Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam. Mam kolejne pytanie odnośnie puszki obok filtra paliwa. Jest to ponoć filtr par paliwa. Czemu on służy, na jakiej zasadzie działa, czy można go zdemontować??

 

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam! ta puszka obok filtra paliwa to tzw pochlaniacz par paliwa ktore do niego naplywaja z nad lustra paliwa w baku. jak auto stoi w wysokich temperaturach to benzyna w baku wydziela opary i i wszystkie wedruja do pochlaniacza w ktorym jest aktywny wegiel ktory je neutralizuje, ale czesc z tych oparow jest wykorzystywana przez uklad zasilania do rozruchu zimnego silnika, a kieruje tym zawor recyrkulacji par paliwa( tez jest w tej okolicy) jezeli wyrzucisz pochlaniacz i waz doprowadzajacy opary z baku polaczysz bezposrednio z zaworem bedziesz mial problemy z praca zagrzanego silnika poprostu bedzie szedl na bogatej mieszance. mam nadzieje ze pomoglem pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega czacha, a jesli ten zawór bedzię zacięty i na zimnym silniku nie otwiera się, czyli nie daje tych par do silniki to czy silnik może na zimno nie chodzić jak należy?? czy jak bedzię ciągle otwarty to jak silnike bedzie zachowywał sie na gazie??? pozdro
Opublikowano
Jezeli bedzie caly czas zamkniety to podczas nagrzewania silnika mieszanka paliwowo-powietrzna bedzie zbyt uboga wzgledem warunkow pracy i silnik bedzie kulal chodzil nierowno szarpal poczas gwaltownego dodawania gazu w zasadzie objawy beda identyczne jak nprzy padnietym czujniku temp. natomiast jesli chodzi o 2 pytanie to jezeli ja bym montowal gaz do tego auta to podlaczylbym ten zawor pod emutator wtryskiwaczy zeby miec pewnosc ze nie puszcza oparow w kolektor, problem bedzie wygladal tak ze trudno bedzie wyregulowc gaz i ustawic stala dawke paliwa a tym samym stale rowne obroty na biegu jalowym no i moze od czasu do czasu szarpnac motorem pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mozna to sprawdzić poprzez odłączenie tego zaworu lub odłączenie przewodów?? bo mam własnie problem ze na zimnym silniku szarpie mocno a na ciepłym mniej szarpie. Czujnik wymieniony chodz poprzedni oryginalny był dobry, świeczki nówki co 10 tyś wymienione wraz z filtrami, kabelki nowe kopułka i palec nowe. A i jeszcze jedno, tak jak słucham silnik przy tłumiku końcowym, mam wrażenie jak by zaplon na jednym garze wypadał. Czy moze mieć na to wpływe ten zawór od par paliwa?? Jak go sprawdzić??
Opublikowano
zawór sprawdzisz bardzo prosto na zimnym silniku zasisnij przewod biegnacy do kolektora powinno spowodowac zmiane na lepsze albo i gorasze obojetnie jezeli nie bedzie zmiany zawor padniety. Na cieplym zacisnij ten przewod i silnikiem nie moze drgnac jak cos sie bedzie dzialo zawor padniety.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok. bede sprawdzał przez wekend. Jak bede wiedział coś to dam znać. Dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłem no i nie wiem. Ogólnie jest tak, że jak odpaliłem silnik na zimno, to zawór jest zamkniety i silnik nic nie ciągnie z tego pochłaniacza. Czy to znacz że ten zawór jest do kitu??
Opublikowano
zasada dzialania tego zaworu jest prosta jak dostaje napiecie to jest zamkniety jak nie to sie otwiera sprobuj wylaczyc zaplon i pociagna ustami powietrze z niego w strone kolektora, a moze czujnik temp cieczy, sprawdzales??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak odłacze to zawór w strone kolektora puszcza a w drugą nie. Czujnik wymieniłem, chodz ten oryginalny po blisko 300 tysiącach był dobry. Czujnik zamontowany febiego. ostatnio przeczyściełem styki na silniku krokowym i trochę inaczej chodzi. Bede musiał w wekend wziąć wszystko rozebrać i wyczyścić (czyjnik położenia przep. silnik krokowy, czujnik położenia wału itp) poprzeczyścic styki i wtedy zobacze.

Od jakiegoś czasy zdarza się ze jak cisne to nagle szarpnie (ale nie od gazu) i jedzie dalej jak opetany hehe. A gdy tego nie zrobi to jakoś ciągnie mniej żwawo. Naprawdę sam nie wiem od czego to już załeży. Może przepływka??

