Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie jest taka akcja ze jechałem wczoraj w deszczu do domu a tu niespodzianka wycieraczki przestają działać zero reakcji myslę ok otworze szybe może bede coś widział a tu psikus żadna szyba sie nie otwiera. . . . podjeżdżam pod dom chcę zamknąc to pudło okazuje się ze jednak też nie dziś bo nic się nie chce dziać kiedy kręce kluczykiem w zamku. pomóżcie ciągle krzywdzonemu przez elektronikę . czy ktoś wie co to może być ? z góry dzięki za pomysły.
Opublikowano
Witam, mi też ostatnio przestały działać wycieraczki. Wina leży albo po stronie modułu sterującego GM albo modułu przekaźników RM, oba pod tylnim siedzeniem, te podłużne. Z racji, że jestem elektronikiem zamierzam znaleźć usterkę w modułach i naprawić, zamiast wymieniać te moduły. Podzielę się rezultatem na forum. W twoim przypadku jeżeli wszystkie te rzeczy nie działają naraz obstawiam brak zasilania, może to być bezpiecznik, lub brak kontaktu w w/w modułach. Najszybciej i najprościej, pomierzyć bezpieczniki, jeżeli ok, to kupić używane w/w moduły i po sprawie. Układ elektryczny w tych autach jest prosty, nie ma filozofi.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, u mnie powodem niedziałających wycieraczek wogóle, był brak sterowania z modułu komfortu ZKE General Module. Spowodowane było to zimnymi lutami, obie płytki składające się na ten moduł przelutowane. Ponadto warto sprawdzić moduł wykonawczy przekaźników, który jest obok (Relay Module). Mogą być dwa typy uszkodzeń wycieraczek, jeżeli działa tylko na najszybszym biegu, to znaczy, że jedez z przekaźników od wycieraczek działa. Jeżeli nie działają żadne biegi, to znaczy, że nie działają oba. W tym aucie dwa przekaźniki odpowiadają za wycieraczki. Jeszcze jedna podpowiedź, jeżeli działa spryskiwacz, a nie działają wycieraczki(tak było u mnie), to od razu rozbieramy oba moduły i lutujemy, oczywiście należy sprawdzić każdy przekaźnik w module przekaźników(czy zamyka i przewodzi). Może być jednak sytuacja nie działania wycieraczek oraz spryskiwacza, wtedy brakuje zasilania, więc albo bezpiecznik albo główny przekaźnik zasilający wycieraczki i spryskiwacz. Generalnie w tych autach należy przelutować wszystko co się da, wiek robi swoje. UWAGA: Szczególnie warto przelutować i zmienić absolutnie wszystkie kondensatory w liczniku, ten problem wyjdzie w każdym E32 i E34 z czasem.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.