Skocz do zawartości

pęcherzyki powietrza na bagnecie? 100% pęknięta uszczelka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. silknik uległ przegrzaniu po wycieku płynu chłodniczego (az zaworki postukaly)... zalałem na nowo płyn i olej ... jeżdze i obserwuje co sie dzieje ... jedyne co zauwazylem to pęcherzyki powietrza na bagnecie przy rozgrzanym silniku .. Nie wiem teraz co robic , czy jeździc czy odsawiac do mechanika ... choc troszke juz poczytalem w postach , moze ktos cos podpowie .dzieki

 

 

[E36 320 coupe]

Opublikowano

A masz jakieś ubytki płynu :?:

Olej zaczyna przypominać wyglądem kawę z mlekiem :?:

Czuć spaliny po wyjęciu miarki, tuż po wyłączeniu silnika :?:

 

To że są drobne pęcherzyki powietrza w oleju - według mnie raczej świadczy, że wlałeś kiepski olej. Bez urazy :hand:

 

Przy włączonym silniku do miski cały czas ścieka olej rozbryzgiwany przez wirujący wał korbowy. Stąd bąble. Tyle że dobre oleje mają skuteczne dodatki przeciwko pienieniu. Piana jest mile widziana w pralce, ale nie w silniku - pęcherzyki powietrza ułatwiają zrywanie filmu olejowego.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

olej ktory mi zalali to niby mobil1 z beczki 10w40 ..hmm ...

Jesli chodzi o ubytki plynu , to tak jakby byly ..tylko znowu nie jestem pewien czy ukl.chlodzenia jest dobrze odpowietrzony i nie zaciaga do ukladu co pewien czas ... z tymi ubytkami to jeszcze poczekam...

Na zimnym silniku po odpaleniu i dodaniu gazu troszke jakby kopcil na bialo ale jak sie rozgrzeje to nic nie widac...

(Jakiś czas temu bylem bliski kupienia betki tez 320 coupe ,, ale miala sporo szlamu na korku i przy rozgrzanym silniku na bagnecie takie same pecherzyki i na gornej czesci bagnetu bialy osad -dalem sobie spokoj (ale byla piekna :) );

Tak sie caly czas zastanawiam jak to dobrze wyczaic , zebym czasem nie zajezdzal silnika... ( tez mysle ,ze moze to byc niewielki przeciek plynu do oleju i ciezko bedzie na ta chwile ocenic)

 

Jestem juz tak wkurzony ,ze nie wiem ... nie ma nic gorszego jak sie cos w bimci psuje ... a jestem mocno zakochany w tym samochodzie...

 

Jescze jedno co mi przychodzi na mysl to ,ze przy odpalonym silniku jak wyciagne bagnet to z tego otworu mocno slychac bulgotanie .. czy to normalne? ....

Opublikowano
Jescze jedno co mi przychodzi na mysl to ,ze przy odpalonym silniku jak wyciagne bagnet to z tego otworu mocno slychac bulgotanie .. czy to normalne? ....

 

Na biegu jałowym wał korbowy kręci ok. 15 obrotów na sekundę. Więc dziwne, gdyby nic nie bulgotało.

 

Skoro nie jesteś pewny, pozostaje Ci uważnie i często obserwować silnik, tudzież poziomy i konsystencje oleju i płynu chłodzącego.

 

Lekki biały dym z zimnego wydechu, to na 90 % po prostu para wodna skraplająca się w wydechu gdy stygnie. Nic niepokojącego.

 

Możesz się upewnić - przyłożyć rękę do wydechu chwilę po odpaleniu zimnego silnika. Woda wypluta z wydechu nie ma zapachu, schnie szybko i bez śladów. Płyn jest "tłusty" i charakterystycznie pachnie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.