Skocz do zawartości

E-39 525 tds ( M51 ) - uklad chlodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wywaliło mi płyn z chlodnicy. Zawiódł mały element z tworzywa osadzony w górnej części chłodnicy po prawej stronie. Na wkreconej w ten element ( nagwintowanej ) rurce jest nasuniety przewód łaczący chłodnicę ze zbiornikiem wyrównawczym. Sam element ma kształt zbliżony do półkuli z małym,drożnym króćcem ( w części dolnej - o dł ok. 3 cm ) wchodzącym w gniazdo w górnej części chłodnicy. Była tam też mała uszczelka ( oring ) z gumy.Całość zabezpieczona dwoma płaskimi zaczepami mocującymi w gnieździe.

Plastik uległ spękaniu i ukruszył się. Wężyk z rurką wziął i sobie odpadł zalewając przy okazji całą komorę silnika.

Czy ktos z kolegów miał podobny kłopot? Nigdzie nie mogę znaleźć nr. katalogowego tego elementu a w ASO :duh: powiedzieli że oczywiście, no problem !!! , mamy i sprzedamy :liar: ale razem z całą chłodnicą :jawdrop:

Prosze o pomoc , moze ktoś ma lub wie gdzie taki " dings" mozna kupić.

Z góry dziekuje za pomoc :modlitwa:

Opublikowano

Witam,

 

no cóż..ja też borykam się z tym kolankiem. Kupiłem auto z takim klejonym kolankiem. Tylko ktoś wczesniej włożyl wygieta metalową rurkę w górną częśc chlodnicy..i niestety u mnie jest w tym miejscu mokre. Obawiam się, że żaden kleje nie pomogą..juz próbowałem super klejem tytan...coś podobnego 31 zl. A dalej jest mokre:(

 

Ale to nie jest problem..możesz coś wymysleć...kombinować...ale najgorsze jest to ..co jest powodem, ze wypchęło wodę? obawiam się, że powietrze?

Opublikowano

Nie mialem klopotu z chlodzeniem. Nie ubywalo plynu, ani tez nie było wskazań ze coś sie grzeje. Hm,... , trochę mnie postraszyłeś.

Dzięki , muszę to zbadać.

Opublikowano

nie musi się coś grzać, aby walnęla np.uszczelka. Powietrze wali do ukł.chłodzenia i masz ciśnienie powyżej normalnego ciśnienia jakie wustepuje w ukł.chłodzenia BMW (popatrz na korek 1.4 bara) więc nie więcej.

 

nie jest to dobre, że woda wypchnęła kolanko.

Moimzdaniem jest inny powód..tworzy się poduszka powietrzna...i ile korek od zbiornika zdąży wypchnąć..tyle wypchnie powietrza...niestety jak kompresja ładuje nadal...to gdzieś musi wyjść..przykre. U mnie chyba tak jest:( bo jak otwieram korek od zbiornika powietrza...to jest tyle powietrza..że hej! i pewnie dlatego nie mogę niczym to skleić. Ciśnienie okolo 2 bar...musi gdzieś wyjść :(

Opublikowano

Ok. Ciśnienie rzeczywiscie musi gdzieś znaleźć słaby punkt. Tyle ze u mnie nie wywalilo kolanka. Wyglada jakby wzdłuż gwintu pękło. jak pamietam nigdy tez nie bylo problemow z wypychaniem płynu ze zbiorniczka. Samo uszkodzenie wyglada jak mechaniczne, ale nie przypomnam sobie żebym czymś o to kolanko zawadził.

Chyba zdejme węże od chlodnicy i zobacze czy sa tam jakiesślady oleju, a poxniej,...hm,..., póxniej zadzwonie do mechanika moze cos wymysli.

Dzieki za zainteresowanie.

mam nadzieję że dasz sobie radę ze swoimi kłopotami.

pzdr

Opublikowano

narazie obserwuję...i to już 2 tyg. No, ale z tego co ludzie mowią to muszę zdjąć glowicę i sprawdzić uszczelkę..no i glowicę. Pewnie temat połknie 1000 zl. :(

 

Daj znac co mechanior Tobie powiedział.

Opublikowano

I po bólu. Nowe ( tzn. uzywane , ale nie zuzyte ) kolanko i wszystko gra.

Nawet nie było stresu z odpowietrzaniem. Wszystko ok. :dance:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.