Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.Mam problem:w E46 Compact 2002 316ti z silnikiem N42 benzyna - z dużą zwłoką ( około 10 sekund ) włącza się pompa paliwa po przekręceniu kluczyka w pozycję 2.Po otwarciu pokryw zbiornika ( to te pokrywy na tylnym siedzisku ) widać,że w zbiorniku lewym ( to ten z 3 pinami ) nie ma paliwa.Dolałem do niego 5l i po uruchomieniu silnika paliwo zostało przepompowane do prawego (tego z pompą ).

Gdy silnik jest uruchomiony w prawej komorze widać w okolicach pompy zawirowania paliwa i pęcherzyki powietrza.

Samochód odpala po poczekaniu około 10 sekund od momentu przekręcenia kluczyka w pozycję 2.

Od 2 biegu w górę tak jakby moc też mniejsza silnika.

Co może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze co to podjedz na kompa.
Opublikowano

Komputer nic nie wykazuje - brak błędów.

Pompa była wymieniana 2 tygodnie temu w serwisie.Filtr paliwa także.

Cała sprawa przedstawia się tak jak by nie trzymał ciśnienia na listwie.Zapala bez problemów po min.6 sekundach od przełączenia kluczyka na pozycję 2.

Opublikowano

Tak - filtr ( dokładnie taki jak na rysunku ) wymieniłem w pierwszej kolejności.

Rozebrałem i przejrzałem ponownie w obu komorach baku paliwa :pływaki , zaworki (mam na myśli ten z lewej komory ),podłączenie pompy paliwowej ( wężyk plastikowy ),ułożenie pompy,pływaków - wszystko jest OK.

Po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 pompa tłoczy paliwo natychmiast ale czasem jej nie słychać od razu - pompuje gdzieś po około 6 sekundach.Czasami też pompuje 2 razy - tak jak by ciśnienie uzupełniała.Wszystkie przewody są jednak szczelne (te w silniku jak i te ,które podają do niego paliwo).

Dodam jeszcze,że na którymś tam badaniu (było ich wiele) komputerowym wyszło,że jeden z wtrysków ma dużą korektę przez główny sterownik (komputer w samochodzie).

Czy jest możliwe by to ciśnienie "zwiewało" gdzieś przez wtrysk?? Dla czego z komory po lewej stronie (ta gdzie są 2 piny ) przepompowuje całe paliwo do tej komory z pompą ?? Przecież poziom paliwa powinien być zbliżony w obu komorach (tak wyczytałem na forum).

Od nowości tego samochodu tankuję paliwo na "szelu" - V power reising.Zaglądając do baku - jest czysto , na siateczce wlotu pompy także.

Czy jest sens wlać preparat do czyszczenia wtrysków i "zalać" bak do pełna - pomoże to coś (prócz tego , że będę miał paliwa na dłużej) ??

Opublikowano

Problem z uruchomieniem silnika już jest rozwiązany : po poprawieniu lutów na płycie głównej komputera ( miejsca połączeń wyjść do pinów wtyczek ) silnik zapala normalnie.

Pozostał problem z mocą silnika : samochód "zbierał" się dynamicznie w zakresie obrotów 2500 - 3000.Obecnie na jedynce rusza jakby tak samo , lecz pozostałe biegi w zakresie powyżej 3500 - 4000 obr/min.

Co może być tego przyczyną ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.