Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy temat daje tutaj bo takie amorki typowo sportowe a sprawa wyglada tak mam wlsne zuzyte juz niestety :( Obecnie jezdze na gwincie Ta-Technix i to jest padaka auto mi buja na boki dlatego decyzja zapadla gwint na allegro i powrot do zawieszenia na sprezynach M-pakiet plus amortyzatory Koni.

I tu powstaja dwa pytania czy regeneracja zda rezultat amorki maja regulacje i drugie czy znacie kogos godnego polecenia?

 

Edit: Zmieniłem tytuł tematu żeby był jeden na ten temat a nie ciagle nowe :cool2:

Edytowane przez M-Technic

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Lekki off... napisalem dzisiaj do Zerkpolu zapytanie o cene Bilsteina B6 z utwardzeniem, do Legaca i do Imprezy. Przekonuje mnie wlasnie serwisowalnosc tych amortyzatorow. Dowiem sie, to wrzuce info.
http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano

Ja w rajdówce mam setup Szutrowy który ma na imię Blistein B6 przód na grubej sztycy a tył od E36 na grubej sztycy

Spręzyny seryjne od Kombi . Generalnie zerkopol utwardził mi dodatkowo o 10 % do sztywności seryjnej .

Auto jeździ po mniejszsych dziurkach jak samochód z drewna natomiast duze nierówności wybiera znakomicie.

 

Co do asfaltu to bym Kupił B6 na grubej ladze i wysłał je do zerkopolu myśle ze wyrobisz się w kwocie 2000 tys za komplet

 

a jeżeli chcesz coś regulowanego profi itp. to Proflex lub HP sporting który kosztuje 9200 zł netto

Opublikowano

Wiesz ja raczej potrzebuje cos na ulice a z tym kwotami wyskoczyleś troche :mrgreen:

Koni nowka kosztuje 2200zl i wzupelnosci mi wystarcza :norty: Tylko niewiem czy zamawiac nowe czy rgeneracje robic?

Choc chodzi mi po glowie zawias K-sporta w wersji drift Tylko funduszy brakuje :mad2:

Pozatym b6 nie bedzie za bardzo grało w moim powinno byc B8 Tez leza stara w piwnicy :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

M-Technic, jesli stare B8 leza w piwnicy, to daj je do Zerkpolu na regeneracje i bedzie po problemie.

 

Felix, na grubej ladze, na cienkiej ladze... czy to znaczy za B6 i B8 wystepuja w dwoch wersjach? Ja myslalem ze cienka rurka jest w B2/B4 a gruba B6/B8? Jak to jest? I czy jak jest na grubej, to trzeba odpowiednie uppermounty zamowic? I czy powinienem dopisac Zerkpolowi, ze B6 chce na grubej?

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
M-Technic, jesli stare B8 leza w piwnicy, to daj je do Zerkpolu na regeneracje i bedzie po problemie.

Wiesz akurat charakterystyka KONI mi bardziej pasuje w poniedzialek podzwonie wole miec regulacje twardosci w aucie ktorym jezdze na codzien :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Ostatnio napisałem maila w sprawie zawiasu do Isa z czeskiej firmy HP SPORTING.

Wkleje odpowiedź jako ciekawostke no chyba, że ktoś dysponuje taka kasą :P

Witam

Można zbudować zawieszenie do takiego samochodu. Jest kilka opcji cenowych uzależnionych od stopnia zaawansowania zawieszenia.

Najtańszą opcją jest tzw. grupa N. Jest to zawieszenie gwintowane ustawiane na konkretny rodzaj nawierzchni, bez możliwości samodzielnej regulacji. Koszt takiego zawieszenia to 6300 zł netto.

 

Najbardziej rozbudowane zawieszenie to tzw. grupa A EXP. Jest to zawieszenie gwintowane, ze zbiorniczkami, na uniballach, regulacja siły tłumienia i regulacja ciśnienia gazu. W cenie jest też regulacja kąta pochylenia. Koszt takiego zawieszenia to 9400 netto.

 

Zawieszenie przygotowywane jest na konkretną nawierzchnię. Podstawowe ustawienia to:

- rajdy asfaltowe

- rajdy asfaltowe (tzw. dziurawe polskie asfalty)

- rajdy szutrowe

- wyścigi górskie

- tor

Można również zrobić wersję pośrednią, np. połączyć rajdy asfaltowe z szutrami i przy zmianie nawierzchni przekładać tylko sprężyny. Koszt sprężyn głównych (helper pozostaje ten sam) to 450 zł netto (za sztukę). Wielu zawodników robi tak, że budowana jest wersja asfaltowa, a na szuter zmieniane są sprężyny i dostraja się tłumieniem i ciśnieniem. Są samochody, w których nie można zastosować takiego rozwiązania (np. Peugeot 206). W Pana samochodzie nie powinno być z tym problemu.

