Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.
Jakiś rok temu kupiłem bmw 328ci z roku 1999 z silnikiem 2.8L na dwóch vanosach.Wizyta na hamowni dała wynik 197KM I 280Nm.Jest to silnik utrzymany w idealnej kondycji do dziś mimo kilku modyfikacji które miały na celu zwiększenie nocy. Wymieniłem kolektory wydechowe na sportowe supersprint,wycięlem przedostatnie wyciszenie układu wydechowego co dało mi wyczuwalne efekty, do tego wymieniłem filtr na sportowy zestaw simota z obudowa carbon.Rozebrałem kolektor ssący a powierzchnię pod każdym wtryskiem przejechałem papierem . Po czym udałem się na pomiar mocy który dał wynik 229KM I 300Nm a krzyża momentu uległa poprawie.co jeszcze mógł bym zrobić a żeby wysłać kilka koni za w miarę rozsądne pieniądze.Z Góry dziękuje za pomoc
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

admini & moderatorzy- wklejam podwojnie linki bo czesto nie mozna sie dostac na link z powodu skracania dlugich linkow, a to powoduje ze zamiast pelnego linka jest adres z wielokropkiem

 

mozesz sobie poszukac informacji jakie czesci sa potrzebne do powiekszenia pojemnosci.

mam takie info:

M54B25 Bore - 3.3"(84mm) Stroke 3.0(75mm)

M54B30 Bore - 3.3"(84mm) Stroke 3.5 (89.6mm)

M52B25 Bore - 3.3"(84mm) Stoke 3.0(75mm)

M52B28 - Square setup with Bore and Stroke of 3.3"(84mm)

 

do tego pasuja korbowody z kazdego m52, ale w b28 masz juz kute.

no i tloki najlepiej z m54 chyba, bo pokrywane byly [niepamietam.juz.nazwy] zmniejszajacym tarcie, wage itd...

 

polecam lekture m54 internals into m52:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1389717

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1389717

 

znaczy ze wal korbowy powiekszy pojemnosc, ale czy bedzie plug&play w m52?

 

dodatkowo moze zainspiruje cie stronka tunera:

http://www.noellemotors.de/3_0l_engine_basis_BMW_M52_B25_B28.228+M5b36deed99c.0.html

http://www.noellemotors.de/3_0l_engine_basis_BMW_M52_B25_B28.228+M5b36deed99c.0.html

 

 

Prosze o konstruktywne odpowiedzi bo mnie tez interesuje stroker z m52b25 na m52b30

 

Tak sobie dluzej poszukalem i prosze:

wal korbowy S52B32 z ameryki

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/USA/M3_3.2-S52/LHD/M/1996/may/browse/engine/crankshaft_with_bearing_shells/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/USA/M3_3.2-S52/LHD/M/1996/may/browse/engine/crankshaft_with_bearing_shells/

 

wal korbowy S50b30 z ameryki

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/USA/M3-S50/LHD/M/1995/march/browse/engine/crankshaft_with_bearing_shells/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/USA/M3-S50/LHD/M/1995/march/browse/engine/crankshaft_with_bearing_shells/

 

Wal korbowy w naszym m52

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/323i-M52/LHD/M/1995/may/browse/engine/crankshaft_with_bearing_shells/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/323i-M52/LHD/M/1995/may/browse/engine/crankshaft_with_bearing_shells/

 

 

Uwaga- powyzsze informacje to wynik przeszukiwania informacji zawartych w internecie, ostrzegam ze nie widzialem nigdy walu korbowego zadnego z tych silnikow

 

----------------------------------------------EDIT--------------------------------------------------

Chyba musze zmienic nick na killera wątków, bo kazdy nabral geby w usta i nie wypowie sie nic na temat po moich postach.

HALO. Ludzieeee. jest tam jeszcze ktos wiedzacy cokolwiek w temacie?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

do tego pasuja korbowody z kazdego m52, ale w b28 masz juz kute.

