Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trzeba:

1. odłączyć wtyczkę wielopinową układu wtryskowego, aby nie lało się paliwo, co może uszkodzić się katalizator,

2. usunąć pokrywę silnika,

3. odkręcić jedną cewkę i wykręcić świecę (lub używać dodatkowej świecy),

4. używając szczypiec izolowanych trzymać kontrolnie świecę 6 mm od masy,

5. druga osoba niech krótko zakręci rozrusznikiem,

6. sprawdzić czy są silne niebieskie iskry,

7. powtórzyć punkty 3-6 dla kolejnych cewek.

 

Poza tym rezystancja między pinami 1 i 3 cewek powinna wynosić 0,4-0,8 Ohm.

Opublikowano

Trochę się rozpędziłem z tą wtyczką przepisując bezmyślnie to, co wyświetliło się w Autodacie. W E34 wg schematu nie ma takiej wtyczki (sprawdzę dzisiaj u siebie), zasilanie do wszystkich wtryskiwaczy (na piny nr 1) dochodzi z przekaźnika pompy paliwa a załączane są masą z komputera podawaną na pin 2 i po drodze nie ma żadnej wtyczki.

Czyli aby zdjąć z nich zasilanie wystarczy wyjąć przekaźnik pompy paliwa, który znajduje się obok komputera (skrzynka z prawej strony pod maską). Dodam, że nie wystarczy wyjąć bezpiecznika pompy (nr 23 15A) bo odetnie się zasilanie tylko pompy, chyba, że po wyjęciu bezpiecznika wypali się paliwo z układu.

Opublikowano

Dobrze by bylo zawezic poszukiwania do cewek na ktorych

komputer zarejstrowal wypadanie zaplonow (numery cylindrow).

Jesli cewki maja przebicia, to wypadanie moze nie zostac zarejestrowane

ale tu z pomoca przychodza dokladne ogledziny - cewki nalezy

starannie wytrzec (najlepiej bez uzycia wody) i sprawdzic czy nie maja

sladow nadpalen, przebic lub pekniec. Zwlaszcza te ostatnie kwalifikuja

je zazwyczaj do wymiany.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
no czasem bywa tez ze padaja fajki. U kolesia w 525 wlasnie jedna dawala ciala i nie dalo sie stwierdzic ktora, poza metroda pronb i bledow. cewy byly wszystkie ok.
Opublikowano

Na fajkach ponoć z tego co słyszałem też można dostrzeć miejsca wypalenia - są to czarne zauważalne od wpaleń punkty w zleżności gdzie przepuszcza.

Czytałem też na tym forum :D że brzebicia na cewkach można zaobserwować w cimności odpalając autko - ponoć wtedy widać przeskok iskry jeżeli takowe przebicie występuje.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Na fajkach ponoć z tego co słyszałem też można dostrzeć miejsca wypalenia - są to czarne zauważalne od wpaleń punkty w zleżności gdzie przepuszcza.

Czytałem też na tym forum :D że brzebicia na cewkach można zaobserwować w cimności odpalając autko - ponoć wtedy widać przeskok iskry jeżeli takowe przebicie występuje.

 

To dobra metoda - mozna odpalic silnik w zaciemnionym garazu (uwaga

na spaliny!!!) Jak sie dobrze poprzygladac to mozna zauwazyc nawet

niewielkie przebicia czy uloty z elementow WN>

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.