Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zamieszczam fotorelację z naprawy nadmuchu a konkretnie opornika.

Objawy były takie, że dmuchawa działała albo na cały regulator albo wcale.

Jest to e36 z 92 r. starsze wersje miały to co mam ja natomiast nowsze (nie wiem od którego roku) tak zwanego "jeżyka".

 

Potrzebne będą:

- Śrubokręt gwiazdkowy w miarę krótki,

- Śrubokręt płaski,

- kawałek papieru ściernego lub inne czyściwo,

- kombinerki,

- młotek i jakiś pobijak.

 

Opornik znajduje się po prawej stronie tunelu środkowego za schowkiem na rękawiczki w tunelu dmuchawy (tak jest u mnie w wersji bez klimy), natomiast z klimatyzacją podobno od strony kierowcy.

 

A więc najpierw zdejmujemy regulator nawiewu przekręcając go do góry do oporu a później mocniej żeby wyskoczył z zatrzasku

http://lh3.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv8uR-vNI/AAAAAAAAACw/bZqZ3vGH7KA/s800/1.jpg

 

Następnie odkręcamy sześć śrubek aby wyciągnąć schowek

http://lh6.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv8zX4vCI/AAAAAAAAAC0/3gyJFncfiJs/s800/2.jpg

 

I jeszcze dwie od spodu

http://lh3.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv9Ki4eCI/AAAAAAAAAC4/p6QuV5Fl1-c/s800/3.jpg

 

I widzimy wsadzony układzik po lewej stronie

http://lh5.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv9X7FC3I/AAAAAAAAAC8/HT2Mm-3dHNU/s800/4.jpg

 

Odchylamy zatrzaski i wyjmujemy układ z tunelu

http://lh3.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv9tYisWI/AAAAAAAAADA/BwlQ-NQp7Uc/s800/5.jpg

 

Po wyjęciu wygląda to tak

http://lh4.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUFARu2I/AAAAAAAAADE/vxoAFNLhUXs/s800/6.jpg

 

Najpierw ściągamy osłonkę w ten sposób, że odchylamy delikatnie blaszki na których się trzyma płaskim śrubokrętem i pchamy do zewnątrz

http://lh5.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUZH958I/AAAAAAAAADI/veVD3ALsVl8/s800/7.jpg

 

Z góry widzimy (w realu bo zdjęcie trochę niewyraźne) stycznik, który należy przeczyścić papierem ściernym lub czyściwem.

Można także co u mnie dopiero dało pożądany efekt wygiąć bardzo nieznacznie dolą część stycznika ku gurnej co spowoduje leprzy styk a co za tym idzie przepływ prądu

http://lh5.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUijwnqI/AAAAAAAAADM/e1pXUvXyPxA/s800/8.jpg

 

Pobijakiem i młotkiem klepiemy zaciski trzymające układ w obudowie

http://lh5.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUklUk7I/AAAAAAAAADQ/I0zZ3S91bqE/s800/9.jpg

 

A kombinerkami zaciskamy w miarę możliwości ściski "sprężynek" czyli oporników (chyba)

http://lh3.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUzBZ6QI/AAAAAAAAADU/EzzF97D2CGw/s800/10.jpg

 

Uwaga przy próbie z układem w ręce ponieważ bardzo się nagrzewa.

 

Po wszystkim zakładamy osłonkę, wkładamy układ w tunel, skręcamy schowek do kupy i cieszymy się ze sprawnego nadmuchu.

 

Jeżyki z tego co czytałem trzyma się chwilę we wrzątku a kiedy lak przy układzie zmięknie sciąga się go i wyjmuje płytkę. Po wyschnięciu lutownicą poprawia się wszystkie luty na układzie i klei się z powrotem płytkę do obudowy jakimś klejem odpornym na temperatury.

http://lh4.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJq3BMGpxMI/AAAAAAAAADc/4umWd6uLb-c/Je%C5%BCyk.jpg

 

Mnie naprawa mojego układu zajęła jakieś pół godzinki nie śpiesząc się.

 

Życzę miłego majsterkowania

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.