Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam dziurawy jeden z katalizatorów (pęknięcie pod osłoną termiczną) i zastanawiam się czy da się oszukać Niemca i naprawić go na Polskim patencie wspawując w jego miejsce np. jakiś dobrej jakości zamiennik, czy trzeba wymieniać cały odcinek od kolektora do kołnierza łączącego na oryginał ? Czy po zamontowaniu katalizatora nie oryginalnego może zapalić się na desce "diabeł" i czy da się go skasować ? Proszę o jakieś wskazówki bo nie mam żadnej wiedzy w tej materii.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po wizycie u zaprzyjaźnionego mechanika i konsultacjach ze znajomymi posiadaczami BMW, mogę odpowiedzieć sam na zadane pytanie. Jeśli chodzi o zamiennik to umiejscowienie katalizatorów w tym modelu uniemożliwia dospawanie tam czegoś co spełniało by swoją rolę i nie powodowało by zaburzeń w normalnej pracy sondy Lambda. Pozostaje nam kombinowanie z tym co mamy do dyspozycji czyli dziurawym oryginałem, na szczęście wykonano go z takiego metalu że po rozcięciu obudowy termicznej bez problemu można go pospawać i śmigać dalej. Jeśli katalizator rozpadnie się całkowicie czeka nas wymiana całego kolektora wydechowego wraz z katalizatorem, koszt nowego w serwisie BMW Auto Fus Warszawa to 2500 PLN (za sztukę), a na Allegro można znaleźć go za 700-1000 PLN (używany). :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.