Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z przegrzewaniem się płynu w układzie chłodzącym.

Może zacznę od tego, że moim wcześniejszym motorkiem było 1.6, w którym chociaż nawet było mało płynu chłodzącego to silnik i tak mi sie nie przegrzewał. nie przypominam sobie nawet żeby temp. kiedykolwiek wskoczyła za ponad połowe skali.

Niedawno zmieniłem silnik na 1.8 i jednym słowem gotuje mi wode. Powiedzcie mi co może być przyczyną.

Termostat jest sprawny.

Pompa wody też jest OK.

Układ został dobrze odpowietrzony.

Wisko przełożyłem z tego mojego starego motorka 1.6 (powinno być dobre bo w tamtym silniku jak pisałem wcześniej nie było żadnego problemu z przegrzewaniem się).

Co więcej? Na korku i bagnecie nie widać śladów żeby dostał się płyn do oleju.

Pierwszy raz jak mi sie przegrzał to wody ubyło dużo! Także był gdzieś jakiś wyciek płynu (delikatnie "pokropiona" obudowa filtra powietrza) Zgromadzona woda na bloku silnika pod tym dużym wężem co idzie z głowicy do górnej części chłodnicy. Odkręciłem od głowicy tą część, na która zakłada się tego węża, wyczyściłem itp i przykręciłem ponownie osadzając na wysokotemperaturowym silikonie. Później ponownie dolałem wody i odpowietrzyłem układ, Wycieków tak jakby nie było, wody ubywało jakby mniej, ale dalej się grzeje. Na początek trochę pochodził na postoju, złapał temperaturę ale było poniżej połowy, następnie pojechałem na droge i podczas jazdy temp. powoli rosła i urosła do niecałych 3/4 skali. Zatrzymałem sie na chwile (ja wiem? 3-5 min) i zagotował sie. Wode wywalało przez korek.

1. Najpierw zapytam czy i co przez 2-krotnie zagotowanie mogło sie zepsuć ? Węże i chłodnica wydają sie być dalej w porządku.

2. Co jest przyczyna przegrzewania sie itp ?

Prosze o jakąś i w miare możliwości szybką pomoc.

 

PS. Z nagrzewnica tez jest wszystko ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:search: :search: :search: na pierwszej stronie sa dwa tematy odnosnie grzania, starczy poczytać.
Opublikowano
Wiem zauwazyłem. Niby ten sam temat ale problemy mamy troche inne a więc i usterki też moga być rózne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zmień korek na sprawny, który trzyma ciśnienie w układzie. I nie lej wody. woda ma temp wrzenia 99stopni a płyn z reguły 110-115stopni. To duża różnica. Jak korek nie trzyma (zacina mu się ten zaworek) to moze ci wode wyrzucać i zapowietrzać się.
Opublikowano

Ale wode mi wyrzuca dopiero jak sie zagotuje tak to jej nie wyrzuca przez korek który trzyma ciśnienie.

Przed pierwszym zagotowaniem miałem był zalany własnie płynem.

Jaka moze być jeszcze inna przyczyna takiego stanu rzeczy ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo od razu nie wyrzuci przez korek, tylko jak sie zagrzeje to się tworzy ciśnienie które korek powinien dosyć długo trzymać. Na korku opisane jest ciśnienie otwarcia. Jeszcze pytanie o gaz. Masz czy nie masz gazu????
Opublikowano

Tak, gaz jest.

A może to bedzie uszczelka pod głowicą i robi podciśnienie w układzie chłodzącym ?

Opublikowano
Miałem taki sam problem w parę minut gotowało wodę , u mnie przyczyną był prześmiedziały (stary) wąż od podciśnienia , tylko tyle pamiętam że jak się kupuje ten wąż to ma 2 różne średnicy otworów .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przewody do reduktora gazu od nagrzewnicy po zmianie silnika zostały podłączone tak jak trzeba????? Może tu jest gdzies problem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mówisz że termostat jest sprawny, ale czy otwiera się wystarczająco?? Uszczelka pod głowicą? Niektóre warsztaty mają specjalny urządzenie do mierzenia zawartości co2 w układzie chłodzenia. Warto znaleść taki warsztat w Twojej okolicy. Koszt usługi nieduży a może zaoszczędzić niepotrzebnej roboty. Może chłodnica jest mało drożna, po x latach może być zakamieniona.
Opublikowano

No to i ja się dorzucę do tematu z tym że mi autko przegrzewa się tylko kiedy stoi w korku wystarczą 2-3 minuty zatoru i temperatura rośnie pod czerwone w zeszłym roku tak nie miałem więc ewidentnie coś padło. W zatrzymaniu temperatury pomaga włączenie nawiewu i grzania na full no i oczywiście wystarczy 1-2 km jazdy i temperatura spada do połowy. Przy prędkościach rzędu 120km na trasie nic się nie dzieje temperatura w połowie.

Co sprawdzałem

Dolny wąż chłodnicy gorący więc termostat OK

Pompa wody na jałowym leje delikatnym strumyczkiem po dodaniu gazu wyraźnie rośnie ciśnienie.

Trzymanie auta na obrotach nie pomaga temperatura dalej rośnie.

Wiskozy nie da się zatrzymać w trakcie jego pracy i wyraźnie przyśpiesza po dodaniu gazu.

Odpowietrzałem auto cały dzień też nie pomaga ale i nie zauważyłem żeby był zapowietrzony zawsze leci tylko płyn.

 

Jest jeszcze jeden objaw ale to pojawiało się już wcześniej odkąd go kupiłem wskazówka od temperatury potrafi dostać bzika i skacze po całym wskaźniku, ale kiedy silnik ma prawidłową temperaturę zdarza się to rzadko natomiast jak podejdzie za połowę to praktycznie zawsze.

 

Mimo że sam z mechaniki wiele potrafię to narazie ta awaria jest dla mnie zagadką i liczę że ktoś podpowie coś jeszcze odnośnie mojego problemu.

BMW forever!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja naszczęście nie mam problemu z grzaniem, nigdy wskazówka nie wychyliła mi się ponad połowę i nigdy nie słyszałem viscozy, nawet w korku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jak kupiłem auto to zmieniłem chłodnicę i korek. A wskaźnik rzeczywiście warjiuję bo wskoczy czasami ponad połowę. ale jak puknę zegar to wraca na miejsce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.