisał. Słyszałem że po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba zrobić jakąś adaptację do komputera, inaczej bez tej adaptacji nic czyszczenie nie da. Ale nie wiem czy adaptację trzeba robić w takim starym silniku jak mój tylko chyba w nowych autach z bardziej rozbudowanym ECU. Proszę o wypowiedź. Z góry dziękuję:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.