Skocz do zawartości

[E36] Dziwne zachowanie na benzynie, duże spalanie na gazie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z moim 320i. Na benzynie na wolnych obrotach ciągnie auto powoli, po przekroczeniu 2700 obr/min. dostaje turbo jakby moc silnika podskoczyła podwójnie :):/. Jeśli jeżdżę autem do tych 2700 obr/min. to pali mi 9 litrów. Jak jeżdżę agresywniej ( zawsze na każdym biegu przekraczam 2700 obr./min. pali mi 16 litów benzyny. Na gazie zachowuje się odwrotnie. Na wolnych obrotach przyśpiesza fajnie i ciągnie aż do 6000 obr/min. później już zwalnia. Co jest ciekawe Przy jeżdżę na gazie max. do 2700obr./min. pali mi też 8-9 litrów maks. Jeśli chociaż kilka razy przycisnę spalanie wzrasta do 15-15 litrów. Jeżeli jeżdżę agresywnie ( często przekraczam 2700obr./min. pali mi 21 litrów gazu. Co mnie zastanawia to to że jest wielka rozpiętość jeśli chodzi o spalanie gazu i benzyny też:0, oraz praca silnika na benzynie. Teraz troszkę historii tego auta. Pół ro0ku temu zmieniłem świece na nowe NGK. Trzy miesiące temu zmieniłem instalacje z zwykłej ( totalna porażka poprzedniego właściciela) na sekwencje Stag 300 bodajże i wtryski MagicJest. Przepływomierz, lambda, cewki, świece, są ok. Katalizator też działa chyba poprawnie. U gazownika który okazał się .... lepiej nie pisać byłem z 15 razy na regulacje. Próbuje mi wcisnąć że jakieś rurki są złej średnicy i że wielozawór padł w co niezabardzo wierze. Żadnych wycieków z silnika nie ma poza tym za vanos trochę mi się "spocił" i frajer który zmieniał olej wlał go za dużo i wybiło przez jakiś zimering ale to już zrobione. Jedynie co to zapach spalin na benzynie jest dość intensywnie i często pluje z rury jakąś cieczą. Wody z chłodnicy też nie-ubywa mi za dużo.

Doszedłem do takiego wniosku że na poprzedniej instalacji silnik się do niej dostosował (czyt. komputer silnika) Po założeniu sekwencji coś się w kompie popsuło i nie może dojść do ładu. Tylko zastanawiam się czy to możliwe.

Po przyjeździe do gazownika porostu on mnie zbywa tekstami że nie wie co to i że trzeba coś wymienić bo coś co zostawili z poprzedniej instalacji nie dział poprawnie.

Proszę was o pomoc bo od dwóch miesięcy wydałem na to sporo pieniędzy ( nie tylko na paliwo:D) i mam już tego dosyć.

Dla porównania wczoraj za 20zł zrobiłem 78km , a dziś 45 :).

Pozdrawiam

Opublikowano
Z opisu problem masz z gazem Stag jest swietny pod warunkiem ze jest zalozony fachowo a krocce w kolektorze dolotowym odpowiednio nawiercone do tego dochodzi strojenie w trakcie jazdy lub na hamowni

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Ja ze swoja instalacja męczyłem się ponad pół roku u pseudo-gazowników których mnóstwo.

 

Niechlujnie zrobiona instalacja, zwarcie na przewodach które się robiło od czasu do czasu, źle zrobione mapy i ciągłe zbywanie.

 

W moim przypadku źle ustawiony gaz powoduje rozregulowanie komputera benzynowego przez co auto źle pracuje na benzynie (brak mocy, duszenie się jak zimny, itp.), aby wszystko wróciło do normy na benzynie, jeżdżę tylko na benzynie aż znikną powyższe objawy (po 300-1000km), kasuje błędy, z czytuję mapę benzynową, ustawiam mapę gazową, i wszystko gra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.