Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

prosze o wyjasnienie.Mam po liftowe E46 z fabrycznym bi-xenonem.Ale czy na pewno?Xenon swieci tylko przy swiatlach mijania.Dlugie sa zwykle zolte.Czy ktos poprostu zamienil zarowki czy moj reflektor nie jest bi-xenonem?Po czym moge rozpoznac jakie mam reflektory?

Opublikowano
Witam,

prosze o wyjasnienie.Mam po liftowe E46 z fabrycznym bi-xenonem.Ale czy na pewno?Xenon swieci tylko przy swiatlach mijania.Dlugie sa zwykle zolte.Czy ktos poprostu zamienil zarowki czy moj reflektor nie jest bi-xenonem?Po czym moge rozpoznac jakie mam reflektory?

 

Biksenon polega tu na tym, że w reflektorze jest kurtynka, która się otwiera. Jednocześnie włączają sie reflektory doświetlające (czyli te długie). Sprawdź, pod ścianą - widać przy zmianie na drogowe jak kurtynka opada...

http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=warto-wiedziec&id=5&temat=Xenon,%20a%20bixenon?

http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16185.Przeslona.w.bixenon.elektromagnes

http://www.aliveboard.com.pl/szablon_allegro/img/pytania.htm

Opublikowano

Po przeczytaniu tych informacji rozumiem,ze w bmw E46 nie ma bi-xenonu poniewaz:

"Np. w BMW reflektory są podwójne tzn. że jeden reflektor świeci światłem mijania a drugi drogowym. Przy tego typu rozwiązaniach nie ma mowy o Bi-xenonie. "

oraz

"Biksenon od zwykłego ksenonu różni się dodatkowo światłem długim również realizowanym na bazie ksenonu."

Poprawcie mnie jesli zle rozumuje.

Opublikowano
Po przeczytaniu tych informacji rozumiem,ze w bmw E46 nie ma bi-xenonu poniewaz:

"Np. w BMW reflektory są podwójne tzn. że jeden reflektor świeci światłem mijania a drugi drogowym. Przy tego typu rozwiązaniach nie ma mowy o Bi-xenonie. "

 

Nieee...tutaj akurat jest po części bzdura - nie zauważyłem jej... Drugie światło w BMW - czyli to niejako drogowe spełnia funkcje doświetlające. W pierwszym czyli niejako mijania masz biksenon - ponieważ ono wzmacnia swoją siłę świecenia (a w zasadzie świeci wtedy pełną swoją mocą - w przypadku świateł mijania ograniczoną przysłoną )podczas włączonego oświetlenia drogowego.

 

"Biksenon od zwykłego ksenonu różni się dodatkowo światłem długim również realizowanym na bazie ksenonu."

Poprawcie mnie jesli zle rozumuje.

 

Krótko mówiąc - biksenon jest wtedy gdy w jednym reflektorze masz światło mijania i długie - realizowane za pomocą podniesienia przysłony.

Jak pisałem wcześniej. Podjedź nocą pod jakąś ścianę włącz światła najpierw mijania a potem długie. Widoczny jest bardzo ruch przysłony. Żeby jeszcze lepiej go zauważyć - odłacz po prostu reflektory doswietlające.

Opublikowano
nawet słychać jak się to wszystko w lampie rusza. Wjedź do garażu odtwórz okno i pstrykaj z długich na krótkie i odwrotnie. Będzie słychać takie "głębokie" pukanie :D

Pozdrawiam,

Karol

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W bixenonach muszą być światła długie w oparciu o żarówkę halogenową gdyż system przesłony/kurtyny jest za wolny w działaniu by umożliwić "mruganie" długimi. A do tego byłby zbytnio podatny na uszkodzenie, taniej jest zrobić dodatkowy reflektor.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Bi-xenon nie działa podczas "mrugania" (ciągniemy dzwigienkę) tylko na stałe - odpychamy dzwignie.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.