Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam mały problem z ręcznym hydraulicznym a precyzyjniej to z jego homologacja , przez którą ostatnio nie zostałem dopuszczony do startu w KJSie. Jeśli ktoś z Was posiada taką to byłbym wdzieczny za udostępnienie ( myśle że nie będą mi na BT sprawdzać średnicy tłoczka pompy suwmiarką, chociaż po ostatnim badaniu uwierzę we wszystko ) , dzięki. pozdrawiam

Opublikowano

Homologacja czego ? Hamulca ? W jaki sposób ? Znasz przepisy ?

 

Jesli masz auto zbudowane zgodnie z jego homologacją to w niej masz podane jak powinien wyglądać i czy jest wogóle homologowany. Jesli masz cywilną wydumkę, to czy aby na pewno możesz ingerować w układ hamulcowy ? Poszukaj....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Auto jest powiedzmy " pseudo rajdówką ". Kiedys jeździło w rajdowych imprezach ( pewnie amatorskich ), później w drifcie. Teraz służy do zabawy, od czasu do czasu sprint, ewentualnie KJS. No i właśnie pierwszy raz spotkałem się na BK na KJSie z tym że gość czepia się że ręczny nie jest homologowany. Więc myślę że sama kopia wystarczy, jeśli ktoś ma oryginał.
Opublikowano

M330d chodzi o to, ze przepisy 'techniczne' KJS sa rozwinieciem przepisow ruchu drogowego. Czyli rajdowka KJSowa podlega takim obostrzeniom jak auto cywilne. W przepisach zas jest napisane, ze wszelkie ingerencje w uklad hamulcowy sa zabronione. Jesli zatem auto nie bylo produkowane z hydraulicznym recznym, to nie moze juz z nim zostac dopuszczone do ruchu. To jest straszna komuna, ale tak jest. Jak trafisz na normalnego goscia, to na BT sprawdzi czy auto trzyma sie kupy, jest we wlasciwej klasie... a jak trafisz na zaangazowanego dziadka, to nie przepusci pasow bez homologacji 'E', recznego bez zapadki, poliweglanowych szyb, braku tylnej kanapy, lekkich klap na zapinkach itd.

 

To sa bogowie wcieleni, jak takiego rano tylek zaszczypie i postanowi uwalac, to nic nie wskorasz. Kolega od nas (Subaru) tostal kiedys kare dyscyplinarna za niesportowe zachowanie, bo odmowil podpisania protokolu z BT, ktorego jego auto nie przeszlo bo fotel byl wysiedziany!!!

 

W kazdym razie jedynym rozwiazaniem dla Ciebie to szukanie takich KJSow gdzie sa normalni rzeczoznawcy. Bo nawet jesli zalozysz reczny z homologacja FIA to Ci odpowiedza, ze w KJSach nie obowiazuja przepisy FIA tylko o ruchu drogowym.

 

Swoja droga, ja chyba oleje KJSy. Do nauki to mam Ulez z Wroblem, Kielce z Fitnesem, czasem RC w Toruniu, teraz Nowe Miasto. Licencje BC (do wyscigow) mam, a z nia ide na szkolenie teoretyczne, egzamin i R2 gotowe. A jezdzic sie ucze jak wyzej... (tylko po co mi to R2 jesli Legacy Turbo to mnie w 3 lidze nie puszcza).

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jezeli zrobisz wszystko zgodnie z homologacja to na BK nie maja nic do gadania. Inna sprawa, ze ludzie przeprowadzajacy BK maja czasami marne pojecie o przepisach :(
Opublikowano
Boję sie że jak zrobię ręczny tak jak ma być to się przyczepią że klatka nie ma homologacji a później kierownica i tak dalej. Chyba rzeczywiście KJSy trzeba odpuścić. W sumie to rzeczywiście są jeszcze inne imprezy.
Opublikowano

Nie ma przymusu startowania w rajdach. Jest wiele innych dyscyplin sportu. Np. kręgle, bilard, czy brydż sportowy. Sport samochodwy ma to do siebie że nie jest tani. A nie jest tani bo ma być bezpieczny a elementy wykorzystywane w tymże sporcie mają być wytrzymałe.

Jesli budujesz zatem 318is , samochód z homologacją FIA, zrób tak jak należy, a nie bedzie kłopotów. Klatka wg załacznika J, nikt sie nie przyczepi, ręczny zgodny z homologacją itp. Jesli ktoś nie rozumie tych zasad - to sorry ale drutuje. Powtarzam, sport samochodowy nie jest sportem masowym i nie każdy musi się scigac. Mnie nie stać na zbudowanie auta, więc nie mam takowego. Bo nie bede drutował.

