Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !!!Mam pewien problem z Automatyczną Skrz. biegów a dokładnie z elektroniką (chyba) BMW X5 2002r.diesel.

Problem zaczął się wczoraj - jadąc do Berlina autostradą ze śred. pręd.ok 140 km/h w deszczu w pewnym momencie zaczęła mrugać nie regularnie literka D z licznika , potem zniknęła całkiem a potem zaczęła wskakiwać 5 , 5 z 4 - przy czym skrzynia pracowała całkowicie normalnie tylko te wskazania na liczniku durniały.Nie zaświeciła się takżę kontrolka trybu awaryjnego skrzyni (żółte słoneczko z wykrzyknikiem).Samochód zachowywał się normalnie , żadnych szarpnięć , spadku mocy itd.Po dojechaniu do Berlina i 2 godz.postoju uruchomiłem auto. Na liczniku nie było literki P tylko 54 , po 5 sek. pracy silnika zniknęła 4 została tylko 5 a po chwili wskoczyło P.

Zaczęłem przełączać drążkiem na R lub na N lub na D i skrzynia super reagowała ale na liczniku dalej głupoty.Dodam żę po odpaleniu zaświeciła się kontrolka trybu awaryjnego skrzyni , ale ona chodziła bez zastrzeżeń.Dojechałem do domu bez problemu (trasa ok. 200 km).

Po powrocie pojechałem do miejscowego elektryka dysponującego kompem i programem do BMW. Stwierdził zawarcie na plusie , i jeszcze 2 błędy związane z prądem i jakby zwarciem (pasowało by bo jechałem w deszczu).Elektryk jednak nie chciał podjąć się grzebania bo nie wiedział gdzie jest moduł sterujący .Po kilku odpaleniach i tryb awaryjny zgasł i po jakimś czasie znów się zapalił.Skrzynia cały czas pracuje super.POMOCY !!!! Co to możę być i gdzie z tym uderzyć do ASO czy do tych co automaty naprawiają.Elektryk wstępnie ocenił że to gdzieś przewody dostały wody i robią zware (możę zmurszały po zimie ).Gdzie szukać przyczyn ?????? Z góry dzięki !!!!!!!!!!

Opublikowano
Najprościej chyba byłoby odstawić samochód do jakiegoś ciepłego, suchego garażu żeby wilgoć odparowała i zapalić na sucho. Skoro mówisz że skrzynia pracowała bez zmian to raczej nie przeszła w faktyczny stan awaryjny choć z tego co opisujesz wszystkie wskazania na to wskazują. Nie sądzę żeby elektronika była tak "mądra" żeby za wczasu informowała że asb się kończy. I jak już to raczej pojechałbym z tym do gości którzy narabiają ze skrzyniami bo w ASO to się nasłuchasz mądrości panów speców po czym pewnie stwierdą że właściwie to nie wiadomo jaka jest przyczyna. Powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.