Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie. Mam problem dosyc dziwny mianowicie. Mam bmw e39 530d (model raczej nie powinien miec tu nic do znaczenia, ale nie wiem). Samochod dzialal i zapalal bez najmniejszych problemow, ale zapodzialem gdzies kluczyk ktorego uzywam na codzien, wiec wzialem zapoasowy i sprawdzilem czy dziala otworzylem drzwi i zapalilem motor po czym wylaczylem i zamknalem samochod. Nastepnego dnia otworzylem samochod, ale juz nie zapalilem (uzylem tego kluczyka ktory sie wczesniej gdzies zapodzial) silnik nawet nie drgnie rozrusznik kreci ale silnik nie daje oznak zycia. Patrzylem pod maske nic nie widac zadnego wycieku, paliwo w rurce od filtra widac ze jest nie ma zadnych pecherzykow powietrza w nim. Czynnosc otwierania zamykania i zapalania samochodu powtorzylem na obu kluczykach i nic dalej to samo. Mam jeszcze trzeci kluczyk taki mniejszy na nim nie probowalm (sprawdze jutro). Jesli ktos mial podobny przypadek to prosze o pomoc. Z gory serdecznie dziekuje.
Opublikowano
Witam serdecznie. Mam problem dosyc dziwny mianowicie. Mam bmw e39 530d (model raczej nie powinien miec tu nic do znaczenia, ale nie wiem). Samochod dzialal i zapalal bez najmniejszych problemow, ale zapodzialem gdzies kluczyk ktorego uzywam na codzien, wiec wzialem zapoasowy i sprawdzilem czy dziala otworzylem drzwi i zapalilem motor po czym wylaczylem i zamknalem samochod. Nastepnego dnia otworzylem samochod, ale juz nie zapalilem (uzylem tego kluczyka ktory sie wczesniej gdzies zapodzial) silnik nawet nie drgnie rozrusznik kreci ale silnik nie daje oznak zycia. Patrzylem pod maske nic nie widac zadnego wycieku, paliwo w rurce od filtra widac ze jest nie ma zadnych pecherzykow powietrza w nim. Czynnosc otwierania zamykania i zapalania samochodu powtorzylem na obu kluczykach i nic dalej to samo. Mam jeszcze trzeci kluczyk taki mniejszy na nim nie probowalm (sprawdze jutro). Jesli ktos mial podobny przypadek to prosze o pomoc. Z gory serdecznie dziekuje.

 

 

Czasem życie nam płata figle i akurat się coś zepsuje w takim momencie :)

Akurat model może mieć kolosalne znaczenie, bo w 530d występuje juz słynna pompa progowa do dostarczania paliwa na pompę CR. Jeśli potupiesz nogą w podłogę kierowcy (ta pompa jest pod podłogą kierowcy) i odpalisz auto to jedź od razu tę pompę wymień - koszt zależny od producenta - od 200 zł używka do 900 zł nowa.

A objaw jest właśnie taki - pewnego pięknego dnia chcesz odpalić furkę i... tyle.

Potem sprawdź czujnik położenia wału - objaw jest dokładnie ten sam... Koszt wymiany takiego czujnika to ok. 200 zł (używka). Oczywiście może być pompa CR - koszt sporo wyższy - nawet do 1500 zł.

Ale zanim cokolwiek zaczniesz robić to zacznij od sprawdzenia bezpieczników - bezpiecznik nr 14 odpowiada za sterowanie pompą paliwa - jego uszkodzenie objawia się właśnie niemożnością odpalenia pomimo kręcenia rozrusznika.

Daj znać co tam wyszło :)

Pzdr :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.