Stąd zadałem Ci pytanie retoryczne czy rozumiesz zasady, na podstawie których wywalili cie z BK.

Kolejna sprawa to czy taki hydrauliczny ręczny jest potrzebny i czy umiemy go wykorzystać. Uwierz, to ostatnia rzecz aby pokonać próbę szybko.

 

JG

 

P.S. widzę ze masz 325i , jesli dobrze pamietam to ten samochód miał homologację, do tego jezdzi pełno takich w Holandii.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Dzięki za porady:) Swój pierwszy KJS zaliczyłem w 1997 roku. Ostatnią imprezę zaliczyłem 4 lata temu na torze Fiata w Tychach Golfem ( tez z ręcznym hydr. ) i nie było żadnych problemów, z tym że organizował to inny automobilklub - chyba zamkowy. Radzę sobie też bez ręcznego ale po prostu taki samochód kupiłem i nie będę teraz tego demontował bo jakby nie było w ciasnych nawrotach przydaje się. A mówiąc o " innych imprezach " miałem na myśli inne imprezy amatorsko - rajdowe, jak np. te organizowane przez AMK Ślązak - najlepszy automobilklub na śląsku :))) . OSy szybkie, organizowane na zamkniętych drogach - zdarza się nawet wbić czwarty bieg;) A pytałem o coś całkiem innego i w końcu kolego udzieliłeś mi przybliżonej odpowiedzi więc dzięki i pozdrawiam.
Opublikowano

M330d, i tu wlasnie dochodzimy do socjalistycznego podejscia PZMotu, a takze FIA. Zaklada sie ze scigajacy sie sa kretonami, do tego szalonymi i nie zalezy im na bezpieczenstwie wlasnym i kibicow - i dlatego nalezy na nich nalozyc scisle wytyczne w kazdym niemal obszarze. Poczawszy od 'kajtkow' mamy wyscig zbrojen z inicjatywy zawodnikow, a od 3 ligi dochodza pomysly PZMotu.

 

Jezdze na zwyklych pojezdzawkach, a w aucie mam klatke, kubly, pasy szelkowe, na baniaku kask i rozgladam sie za przyzwoitym niepalnym kombinezonem. Z wlasnej inicjatywy. Natomiast nie podoba mi sie wymog 'homologacji' bo to jedno wielkie nakrecanie kasy. Jak chce sie spalic w aucie, to powinna to byc moja sprawa. A bezpieczenstwo dla kibicow powinny zapewniac nie 'homologacje' a firmy ubezpieczeniowe i procesy cywilne.

 

Wracajac do tematu, moim zdaniem jesli beda scisle przestrzegac przepisow to auto z hydraulicznym nie przejdzie BT, chyba ze zjechalo z nim z tasmy. Ot chocby za brak zapadki.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano

Hydrauliczny ręczny tez musi mieć zapadkę. I jest to sprawdzane na BK. Przynajmniej powinno byc. A homologacja to świstek kilku kartek , stworzony przez madrzejszych ludzi od nas, którzy wiedzą jakie rozwiązanie działa a jakie nie i jakie jest bezpieczne i jakie nie, nie tylko dla ciebie ale i dla pilota i kibiców. Zastanów się czego oczekujesz od tego sportu.

 

P.S.

 

nie podoba mi sie wymog 'homologacji' bo to jedno wielkie nakrecanie kasy
- jednak pomysl o zmianie dyscypliny.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kuba no nie do konca sie zgodze, ze homologacja ma sluzyc temu aby bylo bezpiecznie, dzieki homologacji w danej klasie masz mozliwosc ograniczenia przerobek ktore wplywaja na osiagi samochodu i nie maja nic wspolnego z bezpieczenstwem. Tak swoja droga to czy samochody rajdowe po przerobkach przechodza proces homologacji aby mogly jezdzic na dojazdowkach? Wydaje mi sie, ze wywalenie foteli z tylu, montaz pasow szelkowych, montaz klatki itp. sa niezgodne z homologacja drogowa np. EVO czy STI. CZy tak przerobione samochody przechodza badania homologacyjne jak kazdy zwykly samochod ktory jest wprowadzany do sprzedazy w salonie czy jezdza pomiedzy OES na "slowo honoru" ??
Opublikowano

I to jest niestety socjalne podejscie - niech ktos madrzejszy od nas za nas mysli, wystawi kwitek, a my mozemy czuc sie zwolnieni z odpowiedzialnosci. A jak komus sie stanie krzywda, to nas to lotto bo my mamy papier na homologacje. Chcesz konkretny przyklad bzdurnego przepisu - w 3 lidze osprzet musi miec homologacje, ale moze byc niewazna :roll: Czyli moge zalozyc stary polamany-poklejony-obszyty na nowo fotel z niewazna homologacja ale nie moge zalozyc tanszego Mirco, Bimarco czy Ludwiczak? Moge zalozyc pasy po dzwonach, byle homo??? Moge!!! Czy jak rekawice poleza 2 czy 3 lata w magazynie to stana sie nagle palne?

