Skocz do zawartości

nie pracuje M40 na benzynie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam gaz od niedawna i zawsze odpalam na benzynie gdzie później się na gaz przełącza. Zaczeły szfankowac przewody na gazie ale jakiś czas na paliwie było dobrze. I tu się zaczęło. Jeszcze na starych przewodach na benzynie obroty skakały od 700 po niskie 400 może. Jak by już chciał zgasnąc. Czymś się dusił. A teraz jak zmieniłem przewody to nie chce na benzynie chodzić. Ani nie odpala ani podczas jazdy na wysokich obrotach nie chodzi na benzynie.

Co to może być?

Opublikowano
Ciężko powiedzieć co sie stało z twoim silnikiem, ale prawda jest taka że do silników BMW i innych marek instalacji LPG nie powinno sie montować. Gaz robi więcej szkód niż pożytku. To są tylko pozorne oszczędności. Teraz bedziesz musiał wydać sporo pieniędzy na naprawę auta a w niedługim czasie znowu dojdzie do awarii i znowu poniesiesz koszty. Ci co śmigają na gazie twierdzą że robią po miescie 100km za 20zł ale nie liczą kosztów związanych z uszkodzeniami, gdyby je policzyli wyszło by że 100km kosztuje ich 40zł do 50zł czyli tyle samo co jazda na paliwie. Od gazu najczęściej pada: Przepływomierz, przepływka, przy "wystrzałach gazu" dochodzi do rozszczelnienia kolektora dolotowego trzeba wtedy wymieniać uszczelki oraz pękniete gumy, wężyki, uszkodzeniu ulega również silnik krokowy. Gaz ma większą liczbe oktanową więc wyższa temp w komorze spalania - sonda zużywa się szybciej - objaw jest taki że na benzynie silnik bardzo ładnie faluje a na ciepłym są problemy z jego uruchomieniem, częściej zużywają się świece i trzeba je częściej zmieniać inaczej dochodzi do "wystrzałów". Jeśli używasz w instalacji LPG parownika to zbieraj pieniądze na grubszą naprawe gdyż w krótkim czasie parownik zacznie wchłaniać wode a nastepnie poleci uszczelka pod głowicą. Pamiętaj że jeżdząc na gazie wtryski od paliwa nie pracują i robi się na nich nagar ( zatykają się ) a w późniejszym czasie silnik pracuje nierówno lub wogóle nie daje sie uruchomić.
Opublikowano
Gaz miał służyć jako oszczędnosć przed weselem. Teraz jeszcze tylko zima a na wiosnę planowany jest swap więc nieszkoda mi silniczka. Z tego co piszesz to raczen nic. No może te wtryskiwacze. Może to jest przyczyną. Nie muszę mieć bęzyny tylko martwię się uruchamianiem auta w zimę. Przepływka jest ok i krokowiec też. Świece nowe tylko przewody kupiłem używki.Chyba zaczne od podłączenia na komputer. Sondę wymieniłem w wakacje przed założeniam gazu
Opublikowano

kolejna świetna odpowiedz. Skąd się wzięło przeświadczenie, że jak coś jest nie tak z silnikiem a ma założoną instalację, to na 100000% jest to wina LPG :shock:

Samochody bez LPG się nie psują? to skąd tyle postów w tym forum i w ogóle całe to forum??

Prawda jest taka, że jak masz konkretną instalke i prawidłowo ją używasz, to nie ma ona negatywnego wpływu na silnik.

 

Kolego Dr.Om miałeś kiedyś LPG? to co piszesz znasz z autopsji czy z opowiadań?

