Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! mechanik przy wymianie wahaczy przeciął przypadkiem kabel od czujnika ABS-u . Po usunięciu usterki zaczął się problem z hamulcami. Lewe, przednie koło hamuje i działa ABS natomiast w prawym przy odpowietrzaniu nie leci w ogóle płyn hamulcowy. Odpowietrzane były wszystkie koła i wszędzie jest ok oprócz przedniego ,prawego koła. Podejrzewam sterownik albo pompę ABS-u , ale nie wiem na 100 % ,bo pierwszy raz spotkałem się z czymś takim. :? wygląda na to jakby coś się zatkało w pompie ABS.

Proszę o poradę i szybką odpowiedź! Dziękuję z góry :cool2:

Opublikowano

a może podczas wymian nie tylko przeciął kabel o czujnika ABS ale zacisnął / zagiął przewód hamulcowy w jego części metalowej jeszcze , bo do samego koła przychodzi elastyczny już prawda.

Ja bym zaczął od kontroli przewodów , ewentualnie wykręć cały odpowietrznik i sprawdz czy wtedy poleci płyn , może wina jest w odpowietrzniku .

Kolega miał taki przypadek i winne było partactwo mechanika tzn. podczas wymiany płynu do zbiorniczka dostał się syf i zatkał otworki w pompie - też się nie dało odpowietrzyć , po rozebraniu i wyczyszczeniu pompy wszystko zadziałało tyle tylko że było to w OPLU a nie w BMW.

Pozdrawiam kanap.

Opublikowano
przewody są w porządku bo były odpowietrzane po kolei . Od zacisku po przez przewód elastyczny odkręcony również przy rurce metalowej a skończywszy na pompie ABS . wszędzie taki sam rezultat. na chłopski rozum to wygląda na to że tak jakby w pompie zaciął się zaworek akurat na tym kole... mam nadzieję że to pomoże w kolejnych odpowiedziach
Opublikowano
Witam mam problem w swoim bmw e32 w trakcie jazdy jak hamuje to pedał hamulca tak jak by przepuszczał i coś skrzypi co to może być coś może byc zatkane czy co
Opublikowano

prawidłowe działanie wspomagania hamulców można sprawdzić w bardzo prosty sposób : na wyłączonym silniku '' napompować '' hamulce czyli nacisnąć 2 - 3 razy i przy ostatnim naciśnięcu trzymac hamulec wciśnięty , następnie odpalić silnik pedał powinien delikatnie zejść do podłogi ,

zapowietrzone hamulce objawiaja się tym że pedał podczas jazdy i kilkukrotnym hamowaniu następującym zaraz po sobie '' puchnie '' czyli jest sprężysty i coraz wyżej , jeżeli natomiast schodzi do podłogi a hamowanie jest mało skuteczne to albo mało płynu albo stary płyn ( całkowita wymiana płynu przynajmniej raz na 2 lata ) albo pompa ded .

Pozdrawiam kanap

Opublikowano
Witam, sprawa wydaje mi sie prosta. Układ hamulcowy jest układem wspólnym, jeżeli nie ma ABS. Czyli wszystkie węże sprowadzają się do pompy. W takim przypadku sytuacja Twoja mogłaby się objawić tylko przy zapchaniu rurek/węża do tego koła. W przypdaku ABS, rura z pompy dociera do pompy ABS, tam poprzez cztery zawory rozdzielana jest siła hamowania na koła. Pompa ABS tak naprawdę nie jest pompą, tylko elektrycznie sterowanymi zaworami hydraulicznymi. W Twoim przypadku albo się zawiesił/padł w pozycji zamkniętej zawór na to koło, albo padło sterowanie tego zaworu ze sterownika i cały czas go zamyka. Mógł również się zapowietrzyć układ w pompie ABS na tej lini, w najgorszym przpadku nie da się pompy ABS odpowietrzyć bez rozkręcania układu. Wedle mnie najprostszy sposób usunięcia usterki to kupić sprawną używaną pompę ABS. Zawsze możesz sprawdzić czy sterownik nie padł, odepnij go, zapali Ci się ABS i wtedy zobacz, czy poleci płyn na zacisk. Jeżeli nie to pompa.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.