 

Piszesz mi, ze moze cos sie stac pilotowi? No tak, lece OES i nagle patrze a na prawym siedzi gosciu z przypadku, nie wie co sie dzieje i zaraz mu sie krzywda stanie. Skad on sie tam wzial??? A biedni ludzie za tasmami przyszli bo mysleli ze cos z TIRa spadnie :lol: Jak pojdziesz na basen, to mozesz sie utopic, moze ktos Ci skoczyc na kark, mozesz zlapac grzyba albo wywinac orla pod natryskiem. Czy ktos wydaje homologacje na kapielowki? Jeszcze nie, ale pewnie niedlugo...

 

Nie mam nic przeciwko homologacjom - byle byly dobrowolne. Chce miec teoretycznie lepszy/bezpieczniejszy sprzet, to kupuje ze znaczkiem 'H'. Nie chce - to nie. Pozniej jadac na zawody ubezpieczam sie, a ubezpieczyciel wycenia skladke zaleznie od ilosci 'H'. Nie podoba mi sie ubezpieczyciel, szukam innego. Nie chce sie ubezpieczac, to tego nie robie, ale jak sie cos stanie to komornik moze mnie zlicytowac. Tak samo powinien myslec i organizator i kibic. Mozna zorganizowac rajd szrotow, wydac majatek na zabezpieczenie techniczne i gigantyczna skladke ubezpieczeniowa albo mozna zaznaczyc ze na naszym rajdzie jada tylko 'H'. To jest biznes jak kazdy inny, musi sie spinac. A opowiesci o wyzszym dobru itp. to ubezwlasnowolnianie ludzi.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano

grzywaczewski kolejny raz widzę że ten sport nie jest dla Ciebie.... Zastanów się zanim cokolwiek napiszesz, pls. Jeżdżę teraz rajdy we Włoszech i tam nawet na mały rajdzik, 30 km oesowych, każdy jest porzadnie przygotowanym bo życie ma się tylko jedno. Klasa historyczna ? Mają dopieszczone auta, estetycznie wykonane, nie to co większość np historyków RWD w PL. Tłumaczę Ci kolejny raz - rajdy nie są dla każdego !!!

Pasy po dzwonie ? Kazdy ,a swój rozum, i nie dotyka takich, a na BK jest szansa że ktoś Ci sprawdzi (widac po niciach). Polepiony fotel ? Sorry, to szuszfolstwo

ANDRZEJ540 problem rajdówki , to nie wina producenta, czy dealera, to problem naszego sejmu, który nie zajął się jeszcze statusem prawnym (pojazd specjalistyczny z przeznaczeniem do sportu sam.) aby było zgodne z ustawą. Homologacja FIA dopuszcza pojazd od ruchu, po to zostało to zrobione, a okres homologacyjny ma wykazać nie tylko zdolność do pokonywania odcinków specjalnych, ale także dojazdówek. Stąd światła, kierunkowskazy, sygnał dzwiękowy. To że w PL Policjant możę przyczepić się że nie masz w N12 foteli z tyłu to wina ustawy , nie homologacji :)

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kuba generalnie zgadzam sie z Toba. Oczywiscie jest male ale, samochody rajdowe ktore jada na dojazdowce porsuszaja sie niezgodnie z przepisami kodeksu drogowego, one teoretycznie nie maja prawa tam przebywac. Chodzi mi tylko o to, ze zrobienie samochodu zgodnie z homologacja FIA jeszcze o niczym nie swiadczy. Bezapelacyjnie sie zgadzam, ze trzeba dbac o soje zrowie i zycie a o zdrowie i zycie pilota trzeba dbac bardziej jak o swoje :) Inna sprawa, ze ostatnio na BK przed KJS sedzia potrafi sie przyczepic do starsznych pierdol, przyklad, w Nowym Miescie nad Pilica, KJS robiony przez AK MAK. No i mielismy na badaniu kontrolnym przygode z Sedzia ktory stwierdzil, ze gasnica jest za stara ( kupiona 14 miesiecy ) i on nie moze nic zobic, mielismy druga "wazna" gasnice wiec nic sie nie stalo. Po powrocie postanowilem sprawdzic o co chodzi z ta gasnica no i utknolem w martwym punkcie. Moim zdaniem wyglada to tak:

