Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie i Panie,

 

Przymierzam się do kupna Z3 i zastanawiam się który silnik wybrać. Myślałem o 2l (150KM), ale jest ich niewiele na rynku. Dlatego mam pytanie o 1,9 (140KM) - czy nie jest awaryjny i czy tez daje frajde z jazdy, bo jednak max. moment ma sporo mniejszy.

 

Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam R6, najlepiej 2.8 lub 3.0. Brzmienie, osiągi i zużycie paliwa do zaakceptowania.

Poza tym kolego, zadaj sobie trud i poszperaj na forum, bylo o tym bardzo dużo.

Opublikowano
Jeśli miał byś wybierać pomiędzy R6 to kupowanie 2.0 według mnie nie ma sensu, 2.8 i 3.0 palą praktycznie tak samo jak 2.0 a wrażenia zapewne są nie do porównania:)
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

Zdecydowanie 2.8 albo 3.0. Kultura pracy silnika, osiągi i frajda z jazdy bez porównania (a miałem zarówno 1.8 jak i 2.8), a różnica w spalaniu niewielka w stosunku do 1.8-1.9.

Zresztą najlepiej będzie jak przed zakupem sam sobie porównasz 2.8 z mniejszą pojemnością i sam zobaczysz o co chodzi.

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Opublikowano
platinum boy ma racje, miał 2 zetki :D ale z tego co pamiętam to tediz3 ma 1.9 i jak latalismy na kilka, które mialy 2.8 zawsze trzymał się razem z nami.Więc pogadaj z tedim, bo nie kazdy chce miec duzy silnik.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano
Swistar, nie obraz sie ale trzymal sie tylko i wylacznie dlatego ze Ty prowadziles :mrgreen: :twisted: :lol: :wink:
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Opublikowano

Mowiac powaznie to rowniez bylem w szoku jak te 1.9 118KM daje sobie rade w Z3. Jakbym nie wiedzial ze tedi ma wlasnie ten silnik to bym powiedzial ze ma 2.0 lub 2.2 150-170KM.

 

A jak chcesz R6 to TYLKO 2.8,3.0,3.2. Nic ponizej .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
napewno nie bierz 1.8 116KM !! moze 1.9 140KM jeszcze jako tako jezdzi, ale ten 8v to... pali duzo jak na ten brak mocy !
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
1.8 i 1.9 są podobne i zachowują się wystarczająco i zuzycie paliwa jest zadowalające przy dużych silnikach jest duze spalanie ai tak nie ma gdzie jeździć z taką prędkością kabrio spacerówka zabawa i fajna frajda i uważam ze z najmniejszym silnikiem 1.8 auto zachowuje się wystarczająco dynamicznie a spalanie jest super można jeżdzić bez ograniczeń a nie tylko w niedziele i cały tydzień zbierać na paliwo .
Opublikowano

Gratuluje podejścia :mad2: Szkoda że nie ma Zetki w dieselu :norty:

 

Z tego co się zdążyłem zorientować to 1.8 i 1.9 pali w miescie ok 10 tak? A moje 2.8 przy normalnej jeździe 12. Czy to taka roznica? Jak komuś żal pieniędzy na paliwo to korzysta z komunikacji miejskiej lub jeździ golfem TDI.

 

P.S. Nie mam nic do Golfa TDI :mrgreen:

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

Co do mniejszych silników to tak, miałem przez kilka lat e36 316i w mieście tak jak jeżdżę paliło mi to miedzy 10 a 14 dm3, w trasie Warszawa/Łódź paliło mi 6.2 a Warszawa/Kielce 7.4.

Teraz mam 2.2 i po mieście pali mi około 9-10, w trasie Warszawa/Łódź 7.2 Warszawa/Kielce 7.8 Miałem jakiś gówniany stożek założony, udało mi się tanio kupić obudowę filtru od M50 - jest podobny i teraz na trasie Warszawa/Kielce pali mi 7.2. Obydwa samochody ważą podobnie a komfort jazdy zetką jest nieporównany. I zetką jeżdżę szybciej.

Opublikowano
Polecam R6, najlepiej 2.8 lub 3.0. Brzmienie, osiągi i zużycie paliwa do zaakceptowania.

Poza tym kolego, zadaj sobie trud i poszperaj na forum, bylo o tym bardzo dużo.

 

 

oooo kolega ma racje !!! jak Z3 to tylko 3.0 lub 2.8 - i nie mówie o Mpower- to jest poza konkurencją.