Opublikowano
Paweł 3410 to jak możesz to podpowiedz mi co to może być. Reakcja samochodu jest taka jak na spalonej pompce paliwa, ale zaczynało się inaczej. Jak pompka się spali to auto pada z sekundy na sekundę, a tu miałem tak że dusił się, nierówno pracował i wkońcu przestał pracować na paliwie.
Opublikowano
Na początek sprawdź czy dolot jest szczelny, dokładnie obejrzyj czy nie ma gdzieś pękniętej gumy. Zobacz czy jakiś wężyk nie wypadł np. od wybuchu gazu. Jeśli optycznie wydaje się że jest dobrze, jedź autem na LPG ( póki jeszcze możesz ) do warsztatu i zczytaj błędy z komputera. Jak dasz radę to sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i od układu DME ( sterownika ), te przekaźniki są koło siebie, umieszczone są w skrzynce z bezpiecznikami pod maską a dokładniej są to przekaźniki które są przymocowane do obudowy skrzynki bezpieczników obok grubego czerwonego przewodu. Ten środkowy przekaźnik jest od układu DME ( komputera ) a kolejny który jest bliżej przodu auta jest od pomy paliwa. Przy sprawdzeniu przekaźnika od modułu DME odłącz akumlator aby nie uszkodzić modułu, tak na wszelki wypadek. Może najłatwiej będzie Ci poprostu kręcić rozrusznikiem przez ok 5s, następnie wykręcasz świece i jeśli będą mokre to oznacza że paliwo się dostaje do silnika, czyli wtryski oraz pompa są OK. Wtedy przyczyną może być zły skład mieszanki paliwa, lub zupełnie uszkodzony jest przepływomierz, lub kilka rzeczy naraz, dla tego jedź i zczytaj błędy póki auto jeździ na LPG. Być może to instalacja elektryczna LPG coś szfankuje.
Opublikowano
kolejna świetna odpowiedz. Skąd się wzięło przeświadczenie, że jak coś jest nie tak z silnikiem a ma założoną instalację, to na 100000% jest to wina LPG :shock:

Samochody bez LPG się nie psują? to skąd tyle postów w tym forum i w ogóle całe to forum??

Prawda jest taka, że jak masz konkretną instalke i prawidłowo ją używasz, to nie ma ona negatywnego wpływu na silnik.

 

Kolego Dr.Om miałeś kiedyś LPG? to co piszesz znasz z autopsji czy z opowiadań?

 

Przyjacielu! większość osób ma zwykłą instalacje LPG bo jest tania i się zakłada z góry że taka zwykła też bedzie działać prawidłowo i działa dobrze aż do pierwszysch wystrzałów. Mało kto zakłada drogie instalacje LPG, z nimi też nie jest idealnie i nie opowiadaj że u Ciebie LPG działa znakomicie bo i tak Ci nie uwierze, zresztą ja osobiście nie znam osoby która powiedziała by że "moja instalacja LPG jest udana", większość osób których znam i ma instalacje LPG narzeka, a co niektórzy zdecydowali się wymontować instalację gazową, jeszcze inni mają ale nie urzywają. Ja sam nie zamierzam założyć LPG - wiąże się to z dużymi kosztami eksploatacyjnymi czyli nie opłaca się. Nie rozumiesz zjawiska, procesów zachodzących podczas spalania gazu w cylindrach i jakie ryzyko niesie stosowanie paliw z wysoką liczbą oktanową.

Opublikowano

Już wiem gdzie lezy przyczyna boleści. Niedawno n atrasie jeden z przewodów wysokiego napięcia już się skończył i uciekała iskra na czwartym garze. Zakupiłem na szrocie jeden przewód z trzeciego i podpiąłem na czwarty. A tak na czwartym jest jakiś przewod który na czujnik na kole od czoła silnika. Podobno to jakiś czyjnik który wyłapuje gdzie jest iskra i daje jakiś impule do komputera. A ten przewód jest odpięty i nie przechodzi iskra. Podobnmo przez to może nie chasać na paliwie. Czy to może być przyczyna? No i co to za czujnik?

No bo nie wiem czy inwestować w nowe przewody,.

Opublikowano
Jest to czujnik identyfikacji cylindrów i służy do tego aby sterownik wiedział kiedy i w który cylinder wysłać paliwo ( musi byc podłączony ) a drugi to czujnik położenia wału odpowiedzialny za zapłon (iskrę) w cylindrach bez niego silnika nie uruchomisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.