Zgodnie z regulaminem http://www.pzm.pl/userfil...2009_010409.pdf ZAŁĄCZNIK nr 2, samochod powinien miec przynajmniej jedna gasnice najlepiej zamontowana w zasiegu rak zalogi ( punkt 3 ). Wzorcowa Karta Badania Kontrolnego w pkt.5 wymienia tylko GASNICE ( bez dodatkowego opisu co do jej stanu ). Nie znalazlem nic wiecej na temat gasnicy, wynika wiec z tego, ze moze to byc dowolna gasnica. Napisalem do AK MAK ale dostalem odpowiedz w formie przypowiesci :

( Witam!

Według Regulaminu Ramowego KJS: Do startu w KJS dopuszczone są pojazdy zgodne z homologacją producenta Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, w zakresie dopuszczenia do ruchu posiadający ważną rejestrację. Tak samo na Karcie Badania Kontrolnego jest napisane: Światła Stop - czy to oznacza że mają być, czy mają się świecić?

Mam nadzieję że ta odpowidź wystarczy.

pozdrawiam

............ )

Co Ty na to?

Tak swoja drogo to moze napiszesz jak teraz Kubica prowadzi samochod na OES :) Cos sie zmienilo od Twoich ostatnich z nim startow?

Opublikowano

M330d, tez sie zastanow, bo na razie kazda wypowiedz niezgadna z Twoimi pogladami kwitujesz 'ten sport nie jest dla ciebie'. Ja rowniez moge skwitowac, ze myslisz jak socjalista i... nie ma dyskusji tylko pyskowka. Niestety Europa cierpi biurokracje, nie jest to jedynie problem polskiego sejmu, dlatego przyklad tego co we Wloszech nie dziala na mnie. Klasa historyczna ma dopieszczone estetyczne auta? Ale to nakazuje jakas homologacja, tak? Bo na pewno nie wynika to z prostej pasji tych ludzi... :lol:

 

Matka kolegi wyprala mu ostatnio buty po rajdzie... wygladaja jak nowe tylko spraly sie metki. Zostal dopuszczony warunkowo, na nastepny start musial kupic nowe. Jaki ma to wplyw na bezpieczenstwo?

 

Nie zalozylbys pasow po dzwonie? Ja rowniez. I chyba wszyscy z ktorymi rozmawialem. Ba, dla pewnosci wola kupic nowe niz uzywki z alledrogo. A robia to z wlasnego widzi-mi-sie a nie bo przepisy tak nakazuja - bo pokazalem ze jest dokladnie inaczej (a 'oszustwo' to akurat w sporcie jest nagminne).

 

Nie jestem zwolennikiem 'wolnej amerykanki' tylko mam podejscie liberalne. Musza byc minimalne ramy prawne, a reszta powinna zalezec od Ciebie. Mimo ze nie zgadzam sie z idea homologacji, popieram istnienia zalacznika 'J' (i innych, bo to nie tylko 'J'). Roznica jest taka, ze np. w przypadku klatki zalacznik zaleca jej minimalna konstrukcje, ale mozesz ja rozbudowac etc. Jesli jestes dobrym spawaczem to mozesz sam ja zrobic, a rzeczoznawca ja tylko sprawdzi. Przeciwienstwem tego byloby dopuszczenie jedynie gotowej klatki z homologacja i... produkowana bylaby przez 3 - 4 firmy a cena wzrosla kilkukrotnie.

 

Zobacz co sie stalo z fotelami z uszami. Zginal kierowca i pilot bo sie trykneli glowami - tragiczne, ale to tylko dwoch ludzi na tysiace scigajacych sie. Ale to wystarczylo zeby nakazac uzywania foteli z uszami! Moim zdaniem powinno byc jedynie zalecenie z wyjasnieniem dlaczego.

