Skocz do zawartości

air bag dziwna sprawa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pali mi się kontrolka od poduszek bo mam uszkodzoną matę pasażera-dokładnie mam fotel pasażera(angielskiego kierowcy) od anglika i nie ma tam maty.

ten błąd był odczytany na kompie i ok.

kontrolka pali się od czasu jak auto kupiłem.

dzisiaj jadąc z żoną spojrzałem na deskę a kontrolka się nie pali.chwilowa radość,ale po chwili pomyślałem-pewnie żarówka się przepaliła.

następne zerknięcie na licznik i kontrolka się znowu pali.w tym czasie żona zamknęła klapkę przeciw słoneczną.

kazałem jej otworzyć jeszcze raz i kontrolka znowu zgasła i tak za każdym razem.nawet jak odsuwa się klapkę która zasłania lusterko i zapala światełko to w tym momencie kontrolka również gaśnie.czy tak ma być czy to jakaś awaria.

jeszcze jedna rzecz to przy tych samych czynnościach na zgaszonym silniku i włączonych postojówkach w momencie gdy się otwiera klapkę gaśnie kontrolka air bar ale również gaśnie licznik z przebiegiem.po zamknięciu wszystko się zapala-czary?.

Opublikowano

dzisiaj wpadłem na to o co biega.

wcześniej nie dodałem że zaczęły się dziać takie cuda jak przestało grać radio(po odpaleniu auta,radia nie dało się uruchomić).

 

tak więc pierwsze położenie stacyjki to ACC jak myślę i ono uruchamia radio,oświetlenie przy klapkach przeciw słonecznych,test poduszek(lub zapala samą kontrolkę informującą że poduszki nie są w tej chwili aktywne-nie wiem bo nie miałem nigdy sprawnych poduszek).u mnie to położenie szwankuje i czasem normalnie zapali się kontrolka air bag i włączy się radio a czasem kontrolka się żarzy,radio się nie włącza,a po otwarciu klapki przeciw słonecznej dzieją się cuda jak w pierwszym poście.gdy cofnę trochę kluczyk to wszystko się zapala tak jak powinno być i potem już jest ok do następnego odpalenia.

 

rozumiem że do wymiany jest stycznik pod stacyjką(pewnie coś się wytarło lub nad paliło) i teraz pytanie gdzie to kupić i czy wymiana jest problematyczna?

Opublikowano

sam sobie odpowiem:

w styczniku wycierają się plastikowe ślizgi w "bębenku" i nie dociskają odpowiednio styków.

styki się nadpalają od iskrzenia i pozamiatane.

styki można przeczyścić i na chwilę to pomoże ale problem szybko powróci.

 

wymiana jest prosta.

krzyżowy wkrętak-obudowa kierownicy

torx(gwiazdka)nie pamiętam rozmiaru-plastikowe mocowanie przewodów

mały płaski wkrętak-mocowanie stycznika

 

wypiąć wtyczkę i wyjąć stycznik.

koszt stycznika(w katalogach opisany jest jako kostka stacyjki) około 240zł org

czas wymiany 20min.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.