Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam . wyrzuca płyn chłodniczy w okolicy zbiorniczka tak jakby chciało się zagotowć, wyjąłem termostat( bo rurka za nim byla zimna) żeby dojachać do domu i po 30km znowu ubytek płynu. Wskaznik temperatury w pionie. Czy ktoś pomoże??????????w diagnozie,gdzie szukać przyczyny
Opublikowano

Ja mam podobny problem. Przyczyn może być wiele. Dwa miesiące temu też wywaliło mi płyn przez zbiornik wyrównawczy. Na początku uzupełniałam ten brak, potem wyjęłam termostat, kupiłam używkę i ją założyłam, było 5 dni spokoju, potem znowu to samo. Teraz jeżdżę bez termostatu. Co prawda silnik troszkę dłużej się nagrzewa, ale głowicy bez 100% pewności zdjąć nie dam a jeden "fachman" złapał za wąż górny i mówi że za duże ciśnienie i że to uszczelka pod głowicą. Wiadomo że w Beemkach układ chłodzenia jest wysokociśnieniowy i to raczej norma że wąż twardnieje. Drugi taki fachowiec mówi mi, że dolny wąż jest za zimny i termostat mi nie otwiera - a ja przecież nie mam termostatu.

Pompę wody sprawdziłam jest OK, naczynie wyrównawcze jest OK. I od tamtej pory zrobiłam już 3 i pół tys. km. Codziennie sprawdzam poziom oleju i jego stan (czy niema masła, czy oleju nie przybywa lub nie ubywa) wszystko niby OK a jednak.

Opublikowano
Cześć ja też olej mam w porządku , to prawda że tam jest układ wysokociśnieniowy ale nie aż tak żeby górny wąż był całkiem twardy ( u mnie normalny ) a dolny zawsze jest troszkę zimniejszy i tak ma być bo obieg płynu schłodzi chłodnica ( pęd powietrza ) zaczym otworzy się termostat i puści go dalej.Tak na marginesie to oryginalny termostat otwiera się dopiero przy 105 stopniach celcjusza. pozdrawiam daj znać jak się coś zmieni z tym układem
Opublikowano
Wąż górny nie jest całkiem twardy, tak jak ktoś opisywał, że aż "plastikowy". Daje się ugiąć bez większych problemów, ale czuć w nim ciśnienie. Ja pod wpływem postów ludzi z forum i ich powrotów problemów nawet po zdjęciu głowicy i jej splanowaniu, doszłam do wniosku że przyczyną takiego stanu rzeczy może być nieszczelność układu chłodniczego na odcinku gdzie płyn wpływa do silnika i gdzieś tam zostaje zapowietrzony, potem to już kwestia temperatury, czyli silnik nagrzewa płyn wymieszany z powietrzem no i z górnego węża robi się "czajnik", a raczej trudno wrzący płyn skierować w dół do chłodnicy, dlatego wywala przez wlew. Jak to sprawdzę dam znać.
Opublikowano
Nie szukaj kałuży pod autem bo jej nie znajdziesz. Sprawdź cały układ chłodzenia na odcinku gdzie "woda" płynie do silnika od dołu chłodnicy po prawej stronie, pod kolektorem ssącym, pod odmą aż do dwóch końcówek przyłączeniowych, jedna z nich "wchodzi" do silnika z prawej strony, druga z tyłu silnika. Pomóż sobie schematem z real... Ja kompletnie się nie znam na naprawianiu samochodów, ale jak szukasz to znajdziesz. I chyba znalazłam powód mojego problemu, nie mogąc sprawdzić tej końcówki z tyłu silnika wsadziłam tam aparat i porobiłam parę fotek końcówki no i wokół niej pełno jakiegoś nagaru, nalotu takiego jak kamień kotłowy, to chyba świadczy o dużej nieszczelności, zobaczę co na to mój znajomy mechanik. I tak będę wymieniać odmę i te przewody od niej, wymienię też zakamienioną końcówkę, zobaczymy, czy to był powód zapowietrzania się układu chłodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.