Skocz do zawartości

<t>czy byłbyś zainteresowany tego typu usługami?</t>  

11 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

właśnie rozpoczynam z kumplem działania w kwestii wykonywania elementów wnętrz samochodowych - gałki zmiany biegów, listwy ozdobne, obramowanie konsol środkowych, ramki nawiewów i innych detali na indywidualne zamówienie. Początkowo myśleliśmy jedynie o drewnie, renowacji i wykonywaniu nowych detali pod wymiar, ale oprócz tego możnaby podjąć się ingerencji w elementy plastikowe (laminowanie a'la drewno odpada). Co myślicie na ten temat? Znaleźliby się jacyś chętni na zmiany w swoich autach? Trochę drewna w aucie, nie koniecznie za cenę nowej Q7'ki? Jeśli tak, jakiego drewna oczekujecie? Istnieje możliwość zastosowania nawet mocno egzotycznych gatunków, bądź drewna u nas powszechnego lecz potraktowanego odpowiednimi czynnikami w celu nadania upragnionej barwy. Cała sprawa jest dopiero w fazie początkowej, musimy wszystko dokładnie przemyśleć zaplanować. Mamy mały zakładzik i trochę sprzętu do obróbki drewna, zapał, smykałkę artystyczną i pedantyczne podejście do pracy. Dokupimy spawarkę do plasitku + dodatkowy niezbędny sprzet i zaczynamy.

Chciałbym jednak uprzednio zorientować się jak wygląda to w oczach innych, czy nasi drodzy koledzy byliby zainteresowani takimi usługami. Mowa oczywiście o najwyższej dbałości o szczegóły i jakość. Na kalkulowanie cen jest ciut zbyt wcześnie, ale zapewniam, że zdzierać z nikogo nie zamierzam. Wszystko musimy ustalić na spokojnie i z pewnością poinformuję zainteresowanych o postępach.

Będę ogromnie wdzięczny za opinie, porady, wszelkie wskazówki i konstruktywną krytykę.

 

Pozdrawiam serdecznie,

 

Kuba

Opublikowano

Wedlug mnie macie bardzo male szanse w ujęciu statystycznym.

Możecie pracować na zasadzie manufaktury, i robić jakieś ciekawe trafiające się nieregularnie zamówienia.

 

Statystycznie jednak lipa, dlatego bo ludzie komletenie dzisiaj nie znają, nie odróżniają, nie rozpoznają, materialów dobrej jakości - dobrego drewna egzotycznego, tytanu, aluminium, stali chirurgicznej.

Dowód tego daje BMW dając do serii 7 materialy które powinny być w konstrukcji mopa - w myśl zasady, nie widzą, to po co przeplacać.

 

Rynek i glowy ludzi psuje tandeta i tanizna z chin.

Niekogo nie razi już totalny chlam materialowy w sprzecie HiFi, w laptopach.

Opublikowano

zrobcie kilka demo-carow z roznych segmentow (kompakt, sedan) zeby pokazac na czym to polega i jaki jest efekt, a potem nawiazcie wspolprace z jakims popularnym zakladem zajmujacym sie np skorami, typu java, albo tuningowym, ktory by oferowal wasze uslugi w pakiecie i podzlecal te elementy

 

drugi rynek to milosnicy klasyki, tu mozecie troche zdzialac glownie w temacie renowacji elementow drewnianych lub tworzenia na wzor, ale od podstaw.. wtedy j.w. tylko z zakladami zajmujacymi sie klasyka lub reklamujac sie w sprofilowanych spolecznosciach - fora klasyko-maniakow itd.

 

bez punktu zaczepienia, bez fejmu, w detalu moze byc troche ciezko bo wiekszosc osob raczej 'docenia' tanie imitacje wygladajace na cos drogiego niz na odwrot - dobry gatunek po ktorym z daleka nie widac ze to najwyzsza klasa.. poza tym drewno nie jest tak en vogue jak kiedys, i mlodzi raczej wola imitacje karbonu/alu niz piekne listwy drewniane

 

ja zaznaczylem ze bylbym zainteresowany, co nie jest niestety rownoznaczne z tym, ze bym skorzystal (kwestia ceny - np elementy wnetrza do e23 w uzywce w dobrym stanie nie sa drogie, nie wiem czy oplacaloby sie wam od podstaw robic elementy do e23 za rozsadna cene).. podaj jaka by byla przykladowa cena za wnetrze do serii 7 - e23, e32, e38, bedzie mozna powiedziec czy to sie oplaca

Opublikowano

U nas jest ciężki rynek na takie rzeczy - młodzi, jak już koledzy zauważyli, wolą carbon/alu (zresztą ja też) - natomiast starsi w sporej części albo nie mają kasy, albo wszelkie modyfikacje ponad standard w samochodzie są dla nich abstrakcją. Z drugiej strony jak ktoś ma kasę, to idzie to bardzo znanej firmy i ta robi.

 

Do czego dążę - można robić w niszy, ale często wejście może potrwać dużo czasu - na początek może lepiej jest szerzej zacząć, a potem przejść w węższy zakres 0 po tym jak już się wyrobi markę.

Opublikowano

Prawdopodobnie, jak piszą przedmówcy zostanie Wam przedział klasykofilów i (co mogłoby być już bardziej intratne) rekonstrukcje pojazdów, zwłaszcza zabytkowych.

 

Mimo, że do najmłodszych nie należę także przychylam się do wykończeń high tech - np. aluminium.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.