Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jako ze niedawno kupiłem Z3 z silnikiem 1.9 140KM z oku 1998, staram sieją doprowadzić do używalności :)

Podczas zakupu dostrzegłem to i owo ale nie zauważyłem i nie sprawdziłem działania ABSu i ASC !

Jak się okazało sprytni włosi albo jacyś włosko podobni obywatele zakryli świecące się kontrolki od ABS i ASC tak wiec tye systemy nie działały :evil:

Sprawdziłem oporność każdego z czterech czujników za pomocą multimetru i pokazywał około 1100 ohm czyli prawidłowo, do tego zamiast każdego z czujników zamontowałem opornik 1100 ohm ale to też nie pomogło, kontrolki nadal świecą !

Patrząc po bezpiecznikach wszystko jest OK ale nie mogę zlokalizować przekaźników od ABSu ??? Gdzie one mogą sie znajdować bo w skrzynce pod maską tam gdzie są bezpieczniki ich nie ma ?

Pod nogami kierowcy znalazłem tylko dwa przekaźniki jeden wysoki brązowy i mniejszy seledynowy.

Więc gdzie one są czy ktoś z kolegów może wie ?

Poniżej skrzynka bezpiecznikowa mojego auta

 

http://i36.tinypic.com/uqb83.jpg

Opublikowano

A może moje BMW nie posiada tych dwóch przekaźników od ABSu ?

Mam zamontowaną pompę zintegrowaną ze sterownikiem jak na fotce poniżej i pomyślałem że może są gdzieś w środku modułu.

 

 

http://img11.allegroimg.pl/photos/400x300/11/93/14/25/1193142597

Opublikowano

Po pierwsze, to podłącz samochód pod komputer. Wtedy będziesz wiedział co nie bangla.

Po drugie z którego roku masz samochód??? Żeby dość z elektryką w powypadkowym samochodzie musisz mieć po pierwsze komplet schematów, a po drugie jakiś cwany detektor kabli. I umieć się nim posługiwać.

Schematy mogę ci podesłać jak dasz maila.

Opublikowano
Przecież napisał w pierwszym poście że z 98r
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jako że jestem elektronikiem to przy pomocy dedukcji i schematów rozwikłałem problem :0

Przy tej pompie nie ma przekaźników a sterownik to jest to czarne pudełko przy pompie i to tyle ;)

Opublikowano
No ale w czym tkwil problem w twoim przypadku z tym ABSem/ASC ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Problem tkwi tak jak isłem na początku tematu w nie działającym systemie ABS ASC i szukałem przekaźników K10 i K75 których jak sie okazuje u mnie nie ma :(

Nie mniej jak się okazało po analizie schematów to u mnie jest inny typ sterownika.

Po podłaczeniu do kompa zewnetrznego wyskakiwał błąd 113 Ruckforderpompe czyli jak by to tłumaczyć " jednostka pompy, zawór, przerwany przewód "

Tak wiec wyciągnąłem sterownik i go rozebrałem i efekt jest taki że jest ewidentnie 6 zimnych lutów !!! :shock:

Wziąłem lutownicę i polutowałem defekty przed sklejeniem muszę założyć moduł i sprawdzić :roll:

Życzcie mi powodzenia :cool2:

Opublikowano

Zycze Ci powodzenia :)

 

Daj znac jaki efekt tych prac.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na moje szczęście to były tylko zimne luty moduł ABS-ASC po zamontowaniu działa jak nowy :)

W najbiższym czasie wstawię parę fotek i opis prac.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Male zapytanko. majac w e36 cabrio modul komfortu mam tez jakis przekaznik od el. szyb? jak tak to ktory bylby to? moze jakies foto
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie ten dział

Przejdź do działu E36

Ze ma chyba inaczej rozwiązaną instalację niż w e36 cabrio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.