 

Można zrezygnować z uniballi. Koszt jednego uniballa to 350-450 zł.

 

Zawieszenie można kupić po cenie netto.

Opublikowano
Ugh... jesli najtansza propozycja jest N-grupa, to zdecydowanie nie moj budzet. Z drugiej strony roznica pomiedzy najtansza a najdrozsza wersja jest mniejsza niz sie spodziewalem. Ciekawe jest ostatnie zdanie o platnosci netto :lol:
http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
tak chodzi o tłoczysko czyli ta rurka co jest tak ładnei wypolerowana ( :lol: :lol: :lol: :lol: ) to musi być grube .

Skoro musi, to dopisalem jeszcze taka uwage. Ciekaw jestem czy ktos to wogole przeczyta w Zerpol, bo wiekszosc firm z branzy motorsport z ktorymi sie kontaktuje ma 'IT' na poziomie Zimbabwe.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano

Koledzy, mam juz odpowiedz z Zerkpol. Najpierw skrotowy e-mail z prosba o telefon, pozniej rzeczowa rozmowa z p. Tadeuszem Bieńczykiem.

Pytanie dotyczylo amortyzatorow B6 do Legacy Turbo ('92) i wolnossacej Imprezy ('07).

 

"Katalog firmy Bilstein do Subaru Legacy nie obejmuje Turbo

natomiast do Imprezy zostały opracowane tylko zestawy

obniżające B 14 ."

 

B14 to zestaw obnizajacy, a mnie zalezy zeby auta byly na seryjnej wysokosci, ew. minimalnie wyzej. Sprezyny chce dac z WRXa. Taki setup prawie szutrowy, czyli na polski wyryp ;) Propozycja Zerkpol jest nastepujaca: sprezyny moga dac wlasne, moge dostarczyc WRXowe, moga uzyc starych z Legaca i je utwardzic, wedle zyczen. Natomiast amortyzatory - biora wklad B6 na grubej ladze, spawaja do niego dolne mocowania z moich dotychczasowych amortyzatorow, dostosowuja odpowiednio talerzyk do sprezyn i gorne mocowanie pod te z auta, cynkuja, utwardzaja zgodnie z oczekiwaniami etc. Gwarancja jak za nowe, pelna serwisowalnosc.

 

Jest tez minus - 1'600 PLN za jeden amortyzator. Jak do sportu wyczynowego, to OK. Ale u mnie jedno auto do dupowoz, a drugie to treningowka po taniosci. Nawet przy pomyslnych negocjacjach 6k PLN za zestaw to raczej za duzo dla mnie.

 

Przyznam sie ze nie mam alternatywnego pomyslu. Kayaba AGX? Regulacji mi nie jest potrzebna, a sa delikatniejsze i chyba lepiej spisuja sie przy obnizonym aucie. Ohlins... hahahahahaha. Tein? Wiele modeli, ale jedne nizszy od drugiego :roll:

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano

 

Przyznam sie ze nie mam alternatywnego pomyslu. Kayaba AGX? Regulacji mi nie jest potrzebna, a sa delikatniejsze i chyba lepiej spisuja sie przy obnizonym aucie. Ohlins... hahahahahaha. Tein? Wiele modeli, ale jedne nizszy od drugiego :roll:

 

Ja na Twoim miejscu bym nie kombinował i wrzucił AGX-a + Eibach Pro Kit + do tego fajna geometria, nic więcej nie potrzeba. Mam to u siebie w Legacy i zdaje egzamin, na asfalcie, szutrach, równo/wyryp jest ok. Wcześniej mój brat miał identyczny zestaw w GT, pierwsze dni po zmianie z seryjnego, to był nowy wymiar prowadzenia :wink: . Do tego, jeśli zwracasz uwagę na koszty, kpl KYB w cenie 1 wspomnianego przez Ciebie Bilsteina .

Pozdrawiam

Opublikowano

Jakoś na forum S... były do sprzedania AGX tylko do GT za 1700 zł nówki i z tego co wiem Łukasz ma teiny za 3000 tys uzywki .

 

Powracając do BMW . Najtaniej chyba wychodzi kupić B6 lub B8 zepsute po 200 zł za szt i oddać do zerkopolu i za 1400 zł masz kpl amorów .

Opublikowano
Jakoś na forum S... były do sprzedania AGX tylko do GT za 1700 zł nówki .