 

W tym kraju jest wielu swietnie jezdzacych ludzi, ale przed 'tym sportem' brutalnie powstrzymuja ich koszty. Bo stac ich na dobre przygotowanie auta - bo nie musi to byc subaru, moze byc sej - ale nie stac ich by wywalic 10 czy 15k na homologowane ciuchy dla zalogi. Bo cena tych ubran to nie jest koszt produkcji + marza producenta. Niby pokrywa to sponsor, ale zeby go zdobyc trzeba miec wyniki i kontakty, czyli przez dlugi czas trzeba jezdzic za wlasne. W efekcie mamy smietanke starszych biznesmenow w wysmienitych maszynach i depczacych im po pietach mlodych-zdolnych, ktorzy robia niewiele gorsze czasy w o wiele gorszych autach. I zeby nie bylo, nie mam nic przeciw tym biznesmenom, ot chocby Michal Solowow dla ktorego mam ogromne uznanie.

 

Wracajac do tematu - w regulaminie KJS jest tylko kilka punktow o stronie technicznej samochodu plus zapis, ze o wszystkich innych sprawach traktuje Prawo o Ruchu Drogowym. A w nim napisane jest, ze kierownica, pasy, szyby, opony (nie pamietam czy fotele) musza posiadac homologacje drogowa oraz ze ingerencje w uklad hamulcowy sa calkowicie zabronione. BT nie powinien zatem przejsc samochod ktory ma swap hamulcow, nawet z tego samego madelu tylko mocniejszego (ja ostatni zalozylem do Imprezy N/A hamulce z WRXa, dziala swietnie a sa nielegalne), przewody porowadzone wewnatrz auta, recznie regulowany korektor sily hamowania, hydrauliczny reczny, nakladki na pedaly, pedal-set zamiast serwa. Na dobra sprawe mozesz zmienic klocki na 'ostrzejsze'. Pasy nie moga miec zapiecia z centralna klamra z dzwigienka tylko z przyciskiem. Ile takich seryjnych aut jezdzi w KJS? 10%? Z czego w wiekszosci sa to STI, EVO i Porsche, bo one niezle sobie radza w serii.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano

Ech, panowie.....

 

Nie będę się już spierał, kiedyś zrozumiesz moje podejście.

 

ANDRZEJ540 a jak długo ma ważność gaśnica ? :)

 

KUB jest drajwerem F1 to chyba coś śmiga :D, Cięzko nas wyjąc z rajdówki jak razem siadamy. Więcej nie mogę Ci powiedzieć :P

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kuba wlasnie o to chodzi, ze nigdzie nie jest napisane, ze masz co roku robic jej badanie legalizacyjne, jest to typowy przyklad "widzimisie" osoby przeprowadzajacej BK. Jak zatrzyma Cie Policja na drodze to moze sprawdzic czy masz gasnice i tyle, to czy ma ona 1-10 lat nie ma znaczenia nic nigdzie na ten tamat nie jest napisane. Wracajac do bezpieczenstwa itp. zuwaz jak to robia np. Czesi, odbywa sie tam np. Berg Trophy, ludzie jezdza i to masowo i o ile sie nie myle to nikt tam sobie krzywdy nie zrobil. Wracajac na nasze podworko zobacz co sie dzieje jak zawodnik z licencja wystartuje w imprezie ktorej nie patrouje PZMot. Wydaje mi sie, ze czasami ludzie ktory maja mozliwosc "dokopania" zawodnikom robia to bo sa zwyklymi leszczami z kompleksami.
Opublikowano

Z gasnica jest bubel prawny, bo zapis mowi 'ma byc sprawna' a nie ma definicji sprawnosci. Jak mi kiedys policjant albo koles z PZMotu powie ze mam 'przeterminowana' to zaryzykuje sprawdzenie czy jest sprawna. Wyjdzie taniej nowa gasnica niz mandat ;P

 

Wozenie gasnicy powinno byc dobrowolnie - chcesz czuc sie bezpieczniej i miec poczucie ze zrobiles wszystko co sie dalo, to sobie kupujesz, ew. wymaga tego ubezpieczyciel. Znam relacje jednego kolegi ktory sam sobie nogi ugasil jak go zakleszczylo i to mnie przekonuje do gasnicy pod reka.

 

Z drugiej strony nakaz posiadania gasnicy... to znow wyciaganie kasy. Zarabiaja na tym producenci gasnic i ci co legalizuja. W calym swoim zyciu widzialem 3 palace sie samochody (w tym bylem w jednym)... natomiast niepalacych sie widzialem miliony. Dwa pierwsze palily sie na parkingu - upalilo sie od nich jeszcze pare blisko stojacych. Ogien byl taki, ze kilka jednostek strazy walczylo. Samochodowa gasnica na nic sie nie zda, zreszta jesli mozna ja kupic za 20 PLN to raczej nie zadziala, albo kierowca nie bedzie wiedzial jak sie nia posluzyc (podniesie maske i bedzie psikal w plomienie). Trzecie auto, to bylo na torze RC w Toruniu, pekl przewod olejowy do chlodnicy i lalo sie na kolektor. Dobrze ze impreza byla zrobiona z glowa i w DEPOT stala solidna gasnica 20kg.

