Skocz do zawartości

Porady dla początkującego blacharza / lakiernika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

Chodzi mi o konkretne porady takie jak:

 

Jaki papier ścierny (suchy i mokry) pod:szpachlę,szpachlę natryskową,podkład,bazę,lakier (i wszystko czego nie wymieniłem a pod co jeszcze potrzeba dotrzeć) ?

W ogóle jakie powinny być warstwy pod naprawianym lakierem?

Jak niwelować zacieki i wtrącenia.

 

 

P.S. Lubię się grzebać przy aucie.Ostatnio sam zrobiłem swap M50 B20 na M50 B25.Mój lakier też nie jest w zbyt dobrym stanie ,przydałoby się nad nim popracować albo zmienić (w tej chwili mam ASCOTGRUN METALIC a myślę nad czarnym-perła albo akryl,pomóżcie wybrać.

Edytowane przez szymon 520
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry,może pomyliłem pojęcia :oops: w końcu jestem początkujący :D ale chyba wiadomo o co chodzi.

 

Wiesz,lakier to nie swap,jak nie masz pojęcia to sie za to nie zabieraj,widziałem kilka aut robionych przez "początkujących" i nadawały sie do ponownego lakierowania.

 

Szpachle możesz przycierać papierem: 80-180 na sucho,lub na mokro.

Podkład pod lakier,w zasadzie: 220-600-nawet 800,na mokro.

Bazy nie matujesz,no chyba że ci jakiś paproch wpadnie:1500-2000,na sucho,lub po całości na mokro.

Chyba że będziesz to lakierować :wink: wodnymi lakierami,ale na ten temat niech sie wypowie ktoś bardziej doświadczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz,lakier to nie swap,jak nie masz pojęcia to sie za to nie zabieraj,widziałem kilka aut robionych przez "początkujących" i nadawały sie do ponownego lakierowania.

 

W latach 1997 i 2000 polakierowałem całościowo dwa maluchy ( spawaniem zają się ktoś inny bo ja nie mialem sprzętu ).Szpachlowanie,podkładowanie i lakierowanie (akrylem) to już tylko moja praca -wyszło całkiem przyzwoicie :P Jednak to było dawno a poza tym wolę się pięć razy zapytać .Kolejny powód założenia tematu to chęć zebrania w jednym miejscu porad go dotyczących bo moja próba wyszukania czegoś na ten temat nie przyniosła żadnego rezultatu.

 

Nie rozumiem też dlaczego tak często odpowiedzi zaczynają stwierdzeniem podobnym do przytoczonego powyżej.Przecież nikt nie jest fachowcem od urodzenia,każdy kiedyś zaczynał :evil:

 

W każdym razie dzięki za odpowiedź na temat :cool2:

A tak ciągnąc wątek skąd tak duże rozbieżności w granulacji papierów?Czy to naprawdę bez znaczenia czy pod lakier przetrę 220-ką czy 600-ką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak ciągnąc wątek skąd tak duże rozbieżności w granulacji papierów?Czy to naprawdę bez znaczenia czy pod lakier przetrę 220-ką czy 600-ką?

 

Słuchaj,to zależy,czy nie zrobisz jakiegoś bata na podkładzie,czasem sie zalewa drobne ryski,niewielkie ubytki,itd.Wtedy przycinasz to 220-380,na koniec szlifujesz np;500-600,zobaczysz i musisz sam wyczuć,ogólnie matowany element nie możesz być rysek,najważniejsze abyś nie mial przetarć na podkładzie do metalu czy szpachli,wtedy pomaluj podkładem jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki PLN za wyczerpującą wypowiedź :cool2:

Dwóch "znajomych",pracujących w zakładach blacharsko-lakierniczych ,których pytałem potrafili tylko powiedzieć "pod lakier to 600-ką" a TY DOTKNĄŁEŚ SEDNA SPRAWY ,nie tylko czym ale i dlaczego :clap: Takie wskazówki plus zdolności manualne potrafią zdziałać cuda.

