Skocz do zawartości

Który silnik wybrać - prośba o radę


fufi21

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie,

 

Przymierzam się do kupna Z3 i zastanawiam się który silnik wybrać. Myślałem o 2l (150KM), ale jest ich niewiele na rynku. Dlatego mam pytanie o 1,9 (140KM) - czy nie jest awaryjny i czy tez daje frajde z jazdy, bo jednak max. moment ma sporo mniejszy.

 

Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Polecam R6, najlepiej 2.8 lub 3.0. Brzmienie, osiągi i zużycie paliwa do zaakceptowania.

Poza tym kolego, zadaj sobie trud i poszperaj na forum, bylo o tym bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miał byś wybierać pomiędzy R6 to kupowanie 2.0 według mnie nie ma sensu, 2.8 i 3.0 palą praktycznie tak samo jak 2.0 a wrażenia zapewne są nie do porównania:)
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie 2.8 albo 3.0. Kultura pracy silnika, osiągi i frajda z jazdy bez porównania (a miałem zarówno 1.8 jak i 2.8), a różnica w spalaniu niewielka w stosunku do 1.8-1.9.

Zresztą najlepiej będzie jak przed zakupem sam sobie porównasz 2.8 z mniejszą pojemnością i sam zobaczysz o co chodzi.

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

platinum boy ma racje, miał 2 zetki :D ale z tego co pamiętam to tediz3 ma 1.9 i jak latalismy na kilka, które mialy 2.8 zawsze trzymał się razem z nami.Więc pogadaj z tedim, bo nie kazdy chce miec duzy silnik.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowiac powaznie to rowniez bylem w szoku jak te 1.9 118KM daje sobie rade w Z3. Jakbym nie wiedzial ze tedi ma wlasnie ten silnik to bym powiedzial ze ma 2.0 lub 2.2 150-170KM.

 

A jak chcesz R6 to TYLKO 2.8,3.0,3.2. Nic ponizej .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 i 1.9 są podobne i zachowują się wystarczająco i zuzycie paliwa jest zadowalające przy dużych silnikach jest duze spalanie ai tak nie ma gdzie jeździć z taką prędkością kabrio spacerówka zabawa i fajna frajda i uważam ze z najmniejszym silnikiem 1.8 auto zachowuje się wystarczająco dynamicznie a spalanie jest super można jeżdzić bez ograniczeń a nie tylko w niedziele i cały tydzień zbierać na paliwo .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje podejścia :mad2: Szkoda że nie ma Zetki w dieselu :norty:

 

Z tego co się zdążyłem zorientować to 1.8 i 1.9 pali w miescie ok 10 tak? A moje 2.8 przy normalnej jeździe 12. Czy to taka roznica? Jak komuś żal pieniędzy na paliwo to korzysta z komunikacji miejskiej lub jeździ golfem TDI.

 

P.S. Nie mam nic do Golfa TDI :mrgreen:

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mniejszych silników to tak, miałem przez kilka lat e36 316i w mieście tak jak jeżdżę paliło mi to miedzy 10 a 14 dm3, w trasie Warszawa/Łódź paliło mi 6.2 a Warszawa/Kielce 7.4.

Teraz mam 2.2 i po mieście pali mi około 9-10, w trasie Warszawa/Łódź 7.2 Warszawa/Kielce 7.8 Miałem jakiś gówniany stożek założony, udało mi się tanio kupić obudowę filtru od M50 - jest podobny i teraz na trasie Warszawa/Kielce pali mi 7.2. Obydwa samochody ważą podobnie a komfort jazdy zetką jest nieporównany. I zetką jeżdżę szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam R6, najlepiej 2.8 lub 3.0. Brzmienie, osiągi i zużycie paliwa do zaakceptowania.

Poza tym kolego, zadaj sobie trud i poszperaj na forum, bylo o tym bardzo dużo.

 

 

oooo kolega ma racje !!! jak Z3 to tylko 3.0 lub 2.8 - i nie mówie o Mpower- to jest poza konkurencją.

Świeżo mam 3.0 pod maską i jeździ nim moja kobieta - i lubie jak goście w Vw otwierają geby jak im odjeżdzą :)

heheh ostatnio taki na autostradzie próbował się ..... nie wyszło mu

no i ten dźwięk .... to houek ma racje - nic tego nie zastąpi jak zamruczy..... :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1.8 w Z3 i dla mnie to nie jest wystarczajaca dynamika przy takim spalaniu. Spokojna jazda w trasie do 120 i pali mi 8 litrów. Uwazam ze to stanowczo za duzo jak na 116KM. 2.8 pali praktycznie tyle samo wiec... o czym tu mowic ? :]
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.8 i jestem zadowolony. Służy mi do codziennej jazdy i w cyklu mieszanym pali około 7,5l/100km. Spełnia w 100% moje oczekiwania - spokojna jazda bez dachu! Trzeba przed zakupem określić swoje oczekiwania - ja nigdy nie oczekiwałem aby "goście w Vw otwierali gęby jak im odjeżdżam". Chciałem się bawić spokojną jazdą. Z doświadczenia wiem, że jazda powyżej 150km/h bez dachu nie jest dla mnie komfortowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda, wszystko zależy od oczekiwań kierowcy i od tego czym jeździł wcześniej.

jeśli czymś słabszym lub niczym, to 1.8 na pewno na początek wystarczy. w przeciwnym wypadku będzie spory niedosyt.

no i w grę wchodzi też budżet.

 

nie da się jednak ukryć, że różnica jest mocno odczuwalna przy R6.

nie chodzi o "gości z VW" (btw. nie lubię takich stereotypów), ale o kulturę pracy oraz niewiele większe spalanie przy spokojnej jeździe.

najlepiej porównać sobie przed zakupem i dokonać właściwego wyboru. :cool2:

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ponadto trzeba mieć świadomość, że silnik 1.8 jest średnio dynamiczny. Moim zdaniem nawet nie zapewnia zbyt dużego komfortu wyprzedzania w warunkach drogowych. Przyspieszenie z prędkości np. 110km/h mimo redukcji biegów jest słabe. (mój 2 litrowy diesel robi to lepiej) Ale ja byłem tego świadom przed zakupem auta i mi to nie przeszkadza. Chciałem otworzyć daszek, wsiąść do auta i kulać się nim...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to ja przed zakupem tez chcialem po prostu wskoczyc do auta bez dachu i sobie pojezdzic dlatego wybralem 1.8 Z tym ze mi na trasie jadac najspokojniej jak umie pali 7,9-8.0. Przy mojej normalnej jezdzie do 120km/h pali mi 8,4. 2.8 pali podobne ilosci paliwa oczywiscie przy spokojnej jezdzie :D dlatego szukam 2.8 na swap :D jakby ktos mial info o jakims ciekawym to pisac do mnie :D
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to nie kumam dlaczego u mnie jara tak duzo ??? Sprawdzalem kompa, bledow nie ma itd. Ogolnie silnik tez nie zajechany. Mozliwe ze slabej jakosci paliwo wplywa na spalanie ?:D
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.