Skocz do zawartości

520i m20b20 - za duze spalanie, czasem problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam wszystkich , nie jestem specjalista od bmw , w moim miescie ich tez brak dlatego ciagle z moim bmw jest cos nie tak , sprawa wyglada tak , ze czasem ciezko pali , musze dlugo krecic , ok, moge z tym zyc , ma dosc malo mocy , a moze za duzo oczekuje , po tak ciezkim aucie , ale z trzecia czescia problemu nie moge sobie tak latwo darowac : spalanie ! auto jest zagazowane , zwykle 2gen. , spalanie w miescie jakies 20l/100 a w trasie najmniej 14 , mimo ze malo jezdze zaczelo mi to przeszkadzac , na pelnym zbiorniku ( 60l ) robie po miescie okolo 200km a powinienem 500 , tak robią inni w sprawnych takich samych modelach. zdecydowalem sie ostatnio na podlaczenie do komputera wyszly takie bledy :

54 - sprzeglo hydrokinetyczne /wyl. biegu

202 - nieznane

38 - interfejs asr/alarm

16 - wtryskiwacze / przerwa zwarcie do masy

17 - ----------------- ||-------------

207 - usterka nieznana

 

po skasowaniu bledow - bledy nie wrocily podczas sprawdzania u mechanika , jedyne co dziwne bylo dla mechanika to kat wyprzedzenia zaplonu okolo 30 stopni , mowil ze to moze byc przez czujnik spalania stukowego , ale nie znalazlem nic , ze te silniki maja taki czujnik, mają ?

 

podczas jazdy np, przy 90-100 kmh autostrada czy cos , przy utrzymywaniu stalej predkosci tak ze ani nie przyspiesza ani nie zwalnia ekonomizer pokazuje 12-14l/100 , benzyna okolo 2-3 l mniej , moim zdaniem za duzo .

 

tak czy inaczej , nie mam tu kogo sie popytac kogo zapytac , dlatego napisalem taką litanię dla Was , moze komus zechce sie tak duzo przeczytac i cosik napisac, moze wie , moze tez tak mial.

 

nie wiem co robic , wymieniac przeplywomierz , wymieniac wszystkie czujniki ? troche by to kosztowalo a pewnosci jednak brak.

 

z góry dziękuję za cierpliwość.

Piotr

Edytowane przez pit202
Opublikowano

na poczatek popraw tytul watku bo zaraz go zamkna

 

pierwsza sprawa z paleniem, przyczyn moze byc bardzo duzo, palisz go na LPG czy PB? Jesli zle pali na PB winny jest na 99% regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej (umiera poprostu ze starosci, nie wymieniany 20 lat)

 

Co do spalania - i tutaj musze Cie zmartwic- niestety w tym temacie nie wiele da sie zrobic, generalnie spalanie powinno Ci spasc do jakis 18l w miescie. Mam podobny problem, jak masz 2-gen to nic nie zrobisz. Sproboj podjechac na jakas regulacje, moze za bogato wali, ale podejrzewam, ze robisz krotkie odcinki i silnik nie zdazy sie rozgrzac dobrze (jak z termostatem, temp. stoi w pionie caly czas?),

 

Kat wyprzedzenia zaplonu wg, moze sie przestawic od jazdy na LPG, dlatego warto czasem zresetowac komputer i przejechac sie z 50 km na Pb.

 

Na ekonomizer nie patrz przy jezdzie na LPG bo klamie, on bedzie dzialal dobrze tylko na PB - gdzie w Twoim przypadku dobrze wskazuje.

 

Z tego co widze to poza wspomnianym regulatorem raczej nie musisz nic wymiemiac, regulacja gazu powinna pomoc. Przeplywomierz nie ma tutaj nic do rzeczy. Czujniki ewentualnie moznaby sprawdzic. Np. czujnik temp. plynu chlodzacego w obudowie termostatu. Termostat czy masz sprawny.

 

A co do LPG, to tez nie ma sensu jezdzic na nie wiadomo ile regulacji tylko zdecydowac sie na sekwencje, wtedy problem wysokiego spalanie odejdzie bo bedzie palic tyle ile benzyny,

 

Pozdrawiam

Opublikowano

temperatura stoi , termostat sprawny , auto szybko sie nagrzewa i temp trzyma sie bardzo blisko pionu , jakies 1-2mm z lewej jak jest zimno.

 

na ekonomizer nie patrze jak w obrazek , ale licze spalanie przy tankowaniu , latem w trasie (99% autostrada - 110-120kmh ) spalilem prawie cala butle (55l ) przy 340 km trasy , to dla mnie troche nie halo :)

 

szukalem nieszczelnosci dolotu , wydaje mi sie ze nie mam , ale tak na prawde kto wie , silniczek krokowy wyczyszczony , dziala, chociaz nie wiem dlaczego jak go odlacze to silnik nadal tak samo pracuje, bez niego silnik nie zapali, wiec chyba sprawny :)

Opublikowano

teraz juz tytul w porzadku :cool2:

 

co do spalania to przy takiej predkosci jest za duze, sporo, mi na takiej trasie pali 11-12 i przy znacznie wiekszych predkosciach, rzedu 130-140,

musisz wyregulowac instalacje, to jedyne co w tej chwili mozesz zrobic, nie ponoszac jakis znacznych kosztow, moze akurat pomoze

 

obejrzyj jeszcze raz dokladnie gume przeplywomierza, jak jest stara to lubi pekac i mozna tego nie zauwazyc

 

krokowiec do spalania raczej ma nie za duzo, szczegolnie przy predkosciach 110-120km

 

co do braku mocy, coz winny jest mikser, ktory dlawi Ci dolot z 70mm, robi z niego ok 40, wiec nie dziw sie ze brakuje Ci mocy, dla sprawdzenia - wywal go i przejedz sie na samej Pb, zobaczysz jaka roznice poczujesz (przelaczenie na Pb, bez wywalenia miksera nic nieda bo na benzynie dolot jest tez skutecznie zdlawiony)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.