Skocz do zawartości

525tds .kontrolka układu hamulcowego!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Problem wydaje się banalny ale oczywiście nie tak jak zwykle.Zaświeciła sie kontrolka układu hamulcowego w kolorze czerwonym.Pomyslałem sobie -spoko :) nie takie rzeczy sie robiło.Oczywiście aby było fajniej-wszystkie czujniki klocków są OK .Napięcie na czujniki jest około 11,5 V ,tak więc linia jest cała .Płyn hamulcowy poziom około 5mm przed MAX.Wtyczka na czujnik wpięta.INPA nie pokazuje absolutnie jakichkolwiek błedów.Kontrolka świeci się nadal.RAz kiedyś zgasła na pół dnia bez konkretnej przyczyny ale potem już się swieci i nic jej nie rusza.Zastanawia mnie sygnał który powinien być we wtyczce do poziomu płynu .Robiłem pomiar a tam zasadniczo nic nie ma.JAkieś 0,80 Volta przy włączonym zapłonie i wyłączonym.Tak wiec to nie to :((( .Czy ktoś wie jakie tam powinno być napięcie? ,no i skąd ta wtyczka ma sygnał? Z modułu komfortu ? tego samego co światła? .Bardzo proszę o jakieś konkretne podpowiedzi ,bo już sie naczytałem rad w stylu "wymien klocki lub dolej płynu" :))))))

 

Pozdrawiam Adam

 

ps.uszkodzenie powstało w "ogromny" upał jak autko stało na "słońcu" .Możliwe że coś padło od gorąca?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No to sam sobie odpowiem :) Drążyłem temat od tamtego czasu i doszedłem do okreslonych wniosków.Za świecenie lampki od układu hamulcowego (w E39 do roku 09.1997) odpowiadają dwa moduły.Za zuzycie klocków odpowiada IKE(instrument cluster) czyli zegary a za poziom płynu hamulcowego LCM II (light check module) .W moim przypadku okazało sie na dzień dzisiejszy że po mimo wysokiego poziomu płynu hamulcowego ,rezystancja(oporność) na czujniku poziomu płynu spadła do wartości 3,4 k ohm .Jest to zbyt mała rezystancja jak na wymaganą przerwę w obwodzie czujnika.Rezystancja ta powodowała przypadkowe zapalanie i gaszenie lampki od układu hamulcowego.Co ciekawe opukując kilkakrotnie zbiorniczek płynu.rezystancja wzrosła do kilkunastu Mega Ohm czyli praktycznie permanentnej przerwy w obwodzie.Podejrzewam że coś tam koroduje w zbiorniczku lub się zawiesza po latach.Jedynym racjonalnym wyjściem będzie wyjęcie zbiorniczka , przepłukanie i wyczyszczenie.

To tyle na dzięń dzisiejszy:) Jezeli uszkodzenie nie pojawi się przez następny tydzień ,to będzie oznaczało że problem został usunięty.

Może komuś w przyszłości przyda się taki post.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.