Skocz do zawartości

E39 530d kopci 1000-1800 obrotów, pomocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem nowy na tym forum, więc przepraszam jeżeli coś żle napiszę.

 

A więc tak- posiadam BMW E39 530d 1999r. Od kiedy kupiłem ten samochód borykam się z jego bolączkami (2,5 roku).

Od momentu kupna zrobiłem chyba już wszystko co było można z tym samochodem- wymiana olejów, filtrów itd co 10 tys km, remont silnika (regeneracja głowicy, nowe pierścienie) itd.

Ostatnio stwierdziłem że chce zchipować mój samochodzik, ale po wizycie u tunera, stwierdził on że za mocno mi on kopci i zalecił wymianę wtrysków. Wtryski dałem do sprawdzenia i faktycznie wszystkie lały- zregenerowałem je. Następnie wymieniłem turbinę (na używaną w praktycznie idealnym stanie a nie regenerowaną), filtr odmy, przeczyściłem elektrozaworki, wyciąłem katalizatory. Silnik suchy, bez wycieków i wydawałoby się że powinien już być w idealnym stanie a tu zonk.

Samochód ciągnie ładnie od samego dołu, z tym że strasznie kopci gdy daje się gaz do oporu od 1000 obrotów do momentu gdy turbina zacznie ładnie pompować- 1800 obrotów i wtedy zanika. Nie mam pojęcia co może być nie tak, żaden mechanik nie wie.

Dodam że sprawdzałem samochód pod kompem i nie ma żadnych błędów, AGR czysty, przepływka pompuje nawet do 1300 jednostek (co ponoć jest dla mnie bardzo dobre). Wpakowałem w ten samochód tyle kasy, czasu i cierpliwości i nadal nie jestem zadowolony :(

Może tutaj ktoś mi coś podpowie co mogę jeszcze zrobić?

 

Po zhamowaniu samochodu po raz pierwszy (przed wymianą wtrysków, turbiny i wyczyszczeniu elektrozaworków) wyszło mi 170km i 386 Nm, natomiast po wszystkich w/w operacjach 177Km i 376Nm.

Elektronicy nie potrafią powiedzieć co mojej buni dolega, mechanicy też nie, już sam nie wiem :(

 

Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

Opublikowano
Spróbuj odłaczyć wtyczke z przepływomierza zrób runde i zobacz co się dzieje, nie zawsze komp będzie pokazywał błąd, a może być uszkodzona. i tak zrób z czujnikami od turbo i egr (może zaślep weżyk podciśnienia od egr-może jest uszkodzony). Jak odłączysz wtyki to powinno auto ma jakieś stałe wartości zastępcze.
Opublikowano

Wężyk od podciśnienia, czyli tak zwane zaślepienie egr nic nie dało bo już to przerabiałem (prócz tego że więcej palił). Co do przepływomierza to spróbuje jutro tak zrobić, z tym że już też miałem takie propozycje i próbowałem włożyć na próbę inne przepływomierze, efekt był taki że może i nic nie kopcił samochód ale za to stracił sporo na mocy (sprawdzałem na hamowni). Przepływomierze które podmieniałem to 2 używki i jeden nowy- na każdej z nich samochód miał gorsze osiągi niż na starej.

Tak jak już wcześniej pisałem- podczas jazdy na podłączonym komputerze pokazuje że moja przepływka mierzy 1300 jednostek co z tego co wyczytałem jest ponad normę, a mechanik mi mówi że ma bardzo dobre parametry skoro tak mierzy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zaślep EGR zobaczysz że będie zero kopcenia. Kumpel miał to samo co ty i po tej operacji nic mu nie kopci.
Pozdrawiam
Opublikowano

Już pisałem że próbowałem zaślepić egr i nic to nie dało... Z tym że tylko poprzez wyjęcie z niego wężyka podciśnienia i jego zaślepienie, a nie przez zamknięcie blaszką dolotu spalin. EGR jest czysty i widać na cięgnie w środku że on pracuje.

Więc to chyba nie jest to, albo mam tak duże ciśnienie w środku że ono samo pomimo sterowania podciśnieniowego przez elektrozaworki się otwiera, ale nie jestem pewien czy jest to możliwe...

Opublikowano
A te przepływomierze co zakładałeś były takie same jak orginał- chodzi mi o numery przepływek. Bo jak inne były to się nie dziwie ze miał gorsze osiągi.
Opublikowano

Wczoraj wypiąłem przepływomierz i przejechałem się na próbę- wychodzi na to że jednak mam zepsutą przepływkę bo kopcenia nie ma i osiągi są chyba nawet lepsze.

Poprzednim razem gdy podmieniałem przepływomierze było to jeszcze przed regeneracją wtrysków więc może się to przez to wzięło... Jutro włożę inny przepływomierz i posprawdzam na kompie jak to wygląda i dam znać co i jak :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.