Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam E36 od ponad tygodnia, gdy ją kupowałem wiedziałem, że będzie wyjęte z niej radyjko, ale nie przypuszczałem, że inteligentny faszysta zamiast wyjąć kostki z radia jak na człowieka przystało, to wziął nożyczki i uciął. :mad2: Teraz nie pozostaje mi nic innego jak przedłużyć kable i przyłączyć nowe kostki. Nie byłby to wielki problem, gdyby nie to, że całkowicie nie łapie się co jest do czego. Potrafię odróżnić kable od głośników z zasilaniem, ale wole nie ryzykować spaleniem instalacji w samochodzie. Wygląda to mniej-więcej tak:

http://www.inter-c.pl/~smerfik/kable.jpg

Mam stare działające radyjko od VW, na pewien czas styknie. :)

 

W związku z tym, czy mógłby mi ktoś z łaski swojej powiedzieć, który kolor do czego jest ? Jeśli nie widać na fotce kolorów, to moge skoczyć do autka i wypisać poszczególne kable jakie są. Z góry dzięki.

Opublikowano

najpierw sprawdz bagażnik po lewej stronie, czy przypadkiem nie masz oryginalnego wzmacniacza, anteny(masz antene zewnętrzną, czy w tylnej szybie??) Jeśli masz takowe ustrojstwa to są dwa wyjścia:)

1 zamontować do tego zdekompletowanego zestawu oryginalne radyjko;

2 pociągnąć na nowo instalacje do głośników i nowego radyjka;

 

co do kolorów to nie znam na pamięc ale w razie czego moge wszystko wyjaśnić :)

Opublikowano

Sprawdziłem bagaznik, z lewej strony jest uwypuklenie w macie w kształcie pudełka, ale od środka nic nie ma, to chyba nie ma tego wzmacniacza. Połapałem się już z głośnikami. Teraz tylko musze się dowiedzieć z zasilaniem, który kolor jest pod co. Weź geller albo ktoś inny sprawdź jak u ciebie jest zasilaniem, tzn. jakie kable zasilania od instalacji samochodu są podłączone do radia (który kolor pod co). Jeśli masz cyfraka to zrób fotkę. Sorki, że d**e zawracam, ale nie śpieszy mi sie do wymiany elektroniki w aucie, a chciałbym coś innego posłuchać poza silnikiem. :)

 

Z góry dzięki.

Opublikowano

a wiec tak juz pomagam bo ostatnio roblilem to samo :

--bialo -czerwony to plus reszta to plusy ze stacyjki i do anten elektrycznych

--- minus to ten caly brazowy lub bialo brazowy najlepeij sprawdz miernikiem lub zarowka na 12v jesli chcesz miec radio zalaczajace sie ze stacyjki po poszukaj kabla na ktorym jest +12v przy przekreconym kluczyku

 

teraz glosniki -patrzac na zdjecie z prawej strony 8 -9 kabel to glosniki tylne plus to ciemnieszy pasek brazowego niebieski to z prawej strony tylnej pulki

reszta to podepni tak ja sa poskrecane bo to sa polaczone plus z plusem minus z minusem przednich glosnikow wiec ciemniejszy kolor paska to plus .uwaga na przeciw faze to zjawisko polegajace na odwrucenie biegunow glosnikow nic nie mozna uszkodzis ale zniknie bas wiec sproboj sobie najpier na skretke i bedziesz wiedzial mysle ze nie zamotalem a jakos pomoglem .dodam ze najlepiej kup sobie kosteke iso podepni zasilanie a glosniki pozniej i sprawdz. pozdro :cool2:

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam

Odświeżę trochę temat. Dziś walczyłem ze swoim radiem kable ucięte nożyczkami przez poprzedniego właściciela :mad2: . Udało się prawie wszystko. Prawie bo jak wyłączę zapłon radyjko się resetuje. Kabel czerwono - biały nie ma wcale napięcia. Sprawdzałem żarówką (dwa kable +- i żarówka) i na tym od stacyjki jest prąd po przekręceniu kluczyka, a na czerwonym nie ma nic. Sprawdzałem wszystkie przewody i na żadnym nie ma napięcia. Może jakiś bezpiecznik się spalił, ale nie mam pojęcia, który jest odpowiedzialny za zasilanie radia. Auto mam od tygodnia i dopiero się poznajemy:)

Ma ktoś jakiś pomysł co robić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.