Nie kazde z M52B20juz nie pasuja szczegolowo to korby o dlugosci 135mm

W M52B28 ani zadnym innym M52 czy M54 nie bylo kutych korb a najtrwalsze to sa od M50B25 jeslichodzi o serie.

 

no i tloki najlepiej z m54 chyba, bo pokrywane byly [niepamietam.juz.nazwy] zmniejszajacym tarcie, wage itd...

Ta substancja to NIKASIL i pokrywane byly nia sciany cylindrow taka technologia dla aluminum

Tloki dobieramy pod konkretny wal i korby albo na odwrot :wink:

 

znaczy ze wal korbowy powiekszy pojemnosc, ale czy bedzie plug&play w m52??

Wal korbowy moze miec wiekszy skok sam w sobie pojemnosci nie zwieksza a bez odpowiednio dobranyck korbi tlokow to bedzie lipa bo stopien sprezania sie zmniejszy i padaka z silnika bedzie mimo pojemnosci :mrgreen:

 

 

Tak sobie dluzej poszukalem i prosze:

wal korbowy S52B32 z ameryki?

To trzeba bylo sprawdzic ma skok taki jak ten Z M54B30

 

 

Uwaga- powyzsze informacje to wynik przeszukiwania informacji zawartych w internecie, ostrzegam ze nie widzialem nigdy walu korbowego zadnego z tych silnikow?

 

Slabo chciales sprawdzic te info bo juz bylo wiele razy napisane o tych mitach :8)

----------------------------------------------EDIT--------------------------------------------------

Chyba musze zmienic nick na killera wątków, bo kazdy nabral geby w usta i nie wypowie sie nic na temat po moich postach.

HALO. Ludzieeee. jest tam jeszcze ktos wiedzacy cokolwiek w temacie?

 

Jak ty bedzie KILLER to mow mi BLADE "Wieczny Łowca"

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

No wreszcie konstruktywna odpowiedz.

prawie.

 

nadal M-technik nie wyjasniles na czym polegac moze zwiekszenie pojemnosci w m52.

a ja jestem dociekliwy i pytanko nastepne: Czy mozliwe ze noellemotorsport sprzedaje orginalne czesci z BMW, czy sami produkuja waly, tloki itp?

bo jakby nie bylo zeby zrobic 3,0 litra w m52 dostajemy paczuszke zawierajaca:

1 crankshaft

6 pistons

6 connecting rods

wyglada to jakby byly to orginaly pochodzace z wiekszego silnika.

 

a swoja droga polecam obczaic dane poczciwego m50b25 zrobionego w noelle na 3,2 litra. 300kucykow

Opublikowano

Zwiekszenie pojemnosci to zawsze polega na wymianie tlokow, korb i walu ew ktoregos z tych elementow

Niewiem czy ta firma ma orginalne czesci ale jest to mozliwe to dostep do nich to zden problem

Co do 300 koni z M50B25 to nie widze problemu tylko sensu brak koszty ogromne jak na te 300 koni taniej i lepiej jest kupic silnik s50b32

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

No przynajmniej tu sie w 100% zgodze. w bmw nie trzeba kombinowac dopoki nie masz na pokladzie najmocniejszej jednostki M-Power. wystarczy zmienic samochod- czytaj sprzedac slaby kupic lepszy- nie oplaca sie dlubac, lepiej odlozyc.

 

ALE...

 

sa tez tacy co lubia sobie dlubac. jak na przyklad m40b18 wydlubane na 180KM -jest na YT taki osobnik. Powiedz nam lepiej M-techniku co trzeba zrobic zeby bylo m52b30 ?

Pozdrawiam, t.

Edytowane przez temi
Opublikowano
Blok m52 i 50 to wlasciwie to samo wiec wkladasz wal i tloki z m54 w blok M52B25/B28

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witoza koledzy!