Świeżo mam 3.0 pod maską i jeździ nim moja kobieta - i lubie jak goście w Vw otwierają geby jak im odjeżdzą :)

heheh ostatnio taki na autostradzie próbował się ..... nie wyszło mu

no i ten dźwięk .... to houek ma racje - nic tego nie zastąpi jak zamruczy..... :):)

Opublikowano
mam 1.8 w Z3 i dla mnie to nie jest wystarczajaca dynamika przy takim spalaniu. Spokojna jazda w trasie do 120 i pali mi 8 litrów. Uwazam ze to stanowczo za duzo jak na 116KM. 2.8 pali praktycznie tyle samo wiec... o czym tu mowic ? :]
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
Ja mam 1.8 i jestem zadowolony. Służy mi do codziennej jazdy i w cyklu mieszanym pali około 7,5l/100km. Spełnia w 100% moje oczekiwania - spokojna jazda bez dachu! Trzeba przed zakupem określić swoje oczekiwania - ja nigdy nie oczekiwałem aby "goście w Vw otwierali gęby jak im odjeżdżam". Chciałem się bawić spokojną jazdą. Z doświadczenia wiem, że jazda powyżej 150km/h bez dachu nie jest dla mnie komfortowa.
Opublikowano

to prawda, wszystko zależy od oczekiwań kierowcy i od tego czym jeździł wcześniej.

jeśli czymś słabszym lub niczym, to 1.8 na pewno na początek wystarczy. w przeciwnym wypadku będzie spory niedosyt.

no i w grę wchodzi też budżet.

 

nie da się jednak ukryć, że różnica jest mocno odczuwalna przy R6.

nie chodzi o "gości z VW" (btw. nie lubię takich stereotypów), ale o kulturę pracy oraz niewiele większe spalanie przy spokojnej jeździe.

najlepiej porównać sobie przed zakupem i dokonać właściwego wyboru. :cool2:

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Opublikowano
Zgadza się. Ponadto trzeba mieć świadomość, że silnik 1.8 jest średnio dynamiczny. Moim zdaniem nawet nie zapewnia zbyt dużego komfortu wyprzedzania w warunkach drogowych. Przyspieszenie z prędkości np. 110km/h mimo redukcji biegów jest słabe. (mój 2 litrowy diesel robi to lepiej) Ale ja byłem tego świadom przed zakupem auta i mi to nie przeszkadza. Chciałem otworzyć daszek, wsiąść do auta i kulać się nim...
Opublikowano
W sumie to ja przed zakupem tez chcialem po prostu wskoczyc do auta bez dachu i sobie pojezdzic dlatego wybralem 1.8 Z tym ze mi na trasie jadac najspokojniej jak umie pali 7,9-8.0. Przy mojej normalnej jezdzie do 120km/h pali mi 8,4. 2.8 pali podobne ilosci paliwa oczywiscie przy spokojnej jezdzie :D dlatego szukam 2.8 na swap :D jakby ktos mial info o jakims ciekawym to pisac do mnie :D
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
Spalanie mam szczegółowo przetestowane. Jednego razu zatankowałem 98 shell vpower racing i średnie spalanie wyszło mi... 6,5 l/100km.
Opublikowano
Spalanie mam szczegółowo przetestowane. Jednego razu zatankowałem 98 shell vpower racing i średnie spalanie wyszło mi... 6,5 l/100km.

 

u mnie w 1.8 miasto 10-11

"średnie spalanie 6,5"? :?

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Opublikowano
Fakt, na tym Racingu auto pali mniej ale 6.5 to raczej przesada :wink:
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano
Nie mam powodów żeby kłamać. Jazda spokojna z otwartym dachem w cyklu miesznym - dojazd z domu pod miastem do miasta do pracy i powrót.
Opublikowano
Spalanie średnie mojej zetki silnik 1900 118 KM z ostatniej trasy 660 wyszło 7,2 l . Zetkowicze wiedzą że wolno nie jeżdze i na brak mocy nie narzekam.
Opublikowano
hmm to nie kumam dlaczego u mnie jara tak duzo ??? Sprawdzalem kompa, bledow nie ma itd. Ogolnie silnik tez nie zajechany. Mozliwe ze slabej jakosci paliwo wplywa na spalanie ?:D
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
Bardzo dużo zalezy od trasy. Nie wiem czemu ale Warszawa/Łódź a Warszawa/Kielce na podobnym dystansie do Łodzi spalam o prawie litr mniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.