Opublikowano
masz gaz?? mozliwe ze blacha nastawna sie gdzies przyciera, mozesz tez to sprawdzic, sprawdz jeszcze regulator cisnienia paliwa (na koncu listwy wtryskowej)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tego co patrzałem to blacha w przepływce nie przychacza, chodzi płynnie. Na ten regulator nie patrzałem. ten regulator to sprawdzę, ale jak?? na jakiej zasdzie ona działa. Tam idzie tylko przewód podciśnienia... Tak gaz mam, ale zachowanie ma podobne i na gazie i na benzynie.
Opublikowano
regulator ciesnienia paliwa jest na koncu listwy wtryskowej i jest sterowany podcisnieniem wiec jak membrana jest walnieta to na gazie tez beda zaburzenia. a jakie masz objawy bo zabralismy sie za rozmowe od konca:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Objawy?? Czasami brak mu mocy, jedzie niemrawo a jak mu odwali to pierwsze trzy biegi jest w stanie ciągnąć po 6-6,5 tysiaca. zdarza sie, ze jak jadę i chce przyśpieszyć, redukuje silnik kręci, kręci, kręci nagle przy 4,5-5tyś szarpnie (jak by chwilowe odcięcie zapłony) po czym nagle jak by dostał kopa. A wogóle to jak słucham silnik przy wydechu czy jak otworze maska to słychać jak by gdzieś gubił zapłon, lekko szarpie silnikiem na wolnych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wałek, koniki były rok temu zakładane nowe. Popychacze zostały stare bo jakoś nie cykają, no może troszeczkę. Głowica raczej cała, oleju nie przybywa a i płynu nie wyrzuca. W spalinach nie czuje smaku płynu. Jeden mechanik pryskał mi jakimś środkiem i mówi że wszystko w dolocie jest szczelna, nawet tak gumka przy silniku krokowym. Chodz chciałbym wymienić ten przewód od silnika krokowego do gumy przepływki który jest razem z przewódem wodnym do przepustnicy. Raczej pod względem mechanicznym jest ok. Nie mam pewności co do ustawienia wałka, bo jest tam jakaśregulacja i powinien być tam jakiś przyrząd do ustawiania a ja to zrobiłem na oko. Być może tu leży przyczyna chodz moim zdanie róznica kilku stopni nie powinna robić różnicy.
Opublikowano
zgadzam sie nie powinno to miec wiekszego wplywu a wylaczales moze pompe paliwa jezdzac na gazie?? ja tak robilem bo mi buczala no efekt jest taki ze ugotowalem wtryski a do tego nie chodzi mi sonda lambada
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompa automatycznie wyłacza mi się po przełaczeniu na gaz, tak samo jak wtryski. Poprzedni właściciel zamontoal jakiś sterownik ktory rozłacza mi wszystko. bede szukał szukał dalej.

 

dzikęki za pomysły i pozdrawiam

Opublikowano
no to jak pompa ci sie wylacza to masz prawdopodobnie ugotowane wtryski, ja juz mam wtryski bede podmienial w piatek to zdam relacje, bo pompa jak pracuje na gazie to przeplyw paliwa przez listwe chlodzi wtryskiwacze no i czysci listwe, a juz z innymi autami sie spotkalem ktore mialy wylaczane pompy podczas pracy na gazie i wtryski byly kaput, dam znac w sobote jak pozmieniam je, moze nawet wiekszego buta dostanie bo mam z 2.0 litrowki:D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale wtyski też mi odłacza po przełącznieu na gaz. Jest założone jakieś urządzednie co rozłacza wszystko co ma wspólnego z beznyną (pompe i listwe wtryskową).
Opublikowano
No kolego ja wymienilem wtryski i zaczela chodzic jak sie nalezy, jak Ci sie nie chce kopac albo nie masz dojscia takich na probe to radze nalac do beny czegos do przeczyszczenie wytryskow
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej wtryski chodzą. Byłem nad morzem i na autostradzie w dwie osoby + bagaż (moja e30 jest w sedanie wiec cięższa od coupe o jakieś 120-150 kg) i bez problemu leci 180-190 czy to benzyna, czy to gaz i ostatnio jakoś zaczął lepiej się zbierać bo bez problemu do 3 biegu odcina a na 4 to tak do 5.5 wchodzi. Myśle że narazie jest dobrze (wyczyściłem tylko kostkę od silnika krokowego) Wiec na razie mu daruje. Teraz pojeżdze po sosnowcu trochę i zobaczę jak bedzię się zachowywał.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.