Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie może ktoś wie jak założyć halogeny do e90? mam zaślepki w zderzaku i strasznie to wygląda chciałbym założyć halogeny tylko nie wiem jak i z jakim wiąze sie to wydatkiem? robił ktoś już coś takiego w e90? dodam ze w kabinie mam tylko włącznik do tylnego światła przeciwmgielnego!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam instrukcje montażu zestawu doposażeniowego w PDFie. Nie mam konta na żadnym zewnętrznym serwerze, moge podesłać plik, jakby ktoś mógł go gdzies umieścić, zeby był dostępny.

 

Bez większych problemów samemu można zrobić taki montaż.

 

1. Zamawiamy w ASO albo z innego źródła zestaw doposażeniowy w halogeny. Skład: dwie lampki z żarówkami i wtyczkami, wiązka, jakies śrubki. koszt nie pamietam chyba coś ok 500 PLN. Warto kupić cały zestaw doposażeniowy bo lampki mamy nowe kompletne a na allegro czesto są same obudowy bez wtyczki i żarówki no i czesto uszkodzone, popękane itd. Warto zamówić w ASO cały zestaw a nie każdą z lamp osobno bo zestaw chyba wychodzi taniej niż dwie lampki osobny. Do tego kupując osobno trzeba byłoby doliczyć jeszcze wiązkę.

2. Kupujemy włącznik świateł z z przyciskiem do przednich halogenów na allegro ok 100 PLN

3. Sprawdzamy po numerze części czy moduł przypodłogowy (moduł świateł), który posiadamy w aucie obsługuje halogeny. Jeszcze jakiś czas temu były różne moduły w zależności od wyposażenia ale potem chyba częsć wycofali i dali jeden obsługujący wszystko. U mnie nie trzeba było wymieniac modułu bo mam ksenony.

 

Instalacja z grubsza

 

1. zdejmujemy koło, odkręcamy plastikowe nadkola, odkręcamy zaślepki halogenów, przykrecamy lampki pewnie ale nie za mocno bo jeśli przekrecimy to metalowe blaszki na śrubie nam sie rozejdą i bedą już kiepsko trzymały.

2. po zamontowaniu lampek odkręcamy taką plastikową półeczkę, która jest nad chłodnicą. prowadzimy kable do "wnętrza zderzaka"

3. podłaczamy wtyczke, zamykamy i skręcamy nadkole, zakładamy koło.

4. prowadzimy sobie instalacje w komorze silnika żeby nie przeszkadzała i żeby było estetycznie, plus już do lampek podłaczony, teraz masę podłączamy do takich wysokich śrub na bokach komory silnika do której idzie kilka/kilkanaście brązowych kabli. NIe otwierać tej czarnej plastikowej koperty tylko poluzowac śrubę i wsunać naszą masę pod śrube. Zakręcić.

5. Prowadzimy przewód kierunku zbiorniczka z plynem hamulcowym, trzeba zdjąć plastikową pokrywkę nad zbiorniczkiem od płynu hamulcowego.

6. Na lewo od zbiorniczka płynu hamulcowego jest gumowa elastyczna uszczelka, która przetykamy przewód do kabiny. Warto zaczać od strony kabiny przy użyciu cienkiego drutu, wysunać drut do komory silnika, przymocowac do niego przewód i wciągnać do kabiny. Aha, żeby dostac sie do tej dziury od strony kabiny trzeba odkrecić pokrywę w nogach pod deską od strony kierowcy. Od razu odkręć pokrywę przy klamce od otwierania maski. Samej klamki chyba nie zdejmowałem. jak zanurkujecie pod auto to po lewej stronie od pedałów będzie widac chyba dwa jakies moduły i dziurę z gumową uszczelką.

7. Mając już przewód z pinami w kabinie staramy się wypiąć dwie wtyczki z modułu świateł, jedna jest do prawej strony auta a druga jest do lewej strony auta. Wtyczka jest na tyle i niełatwo sie do niej dostać, ja chyba poluzowałem lekko moduł na śrubach. Żeby wypiać wtyczki na ich obudowie jest cos w rodzaju takiego suwaka poruszającego sie po łuku, trzeba przesunać i wtyczka wychodzi.

8. Z wtyczki trzeba zdjać obudowę, nie pamietam już jak i ukazuje sie kostka z ponumerowanymi gniazdami na piny. U mnie właśnie po jednym brakowało w każdej z kostek. Nie pamietam jakie to były numery pinów, trzeba sprawdzić w instrukcji montażu.

9. Wpinamy przewód z pinem na końcu w kostke, układamy ładnie kable (po drodze cały czas wiązke trzeba było mocowac opaskami, żeby wygladało i żeby kabel nie był luźno).

10. Zakładamy obudowę na wtyczkę, wpinamy w moduł i wszystko składamy do kupy.

11. Czas na wymianę włącznika świateł, zaczynamy od zdemontowania listwy ozdobnej nad włącznikiem, zaczynamy od strony kierownicy a nie drzwi.

12. Po zdjęciu listwy wyciągamy delikatnie włącznik, jest wsadzony w deske na wcisk na takich metalowych bolcach. podmieniamy włącznik na właściwy i składamy wszystko do kupy.

13. U mnie po naciśnięciu przycisku na włączniku na desce zapaliła sie kontrolka od właczonych halogenów. Zostaje zakodowac kompem wyposażenie, żeby modul je widział i żeby światła działały.

 

Jesli ktos będzie potrzebował jakiejś dodatkowej pomocy to służe radą.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Czy mógłby ktoś wrzucić dokładną instrukcję jak to zrobić? Chciałem napisać do @Natek jednak od tygodnia widzę, że jest niedostępny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.