Skocz do zawartości

Zbyt duza dawka paliwa na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Mam problem z silnikiem M30B30 w mojej E32 90r. Problem dotyczy zbyt wysokiej dawki paliwa

na calkowicie zimnym silniku ponizej zera na zewnatrz. Zaraz po odpaleniu komputer

pokazuje zuzycie benzyny na godzine okolo 13 litrow z czasem jak sie silnik nagrzewa

ilosc zuzywanego paliwa na godzine spada i na cieplym silniku wskazuje 2,6.

Co za tym idzie, zaraz po odpaleniu silnik chodzi jak by nie dopalal na wszystkie gary,morduje sie strasznie i czuc benzyna.

Poczytalem troche postow i wszystko co tylko moglem sprawdzic to sprawdzilem : przeplywka wskazuje

dobrze i volty i opor plynnie rosnie wraz ze zmiana polozenia klapki, czujniki temperatury plynu oki,

silnik krokowy jest opor, sonda w porzadku na wolnych 0,6-0,7 wolta rosnie przy dodawaniu itd, czujnik przepustnicy chyba tez ale nie wiem czy dobrze sprawdzam pomiedzy calkowitym otwarciu lub zamknieciu przepustnicy zmienia sie opor inaczej lapki na złaczu maja calkowite przejscie, na podgrzewaniu sondy we wtyczce jest 12V (ale grzalka raczej nie bo jezeli samochod postoi - wystrczy ze silnik jest delikatnie cieply od razu chodzi dobrze)

Nadmienie ze po minucie lub dwoch silnik zaczyna pracowac idealnie zero wahan obrotow (moze delikatnie).

po resecie kompa dioda sygnalizacyjna bledy (procedura 5 razy pedal do deski ) (pin 12 na zlaczu OBD) pokazuje 1444, po pewnym czasie pojawia sie blad

1222. Na poczatku myslalem ze cos z : kable, kopulka, swiece. Swiece zmienilem kabla sa ok , kopulka tez.

Na cieplym silniku wszystko znika i chodzi jak powinien.

 

Nie wiem co jeszcze moze byc nie tak, za podpowiedz z gory dziekuje i pozdrawiam

 

PS

Przy okazji pytanko do procedury pin12 na zlaczu ODB zaroweczka pokazuje bledy po 5 razy przepustnica na maksa.

Wg wszystkich instrukcji(w ksiazce tez-sam naprawiam) napisane ze po wylistowaniu wszystkich bledow powinien byc krotki

impuls i koniec mozna wtedy restartnac kompa wciskajac na 10 sekund pedal gazu. Umnie jest tak

ze po bledzie 1222 zaroweczka swieci sie dlugo jak na poczatku i pozniej znowu 1222 i tak w kolko.

Po resecie bledow, w kolko chodzi 1444 i nie wiem czy ten typ tak ma czy ja cos robie nie tak.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiazany.

Przyczyna byla przeplywka ktora wymienilem wczesniej , wskazywala inny opor niz stary przeplywomierz

ktory niestety popekal po strzale gazu.

Po poklejeniu starej przeplywki wszystko chodzi jak powinno.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.