Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jakie informacje Cię interesują, potrzebujesz schematu jak i co z czym podłączyć, jak wyregulować?

Czy może porady którą generację wygrać?

A może wybrałeś już generację i zastanawiasz się nad firmą produkującą instalcję?

 

W tej chwili to pomoc z mojej strony może polegać na tym, iż odeślę Cię wątku przyklejonego w tym dziale (ale pewnie go już całego przeczytałeś).

 

Spróbuj sprecyzować pytanie, a będziesz miał odpowiedzi, nawet jeśli już było o tym na forum.

Podaj chociaż generację instalacji a pojawią się odpowiedzi z za i przeciw.

 

Pozdrawiam

Mariah

Opublikowano

Witam

Nie potrafię lepiej się określić ponieważ jest to moje pierwsze spotkanie z marką bmw, wczesniej użytkowałem tylko ople i o tym mógłbym podyskutować ale o BMW... chyba się nie uda. Proszę o wskazówki jaką instalacje wybrać tzn. która jest lub może być najlepsza do tego typu samochodu. każda informacja przed zakupem może byż zbawienna. przy zakupie różnica w kosztach rzędu 300 zł nie jest ważna. poprostu lepsza I gen bo...., lub II bo... Będę wdzięczny za każdą nawet najmnieszą informację.

Opublikowano

I gen.

Stały skład mieszanki.

+ mało elementóW do kalibracji

- mało elementów do kalibracji

- brak mocy w górnym zakresie obrotów lub kiedy ta moc jest to większe spalanie

- spadek mocy w porównaniu do jazdy na benzynie bez mieszalnika

-/+ możliwość wyregulowanie małego spalania, ale to kosztem osiągów i oczywiście stanu głowicy (gniazda, zawory), ale to kwestia czasu, jak długiego to juz indywidualnie należy rozpatrywać

 

II gen.

Skład mieszanki sterowany poprzez aktuator (silnik krokowy)

+ większe możliwości kalibracji niż w I gen. (ale to może zależeć jeszcze od konkretnej instalacji - firmy)

+ przynajmniej teoretycznie (bo można zrobić wszystko) poprawny skład mieszanki

- spadek mocy w porównaniu do jazdy na benzynie bez mieszalnika

 

I i II gen. możliwość strzałów (ale nie jest to regułą)

 

III gen.

Wtrysk ciągły. Szkoda pisać, jedyny plus to wyeliminowanie strzałów, reszta jak w II gen.

 

IV gen.

Sekwencyjny wtrysk gazu.

+ osiągi (subiektywnie) takie same jak na benzynie (brak mieszalnika)

+ zazwyczaj spora możliwość kalibracji

+ brak strzałów (choć wszystko da się zepsuć)

-/+ cena

 

E30 M42 na istalacji Diego bardzo ładnie chodzi na wtryskiwaczach Matrix i mimo iż uważam, że na Khein są lepsze (ale i droższe i nie spotkałem jeszcze Diego na nich), to brak różnic między benzyną, a gazem.

Cena (W-wa i okolice) na R4 ok. 3400zł

 

Z tańszych instalacji to polecam II gen. z szybką elektroniką np.

Autotronic - różne opinie,

Lecho - różne opinie, głównie dlatego, że nie każdy potrafi to wyregulować, ale jak ktoś to umnie to chodzi bardzo ładnie,

Bingo - chodzi bardzo ładnie, w miarę prosta do ustawienia.

 

Subiektywnie w "nie wielkich" pieniądzach polecam Bingo, ale ja się przwiązuję do marek i uważam, że KME (mimo zdażających się seri z wadami, ale to wszędzie się zdaża) robi dobre sterowniki.

 

Uwaga najważniesza!

Myślę, że z tym każdy się zgodzi.

Dobry instalator założy Ci nawet I gen. z której będziesz zadowolony.

Instalator do d... założy Ci sekwencję, która może nawet strzelać i ciągnie będziesz nażekać.

 

Rada.

Popytaj znajomych, którzy (najlepiej jak jeżdzą BMW) są zadowoleni z gazu u siebie gdzie i co zakładali i tam uderzaj do warsztatu.

To przykre, ale z oserwacji ok. 70-80% gazownikom nie chcę się zestroić poprawnie instalacji (wystarcza im że jakoś to chodzi), bo czasem trzeba poświęcić na to za dużo czasu.

 

Jeszcze jedno. Myślę, że zasada instalacji w BMW jest taka sama ja w Oplach. Grunt to fachowiec.

 

Jesli nie znasz się na regulacji blosa (sam teraz to zgłębiam) to odradzam, bo nie wiele jest ludzi którzy wiedzą co z tym robić.

 

Trochę to przydługawe, ale może coś Ci pomoże.

 

Pozdrawiam

Mariah

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.