 

Chciałbym rozwinąć ten temat więc zachęcam też innych do zadawania pytań .

Szczerze też wierzę że oprócz PLN (duży plus) wielu innych użytkowników tego bez wątpienia NAJLEPSZEGO FORUM BMW W POLSCE posiada wiedzę w tej dziedzinie (i chce się nią podzielić :wink: ) ZAPRASZAM :handshake:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z tych pistoletów będzie się nadawał do hobbystycznego lakierowania ?

http://moto.allegro.pl/item539439461_metalic_auaritia_wersja_profesjonal_pist_hvlp_1_4.html

http://moto.allegro.pl/item539553821_green_gold_pistolet_lakierniczy.html

 

Wiem że SATA albo DEVILBIS byłyby lepsze ale :roll: ceny też są lepsze.

I jeszcze jedno.

Czy potrzebuję osobnego pistoletu do lakieru i do podkładu czy wystarczą dwie dysze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zacząć od kompresora,czy nadmucha ci tyle wiatru żeby starczyło do lakierowania,polakierować jeden element to nie problem,ale jak lakierujesz bude to musi ci dawać stale ciśnienia,jak masz przyzwoity kompresor który utrzymuje 5-4atmoswer bez spadku ciśnienia to pistolet już jest rzeczą drugorzędną.Dyszą 1.4 spokojnie możesz malować podkładem i lakierem,wystarczy pistolet po podkładzie rozebrać i dokładnie go umyć.

Jak sie mylę to mnie poprawcie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor nie dawno postawiłem na tym agregacie http://www.allegro.pl/item502792632_sprezarka_agregat_abac_b2800b_kompresor_pompa.html

Zbiornik 100L ,przygotowanie powietrza SMC 1/4"(regulator,filtr-odwadniacz 5 mikronów,dokładny regulator ).Na drugim wyjściu regulator z filtrem i naolejaczem 1/4" do narzędzi.

Wiem że nie jest zabójczo wydajny ale myślę,że do HVLP powinien wystarczyć :?

Mam jeszcze pytanie.

Jak ważne jest aby przewód sprężonego powietrza do pistoletu był antystatyczny ?

A ha ,i co sądzić o materiałach RM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sorry za długą nieobecność,stawiałem od nowa system :roll2:

Te instrukcje z rapida znalazłem międzyczasie ale fajnie że ktoś się jeszcze włączył do dyskusji :clap:

Patrzyłem na ten pistolet,ale ktoś by mnie musiał przekonać że będzie on lepszy od tych typu HVLP :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,jedno szybkie pytanie.

Jak szybko po lakierowanie można polerować (niwelować wtrącenia i zacieki,wygładzać skórkę pomarańczową)

 

Za dwa tygodnie moja siostra się żeni !

Strasznie lubi swoje E36,w dodatku jest białe (czasami jednak biały ma przewagę) i chce nim jechać do ślubu.Trzeba jednak poprawić zderzak,dwa błotniki i progi.

Mam dwa tygodnie :mad2: wiec.... liczę na was :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,jedno szybkie pytanie.

Jak szybko po lakierowanie można polerować (niwelować wtrącenia i zacieki,wygładzać skórkę pomarańczową)

 

Za dwa tygodnie moja siostra się żeni !

Strasznie lubi swoje E36,w dodatku jest białe (czasami jednak biały ma przewagę) i chce nim jechać do ślubu.Trzeba jednak poprawić zderzak,dwa błotniki i progi.

Mam dwa tygodnie :mad2: wiec.... liczę na was :wink:

 

Jezdzisz nim czy stoi w garażu polakierowane,czym lakierowałeś,ale poczekał bym kilka dni od lakierowania,najlepiej zmatuj delikatnie zaciek,jak lakier będzie się wałkował i jak lakier zostanie na papierze to znaczy że jest jeszcze mokry,lepiej pojezdzić kilka dni z batem(zależy jak dużym :wink: ) niż z przetartym lakierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.