M-Technic piszesz, że wystarczy włożyć korby i tłoki od M54. Moje pytanie: czy od dowolnego M54? Czy nic oprócz zestrojenia wszystkiego w finalnej fazie nie będę już musiał robić? Jak mniej więcej zwiększy się moc i jej charakterystyka? Mam motorek M54B22 w 320 Ci 2006 rok, przebieg 50K mil niecałe. Czy podejdą te bebechy z niego do mojego M52TUB28? Daj znać, bo się nieco napaliłem i podłubałbym, zwłaszcza, że mam zaplecze warsztatowe i potencjalnego dawcę.

!PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Jak masz M52b28 to dla strokera na 3 litry graty bierzesz z M54B30

graty z M54b22 so niekompatybilne srednica tloka to 80 mm gdy silniki od B25 maja 84 mm

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

M-Technic, mam już tłoki i korbki od M54B30, 1200 PLN wszystko kosztowało, nie wiem, czy tanio...ale nie o tym. Czy sam to teraz włożę do środka. Nie chodzi mi o szukanie oszczędności, ale chęć podłubania i fakt, że jak sam coś spieprzę to mea culpa, ale nie ufam panom mechanikom, różne rzeczy już widziałem... Czy w silniku na 2 vanosach coś jeszcze powinienem wiedzieć? Czy po tej operacji będzie wymagany ponowny setup?

Zbliżę się mocą do tych magicznych 231 KM?

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Caly czas pisze ze wal korby i tloki :)

Samo wlozenie to pikus :D

Wazne jest sprawdzenie cylindrow i tlokow u kogos kto ma sprzet :wink:

lepiej oddaj komus blok do spasowania reszte smialo mozesz skladac sam :cool2:

ps dosc drogo zaplaciles caly dol chodzi po 1500 zl czyli blok wal i tloki

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

No to faktycznie drogo dałem, skoro dół za 1500 PLN można dostać. No i ten felerny wał! A gość mnie pytał czy nie potrzebuję wału... :duh: o ja głupi! No nic, szukam wału...

 

Jaki mniej więcej nastąpi przyrost mocy i jak to wystroić? U mnie w okolicy to strach komukolwiek to dać do robienia. A może wystarczy włożyć i ruszać w drogę?

 

Sorry za lekko lamerskie pytania, ale novice jestem totalny w tej kwestii a smaka na koniki mam...

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Po wlozeniu bez strojenia mozesz liczyc na osiagi 330i po strojeniu tylko lepiej :cool2:

Czemu nie swapowales na M54?? w twoim przypadku to lepsze i ntansze rozwiazanie

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Wiesz, że myślałem nad tym, ale mój motor ma teraz 102 tys. najechane dopiero i postanowiłem, że szkoda kupić w ciemno M54B30 i lepiej pobawić się z moim M52TUB28. Zresztą prawie 40 KM za ok 1500 PLN to dobry deal myślę. No i mogę się pobawić z tym kolektorem M50, za rok coś dłubnę w dolocie i wydech wypuszczę z drugiej strony rezonatora także, to powinno usprawnić oddech autu. Poczekam na chłodniejsze dni (i na znalezienie wału) i zabiorę tyłek do roboty. Ciekawe ile mi to czasu zajmie (pierwszy raz będę robił taki poważny zabieg)?

A ten cały kolektor z M50 w motorze na doppelvanos ma sens? Nie jest to opłacalne tylko dla silnika z pojedynczym vanosem?

Kurcze, w sumie to ile zainkasowałbyś za tego moda z bebechami od M54B30? No i czy chce Ci się bawić oczywiście?

Jeśli mówisz, że SWAP byłby rozsądniejszy - na pewno wiesz, co mówisz. Jeśli Ci się chce, to napisz dlaczego?

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

To proste przy swapie masz fabrycznie spasowany silnik :mrgreen:

Ja bym kupil caly dol i zalozyl twoja czapke Kolektor M52TU juz tak nie ogranicza jak ten z M52 wiec sens jest znikomy :wink:

U mnie jest ten bol ze silniki robie kompleksowo albo wcale wiec cene mozna ustalic po rozebraniu motoru i obejrzeniu glowicy :8)

Natomiast u mnie silniki sa srednio 2 razy drozsze niz na rynku, ale z gwarancja na rok :8)

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.