Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem z ciężko pracującym wspomaganiem w moim aucie.

Szukając rozwiązania problemu podpiąłem auto do kompa i w INPA znalazłem poniższe błędy w modułach serwo i DSC :

 

http://img691.imageshack.us/img691/3076/servotronicbad.jpg

 

http://img241.imageshack.us/img241/5176/dscbd.jpg

 

 

Po skasowaniu powyższych błędów praca wspomagania się nie poprawiła a te same błędy nie powróciły.

Po jakimś dniu od diagnozy pojawił się teraz poniższy błąd i zaczęła świecić kontrolka od DSC na desce podczas jazdy :

 

http://img8.imageshack.us/img8/6450/dscbad2.jpg

 

 

Z tego co udało mi się dowiedzieć w sieci i TIS-ie potrzebna jest kalibracja kąta skrętu.

 

Jak to zrobić w INPA 5.0.2 ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Zrobiłem w końcu kalibrację, ale nie w INPA, tylko w DIS-ie.

 

Nie pojawiają się już żadne błędy w modułach, ale servotronic nadal ciężko chodzi. Nie wiem już sam co to może być ?

 

Olej od wspomagania wygląda na klarowny, poziom jest dobry, maglownica nie cieknie, są tylko wyczuwalne lekkie stuki na postoju, jak energicznie ruszam kierownicą lewo-prawo, ale najbardziej występują jak kręcę w lewo. Jeżeli końcówki drążków są do wymiany, to nie powinno to mieć wpływu na pracę serwo, czy się mylę ?

Jeszcze przychodzą mi na myśl opony, może ich rozmiar pogarsza wspomaganie - 235/45/17 ?

 

HELP :cry2:

 

P.S. Załączam jeszcze zrzuty z INPA modułów LWS i DSC, może to wyjaśni co u mnie jest nie tak :?

 

http://img20.imageshack.us/img20/4039/servo2n.th.jpg

http://img153.imageshack.us/img153/989/servo1.th.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/7987/servotronic.th.jpg

http://img541.imageshack.us/img541/55/dscq.th.jpg

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Koledzy pomóżcie, bo muszę rozwiązać w końcu ten problem i zamknąć ten temat :roll:
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj przy okazji zakupu oleju do dyfra w BMW STANDO zapytałem czy wspoma u mnie chodzi jak powinna.

 

Gość z obsługi przejechał się moim autem i powiedział ,że wszystko wporządku jest ze wspomą. Samochody BMW podobno tak mają (porównując np. do wspomy mercedesa), i że ewentualnie zmiana opon na węższe może coś poprawić. Mam w tej chwili 235/45/17

 

Czy miał rację ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Dzisiaj przy okazji zakupu oleju do dyfra w BMW STANDO zapytałem czy wspoma u mnie chodzi jak powinna.

 

Gość z obsługi przejechał się moim autem i powiedział ,że wszystko wporządku jest ze wspomą. Samochody BMW podobno tak mają (porównując np. do wspomy mercedesa), i że ewentualnie zmiana opon na węższe może coś poprawić. Mam w tej chwili 235/45/17

 

Czy miał rację ?

 

 

hmm, trudno powiedziec co to znaczy "ciezko" chodzi. Dla jednego chodzi ciezko a dla grugiego znowu lekko. Ja jezdze na 245/40/19 i u mnie chodzi kierownica lekko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.