Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam - drażę te temat już kilka miesiecy z tą pompą wtryskową , mechanik który mi to robił dopiero teraz sie przyznał że włożył mi pompę bez klina ,twierdzi że w silniku na kole nie było wyciecia na klinek czy jest to możliwe ( nie mogę utawić początku wtrysku) cały czas mina wolnej jezdzie autko wchodzi w tryb awaryjny jak sądzicie czy zapłon jest opuzniony czy przyspieszony -

 

-- --- kilka stopni ale w którą stronę :duh: :duh:

opuzniony :arrow: opozniony

Opublikowano

Bez podpięcia kompa nikt tu chyba na tym forum nie trafi jaki masz naprawdę zapłon a dokładnie to ustawiany jest po montażu pompy wtryskowej kąt wtrysku.

Chyba jedyna dobra rada abyś nie wydal worka pieniędzy na eksperymenty co przy pompie wtryskowej szczególnie vp44 jest w zasadzie nie dopuszczalne jest znalezienie fachowca lub ustawienie katu wtrysku w ASO nie jest to aż tak dużym wydatkiem, a gwarancje masz w zasadzie pewna ze będzie wszystko dobrze.

Nie jestem strasznym zwolennikiem napraw w ASO ale w kwestii pompy i układu zasilania to warto wydać kasę bo robić to kilka razy u jakiegoś "fachowca" to czasem przepłaci się wielokrotnie niż w ASO,

Powodzenia

Opublikowano
witam - drażę te temat już kilka miesiecy z tą pompą wtryskową , mechanik który mi to robił dopiero teraz sie przyznał że włożył mi pompę bez klina ,twierdzi że w silniku na kole nie było wyciecia na klinek czy jest to możliwe ( nie mogę utawić początku wtrysku) cały czas mina wolnej jezdzie autko wchodzi w tryb awaryjny jak sądzicie czy zapłon jest opuzniony czy przyspieszony -

 

-- --- kilka stopni ale w którą stronę :duh: :duh:

 

A jak chcesz zmienic ten kat wtrysku? Jesli wszystko byloby polaczone na 'sztywno' - na klin, to zadna zmiana nie bylaby mozliwa. Mechanik dobrze ci powiedzial, na walku pompy jest wyciecie na klin ale w kole zebatym juz nie, jest za to stozek, zarowno na walku jak i w kole zebatym i to on zapewnia 'sztywne' polaczenie po odpowiednim dokreceniu nakretki. Ale lepiej zmien tego mechanika bo najwyrazniej nie bardzo wie jak prawidlowo ustawic pompe w M47.

 

Jak czujesz sie na silach to mozesz sprobowac zrobic to sam, w TIS'ie jest instrukcja jak co robic, no i przyda sie tez DIS. W wielkim skrocie to najpierw musisz sprawdzic czy wartosc wybita na pompie odpowiada tej zmierzonej czujnikiem zegarowym. ASO uzwya specjalnego narzedzia do tego, ale czujnik z cienka koncowka tez moze byc. Na walku pompy jest takie podciecie, glebokosc ktorego zmienia sie wraz z obrotem walka. Pompa jest ustawiona dobrze gdy glebokosc zmiezona czujnikiem (cylinder 1 w GMP) odpowiada tej wybitej na pompie, np. 0.81. Jesli nie jest, to trzeba oddzielic kolko z walka pompy tak aby mozna bylo obrocic walek pompy niezaleznie od lancucha i reszty. Tutaj znowu aso uzywa specjalnego sciagacza, ktorym mozna 'oddzilic' kolko zebate od walka bez wyciagania pompy.

Jesli zdecydujesz sie robic to samemu to najpierw dobrze przestudiuj instrukcje w TIS'e bo latwo cos zepsuc a naprawa moze byc kosztowna.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam jeszcze pytnaie odnośnie zaworu na pompie wtryskowej

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/1998/september/browse/fuel_preparation_system/nozzles_pipes_of_fuel_injection_system/

nr 16 na rysunku.

 

Kto wie jak powinien pracować ? Mam problem z zapowietrzjącym się układem wtryskowym i podejzewam ten wasnie zaworek. Jaka jest zasada jego działania. Z góry dzeki za odp.

Opublikowano
akurat przerobiłem temat pompy a komp pokazał awarię zaworu odcinaj,acego a skończyło się na wymianie pompy wtr każda pompa nowa jak i regenerowan a powinna być ustawiona i zblokowana śrubą itak powinna być założona . mnie spece wycenili naprawę na około 2800 i dlatego trochę jestem zdżiwiony że podajecie kwoty w miarę przystępnea nawet kiedyś wyczytałem na forum że ktoś miał pompę poregeneracji za około 850 zeta :shock:
BAYERISCHE MOTOREN WERKE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.