Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kilka razy po zapaleniu w minusowych temperaturach pojawiał mi się następujący objaw: wolno chodzące wycieraczki, migający (jaśniej-ciemniej co mniej więcej 1 sek. wyświetlacz centralny), raz nawet wyskoczył błąd ABS, ESP itd. ale generalnie wszystko wraca po minucie do normy... poza tym, że ostatnio nie chodzi mi funkcja REST (chyba kiedyś po zgaszeniu silnika wiało ciepłe powietrze przez jakiś czas)...

 

wszystko wskazywałoby na problem z aku, ale był w lato wymieniony (nie oryginał co prawda, ale w ASO, odpowiednio zaprogramowany itp.)

 

czy ktoś spotkał się z takimi problemami? jakieś porady? bo ja oczywiście sprawdziłbym aku i ładowanie, ale może ktoś już przerabiał i nie musze wyważać otwartych dzrzwi?

 

auto to 2004 525d e61

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Ja jak bawiłem się na postoju ukrytymi funkcjami w menu (np. testy kontrolek itp.), a aku miał wtedy ponad 4 latka to ekran przed zgaśnięciem faktycznie migał i pojawiał dźwięk jakiegoś brzęczyka spod konsoli. Później już tylko aku padło. Po podładowaniu było ok, ale wolałem wymienić i teraz jest spokój. Sprawdź czy na postoju przy włączonej muzyce to po stosunkowo krótkim czasie nie pojawia się czasem kontrolka aku?
Opublikowano
dziś trochę pokatuję aku... choć jak ostatnio pamiętam chyba nawet przy jakiejś okazji patrzyłem na napiecie ładowania i aku i wszystko było OK. ale jak pisałem było to jakiś czas temu :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Przypuszczam, ze zrodlem klopotow jest niskie napiecie w instalacji elektrycznej samochodu, wkrotce po rozruchu.

 

Akumulator w niskich temperaturach ma mniejsza wydajnosc z powodu spowolnienia procesow elektrochemicznych. Dodatkowo podczas rozruchu w niskich temperaturach pobierana jest wieksza ilosc energii - dluzej dzialajace swiece zarowe i wieksze opory rozruchu silnika wysokopreznego.

 

Zanim napiecie w sieci powroci do nominalnej wartosci uplywa troche czasu.

 

Sprawdz napiecie w sieci zaraz po rozruchu.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

OK, jest ktoś z tym samym problemem, kto już się z nim zmaga, dalszy ciąg tutaj:

http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&rlz=1C1CHMG_plPL308PL308&q=aston+martin+kahn&start=0&sa=N

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
A mi sie wydaje ,ze w e60 to normalne.W mojej poprzedniej e60 podczas jazdy wylaczal sie wyswietlacz od idrive zegary spadaly do zera trwalo to moze 2 s wracalo do normy po czym znowu... Wystraszony tym incydentem wylaczylem silnik poczym odpalilem ponownie i juz bylo ok.Nastepnego dnia wybralem sie do serwisu ,gdzie podpieto do komputera i nie stwierdzono usterki.A czy wycieraczki mi wolno chodzily to nie wiem bo swiecilo wtedy slonce...Ten typ tak ma hehe
Opublikowano

znalazłem w innym temacie post kolegi matimisztal:

 

"Za nierówną pracę silnika są odpowiedzialne dawki paliwa wtryskiwane do cylindra.

Komputer na bieżąco kontroluje obroty silnika. I tak:

Jeśli któryś wtryskiwacz poda zbyt dużą dawkę paliwa (bo leje) to pozostałe muszą dawkę zmniejszyć. i na odwrót.

Tak więc jeżeli nie macie błędów zapisanych w pamięci to po pierwsze sprawdźcie korekcje na wtryskach np. w programie INPA. Korekcje nie mogą być większe jak od -3 do +3. Wskazania powyżej -2 do +2 mogą być już niepokojące.

Za nierówną pracę mogą być odpowiedzialne również inne rzeczy ale od czegoś należy zacząć.

 

Jeżeli falowanie jest tylko na zimnym to problemem może być stary akumulator. Niektóre BMW posiadają elektryczy podgrzewacz płynu w chłodnicy (taka grzała dużej mocy). Podgrzewacz ten załącza się tylko w odpowiednich warunkach. I tak: Jeżli samochód ma kiepski akumulator a podgrzewacz pobiera duże ilości prądu to napięcie na aku spada. Jeżeli spadnie zbyt dużo to podgrzewacz płynu się wyłącza a napięcie wzrasta. Jak wzrośnie to podgrzewacz znowu się załączy i tak w kółko na wolnych obrotach.

Można spróbować go odłączyć i zobaczyć czy coś się zmieniło."

 

u siebie drgania obrotów nie zaobserwowałem, ale to może był ten podgrzewacz? jak sprawdzić czy auto to ma czy nie?

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.