Skocz do zawartości

Jaką instalację założyć? E30 318iS 1990


pantharei

Rekomendowane odpowiedzi

A jakie informacje Cię interesują, potrzebujesz schematu jak i co z czym podłączyć, jak wyregulować?

Czy może porady którą generację wygrać?

A może wybrałeś już generację i zastanawiasz się nad firmą produkującą instalcję?

 

W tej chwili to pomoc z mojej strony może polegać na tym, iż odeślę Cię wątku przyklejonego w tym dziale (ale pewnie go już całego przeczytałeś).

 

Spróbuj sprecyzować pytanie, a będziesz miał odpowiedzi, nawet jeśli już było o tym na forum.

Podaj chociaż generację instalacji a pojawią się odpowiedzi z za i przeciw.

 

Pozdrawiam

Mariah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie potrafię lepiej się określić ponieważ jest to moje pierwsze spotkanie z marką bmw, wczesniej użytkowałem tylko ople i o tym mógłbym podyskutować ale o BMW... chyba się nie uda. Proszę o wskazówki jaką instalacje wybrać tzn. która jest lub może być najlepsza do tego typu samochodu. każda informacja przed zakupem może byż zbawienna. przy zakupie różnica w kosztach rzędu 300 zł nie jest ważna. poprostu lepsza I gen bo...., lub II bo... Będę wdzięczny za każdą nawet najmnieszą informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I gen.

Stały skład mieszanki.

+ mało elementóW do kalibracji

- mało elementów do kalibracji

- brak mocy w górnym zakresie obrotów lub kiedy ta moc jest to większe spalanie

- spadek mocy w porównaniu do jazdy na benzynie bez mieszalnika

-/+ możliwość wyregulowanie małego spalania, ale to kosztem osiągów i oczywiście stanu głowicy (gniazda, zawory), ale to kwestia czasu, jak długiego to juz indywidualnie należy rozpatrywać

 

II gen.

Skład mieszanki sterowany poprzez aktuator (silnik krokowy)

+ większe możliwości kalibracji niż w I gen. (ale to może zależeć jeszcze od konkretnej instalacji - firmy)

+ przynajmniej teoretycznie (bo można zrobić wszystko) poprawny skład mieszanki

- spadek mocy w porównaniu do jazdy na benzynie bez mieszalnika

 

I i II gen. możliwość strzałów (ale nie jest to regułą)

 

III gen.

Wtrysk ciągły. Szkoda pisać, jedyny plus to wyeliminowanie strzałów, reszta jak w II gen.

 

IV gen.

Sekwencyjny wtrysk gazu.

+ osiągi (subiektywnie) takie same jak na benzynie (brak mieszalnika)

+ zazwyczaj spora możliwość kalibracji

+ brak strzałów (choć wszystko da się zepsuć)

-/+ cena

 

E30 M42 na istalacji Diego bardzo ładnie chodzi na wtryskiwaczach Matrix i mimo iż uważam, że na Khein są lepsze (ale i droższe i nie spotkałem jeszcze Diego na nich), to brak różnic między benzyną, a gazem.

Cena (W-wa i okolice) na R4 ok. 3400zł

 

Z tańszych instalacji to polecam II gen. z szybką elektroniką np.

Autotronic - różne opinie,

Lecho - różne opinie, głównie dlatego, że nie każdy potrafi to wyregulować, ale jak ktoś to umnie to chodzi bardzo ładnie,

Bingo - chodzi bardzo ładnie, w miarę prosta do ustawienia.

 

Subiektywnie w "nie wielkich" pieniądzach polecam Bingo, ale ja się przwiązuję do marek i uważam, że KME (mimo zdażających się seri z wadami, ale to wszędzie się zdaża) robi dobre sterowniki.

 

Uwaga najważniesza!

Myślę, że z tym każdy się zgodzi.

Dobry instalator założy Ci nawet I gen. z której będziesz zadowolony.

Instalator do d... założy Ci sekwencję, która może nawet strzelać i ciągnie będziesz nażekać.

 

Rada.

Popytaj znajomych, którzy (najlepiej jak jeżdzą BMW) są zadowoleni z gazu u siebie gdzie i co zakładali i tam uderzaj do warsztatu.

To przykre, ale z oserwacji ok. 70-80% gazownikom nie chcę się zestroić poprawnie instalacji (wystarcza im że jakoś to chodzi), bo czasem trzeba poświęcić na to za dużo czasu.

 

Jeszcze jedno. Myślę, że zasada instalacji w BMW jest taka sama ja w Oplach. Grunt to fachowiec.

 

Jesli nie znasz się na regulacji blosa (sam teraz to zgłębiam) to odradzam, bo nie wiele jest ludzi którzy wiedzą co z tym robić.

 

Trochę to przydługawe, ale może coś Ci pomoże.

 

Pozdrawiam

Mariah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.