Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam taki problem pisze w imieniu kolegi ktora zamierza zmienic silnik w bmw e39 528 z 97 roku. Otoz padl ten 2.8 w tej slicznej piateczce i zamierza wstawic tam 2.3 bo ma taki za pare groszy. moje pytanie jest jak ajest roznica miedzy 2.3 a 2.8 ale chodzi mi o roznice widoczne golym okiem patrzac na te silniki jake maj roznice i gdzie szukac tych roznic zeby sparawdzic ktory jest ktory. i czy przy wimianie mozna to zmienic czy nie bedzie jakis duzych kombinacji zwiazanej ze zmiana tych silnikow. czy trzeb a wszystko zmieniac czy mozna komputer sterujacy praca silnika zostawic od 2.8 czy tez musze zmienic na ten od 2.3. Prosze was o to zebyscie pomogli mojemu koledze. dziekuje z gory
Opublikowano

z tego co mi wiadomo to musi przełożyć to razem z komputerem bo adaptacja raczej nie podejdzie. Chyba że jest kozak i przeprogramuje kompa:)

Ogólnie większych kłopotów nie powinno być chociaż zazwyczaj swapy silnika robi się z 2,0 na 2,8 albo na 3,0 m54.

Silniki są bliźniacze więc łapy i reszta powinny pasować schody mogą się zacząć z kołem zamachowym bo z tego co wiem 528i ma większe sprzęgło niż 523i

523i 228mm średnicy

528i 240mm

No chyba że automat

 

Ale jeśli przełoży dwumasę z 528i nie będzie kłopotu będzie po prostu miał odrobinę mocniejsze sprzęgło :)

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.