 

Co roku kierowcy wydaja ogromna kase na nowe gasnice lub legalizacje (pewnie bedzie ze 3 - 4 PLN x ilosc zarejestrowanych pojazdow) i nic z tego nie maja. Ew. maja poczucie falszywego bezpieczenstwa, ale to mozna zapewnic sobie dobrowolnie. Gdyby te srodki wplacac na jakis "fundusz pozarowy", ktory by jeszcze zarzadzal tymi pieniedzmi, to moznaby wszystkim pogorzelcom z danego roku odkupic nowe samochody i jeszcze by zostalo :mad2:

 

Byl - juz chyba nie ma - obowiazek posiadanie apteczki. Kupilismy kiedys takie gotowe, z certyfikatem, jak je otworzylismy to Ivi (jest anestezjologiem) powiedziala ze to jakies zarty, bo do ratowania zycia nic sie z tego nie przyda. Plaster, bandaz i masc na szczury ;)

 

Co bedzie jak Unia odkryje ze sprzet budowlany ma relatywnie malo wypadkow na drodze i nakaza przemalowanie aut w zolto-czarne pregi?

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
- Przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym określają, że gaśnica powinna być:

 

•utrzymana w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie;

•umieszczona w miejscu łatwo dostępnym w razie potrzeby jej użycia (nie dotyczy to motocykla). I to wszystko.

Gdyby okazało się, że podczas kontroli drogowej policjant zażyczy sobie okazania dokumentu legalizacji gaśnicy, to proszę powiedzieć, że ma ona być sprawna. Jeżeli nie wierzy, niech sprawdzi i zapłaci za jej ponowne napełnienie.

Dodam, że również przepisy przeciwpożarowe nie zobowiązują właścicieli samochodów do okresowej konserwacji gaśnic. Dlatego termin jej ważności też nie powinien być przedmiotem kontroli drogowej. W razie stwierdzenia przekroczenia tego terminu organ kontrolny nie może z tego powodu zatrzymać dowodu rejestracyjnego ani ukarać kierującego mandatem. Natomiast może go pouczyć o potrzebie konserwacji i sprawdzenia gaśnicy, aby w sytuacji, gdy zajdzie potrzeba jej użycia, zadziałała ona sprawnie i skutecznie.

 

Jedynym wyjątkiem są pojazdy przewożące materiały niebezpieczne - gaśnice samochodowe powinny być poddawane przeglądowi według wskazań producenta, ale nie rzadziej niż raz do roku.

 

podinspektor Mariusz Olko z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu

 

A co do recznego hydraulicznego to najlepiej zrobic osobny obwod czyli dolozenie dodatkowych zaciskow na tylna os i masz po klopocie z homologacja

Nie da rady wpiac hudraulicznego recznego tak by byl zgodny z przepisami :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Czy ja dobrze kombinuje? W wiekszosci aut sa z tylu tarczo-bebny. Tak mam np. w Legacy. Moge zostawic ori reczny spinajacy linkami szczeki, a hydrauliczny (z jakims zaworem zwrotnym) wpiac w przewody do tylnych zaciskow (klockow)?

 

Andrzeju, gdzie robiles reczny w Mandarynie? Wyglada na bardzo solidny.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
przy hydraulicznym wazne jest jak masz zrobiony uklad hamulcowy w Bmw tyl idzie jednym przewodem do tylnych zaciskow i wystarczy wpiac sie z dzwignia, co nie zmienia faktu ze hamulce moga nieprzejsc przegladu przez takaingerencje

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Czyli ew. roznica to reczny na jednej pompie, lub jesli ida na tyl dwa przewody - na dwoch pompach.

Przeglad... pasy bez 'E', klatka, przelot 3" z jakas atrapa tlumika na koncu, polowa szyb z tworzywa, malowany w trzy kolory (zielony, bialy, zolty) a w dowodzie... czarny. Co mi tam reczny :twisted:

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
Jesli jeden przewod to na dostepnych zestawach za 350zl jak ida dwa to lepiej wymienic popme na taka od malucha :D albo poloneza nawet servo mozna uzyc :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.