 

Z tego co pamiętam w 4T cena jest podobna na AGX-a do Legacy .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Tylko ze te AGXy to dobrze pracuja z EPK... czyli jest to zestaw obnizajacy. A ja chce wysoko... na seryjnym zawieszeniu wielokrotnie udalo mi sie przytrzec np. obudowa dyferencjalu :roll: Parkowanie w zaspach obnizonym autem tez jest problematyczne...
http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
Tylko ze te AGXy to dobrze pracuja z EPK... czyli jest to zestaw obnizajacy. A ja chce wysoko... na seryjnym zawieszeniu wielokrotnie udalo mi sie przytrzec np. obudowa dyferencjalu :roll: Parkowanie w zaspach obnizonym autem tez jest problematyczne...

 

Myślę, że przesadzasz. Ogarnij jakąś porządną płytę silnik i będzie dobrze .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie che obnizonego auta. Wczoraj wracalem z Marek z kumplem Volvo 940 Turbo z B8, poliuretanami i sprezynami minus 5 czy 6 cm. Wyglada fajnie... zwlaszcza od tylu gdy podskakuje na najmniejszej nierownosci :lol: On na pewno musi plyte ogarnac.

 

Dziwie sie ze Bilstein tak po macoszemu potraktowal subaraki. Rozumiem ze kieruje oferte glownie w strone aut europejskich, ale subaru jako marka 'sportowa' powinna byc lepiej obsluzona.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
Nie che obnizonego auta. Wczoraj wracalem z Marek z kumplem Volvo 940 Turbo z B8, poliuretanami i sprezynami minus 5 czy 6 cm. Wyglada fajnie... zwlaszcza od tylu gdy podskakuje na najmniejszej nierownosci :lol: On na pewno musi plyte ogarnac.

Eibach to -30mm z tego co pamiętam, więc połowa tego co u Twojego znajomego. Poza tym, Agx ma sporą regulację więc jeśli cenisz komfort ( jeśli można powiedzieć o czymś takim w dłubanym turbodziadku ) to zawsze możesz sobie ustawic na miękki . Ja w każdym razie na obniżonym zawieszeniu, ani w Legacu, GT czy nawet Evo na Teinie, nigdy nie miałem problemów, o których wspomniałeś, czyli z podjechaniem pod krawężnik, zjechaniem z niego, nie mówiąc już o parkowaniu we wspomnianych przez Ciebie zaspach. Legac wszystko przyjmuje na klatę :8). No ale Twój wybór . Zrobisz jak uważasz :wink:

 

Pozdrawiam

Opublikowano

1oskar, najbardziej mnie zastanawia ze nie ma sensownej oferty a'la szutry. Na asfalt to jest tuzin, Teiny-sreiny...

Tein z gory odpada, pomijajac charakterystyke, rozwale jeden i musze kupic caly komplet :mad2:

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
1oskar, najbardziej mnie zastanawia ze nie ma sensownej oferty a'la szutry. Na asfalt to jest tuzin, Teiny-sreiny...

Tein z gory odpada, pomijajac charakterystyke, rozwale jeden i musze kupic caly komplet :mad2:

 

Tein'a ma u siebie K.Szymański i z tego co mi mówił, nie jest zbyt zadowolony :wink: Dobre opinie słyszałem o zawieszeniu EXE-TC, ale to inna półka cenowa i pewnie nie będzie do Legacy T. Jest jeszcze inna opcja, KYB Ultra SR (znajomy ma w STi), nie wiem tylko czy ona jest p&p do Legacy T. Wybór należy do Ciebie . BTW, trochę racji jest w tym co mówi Felix .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tez sie zgadzam z Felixem. Tylko ze moje umiejetnosci sa znikome, a do nauki potrzebuje po prostu przyzwoitego, trwalego sprzetu i wzglednie wszechstronnego sprzetu. Na pewno lepiej pojedzie mi sie po Poznaniu na wysoko zestrojonym B6 niz po Toruniu za B8. Lepiej jechac wolniej, ale dojechac. Przyklad z Astry - wlasnie wymieniam przednie wahacze, wytrzymaly z 5k km cywilnej jazdy i 100km (sto) upalania po RC w Toruniu. Gumek nie ma, a blaszysko ponacinane sworzniami.

 

Natomiast do cywilnej Imprezy... fajnie miec bajeranckie graty :oops:

 

Moj zawod wynika tez z tego, ze znajac cene AGXow (z 1,8k PLN za komplet) i polkowego B6 do wiekszosci aut (2,5k - 3k PLN) zostalem przygnieciony :wink: ponad 6k PLN.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.