Skocz do zawartości

Problem z elektroniką 523i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

\Witam, jestem tu nowy i na prawdę starałem się "przeczesać posty" o elektronice względem mojego problemu ale niestety nikt chyba nie miał takiego problemu jaki mam ja. Jestem posiadaczem e39 523i SE w automacie, rocznik 1998 w sedanie. Problemy wystąpiły ostatniej zimy, nie wiem czy ma to jakikolwiek związek. Kiedy kupiłem auto jakieś 3 lata temu na stałe świeciła mi się lampka airbag, po podpięciu do komputera wyszło że czujnik w siedzeniu fotela jest uszkodzony (a raczej mata). W niczym mi to nie przeszkadzało więc nie starałem się nawet żeby te usterkę usunąć. Podczas dość długiej podróży ostatniej zimy w mrozie lampka od airbaga zgasła i odłączył mi się tempomat, na którym jechałem. Po chwili znowu wróciło do stanu poprzedniego, lampka się zaświeciła i tempomat mogłem znowu włączyć. Przez kilka godzin takiej zabawy z działającym i nie działającym, zaświeconą i wyłączającą się lampką airbaga dotarłem do celu. Następnego dnia i kilka kolejnych po nim wszystko ok więc mozna zapomnieć. W końcu auto ma 12 lat i przebieg prawie 300tys więc wybaczam. Ale po jakimś czasie to dopiero zaczęły się dziać cuda: całe sterowanie z kierownicy padło, radio nie działa ale się podświetla, przy włączonych światłach miajania same zapalają się i gasną swiatła wewnątrz auta, wycieraczki potrafią zatrzymać się w połowie szyby i nie ruszą dalej dopóki nie nacisne klaksonu , który i tak nie działa ale w jakiś sposób uruchamia zatrzymane wycieraczki. Przełączanie komputera BC też nie działa, całe szczęście że przełączanie kierunkowskazów i świateł jest sprawne.

Kolejną rzeczą jaką ostatnio odkryłem jest cichy klikający dźwięk jaki słyszymy kiedy na uruchomionym aucie naciskamy pedał hamulca aby przejść z postoju do jazdy, te ciche kliknięcie dochodzi z okolicy lewarka skrzyni. Mianowicie ten dźwięk do tej pory słyszałem tylko jak naciskałem hamulec żeby przełączyć z postoju na jazdę i to jest dla mnie ok bo domyślam się że tak powinno być ale ostatnio na uruchomionym aucie stojącym na postoju z włączoną skrzynią na P słyszałem te klikanie kilkukrotnie jedno po drugim ale bez wciśniętego pedału hamulca. Nie jest to normalne i zastanawiam się czym może to być spowodowane i raczej jestem pewien że nie ma to związku z dotychczasowym zachowaniem elektroniki. Jedną z opcji jakie mi przychodzą na myśl może być zabrudzony czujnik pod pedałem hamulca, który pracuje w zwarciu lub jest zabrudzony.

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie może jak sobie z tymi kłopotami poradzić? Z góry jestem wdzięczny za jakąkolwiek pomoc lub poradę. Pozdrawiam wszystkich, Marcin. email: [email protected]

Opublikowano

To właśnie podejrzewałem. Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić? Z wyjęciem tej taśmy myślę że sobie poradzę ale nie wiem jak ją sprawdzić, gdzie szukać usterki? I jeszcze jedno, czy jest ona jakimś sposobem do naprawienia czy lepiej nie tracić czasu i założyć drugą?

Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

pewnie po odłączeniu jej znikną usterki więc to powinno być potwierdzeniem

powinno iść ją rozwinąć ale jest długa

wątpliwe byś naprawił bo jak to zaizolować ?

jak zaizolujesz to pewnie się zerwie bo nie będzie miała luzu i śliskości takiej jak taśma nie uszkodzona

myśle że strach przy tym grzebać bo można w dziub zarobić ... od poduszki

Opublikowano
No tak, z poduszką lepiej nie zadzierać.... Więc wychodzi na to że drugą taśmę ewentualnie muszę założyć. Powalczę z nią w ciągu tygodnia i napiszę jaki był efekt. Ponownie dziękuję i pozdrawiam, Marcin.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.