Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

panowie mam brzydki osad na zbiorniku chłodnicy i olej zmienił kolor na bzydki!pozatym w obrębie uszczelki jest widoczny olej, czyli przecieki sa!muszę chyba wymienić uszczelkę i z tąd moje pytanie: czy dam radę zrobić to sam?silnik M43, wymieniał już ktoś kiedyś sam uszczelke?są jakieś dziwne klucze?albo coś z czym sam sobie nie dam rady?wymieniałem już kiedyś sam uszczelke w fiacie siena, pojecie na ten temat mam!i powiedzcie jakiej firmy kupić uszczelke!aha i czy pod kolektory też trzeba kupować nowe?pewnie tak:)trzeba ruszać łańcuszek rozrządu, czy nic nie poprzestawiam?

 

P.S.

byłem u dwuch mechaników i powiedzieli mi że w tym aucie mi nie wymienią uszcvzelki!!!!!!!!!!durnie, wolę zrobic to sam niż jeździć i szukać delikwenta który wogóle się podejmie!

(OO( )( )OO)
Opublikowano
Ja po mechanice miałem tyle co przez trzy lata szkoły zawodowej i trzy lata praktyk. Później technikum. Jakieś doświadczenia miałem i troche u siebuie dłubałem w aucie. Pierwsza powazna naprawa to było rozebranie M40 1,6 na części i zrobienie kapitalnego remontu. Wymiana uszczelki to pestka. Nie jest dużo kręcenia. Góra dwa dni. Jakieś torxy masz na szpilkach głowicy. A reszta to klasyczne nasadki i płaskooczkowe klucze. Uszczelki pod kolektory do wymiany bo jak oddasz do planowania głowicę to bez kolektorów. Zalecał bym przy tym wymienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć zawory. No i nowe szpilki do głowicy.
Opublikowano
Możesz odkręcic koło od wałka i inaczej niż tak samo się gio poźniej nie przykręci, tylko że przed zdjęciem ja bym spiął łańcuch z kołem opaskami plastikowymi. Jak poszykasz w postach to jest gdzieś opisane jak dokładnie ustawić rozrzad i jak rozebrać głowicę.
Opublikowano
panowie dalej nie wiem czy podjąść się samodzielnej naprawy?to znaczy się nie wiem jak będzie wygladała głowica i czy robić planowanie?jak zrobić dotarcie zaworów?no i główne pytanie, jaka uszczelka?firma i grubość?
(OO( )( )OO)
Opublikowano

Opisze ci jak krok po kroku zdjąć głowicę ale ja zdejmowałem w M40 a tam jest pasek a tu masz łancuch rozrządu. Ale też napisze ci sposób na zablokowanie znaków. Na początek musisz znaleść GMP czyli pod rozrusznikiem musisz znaleść dziurę i włożyć tam np wiertło (szustkę chyba) później kręć silnikiem poprzez klusz 22 jednocześnie wpychająć wiertło w dziurę aż poczyjesz jak wskoczy dalej czyli w koło zamachowe. Wtedy zablokujesz silnik i wtedy będziesz miał GMP. Rozbierasz kluczami ok 6 do 13 osłonę rozrządu na głowicy zobaczysz koło zębate i łańcuch rozrządu. Przewiń i ściśnij mocno przez koło łańcuch z kołem, poluzuj napinacz (nie wiem jak tam dokładnie jest) łańcucha odkręć owe koło na wałku i je odchyl. Koło na klinik który wchodzi w rowek na wałku to jak zostawisz koło zczepione z łańcuchem to spowrotem tak samo założysz. Następnie odkręcasz ssący bo w sumie elektryczna listwa i wtrylki są na niej. Przewody od chłodzenia i wydechowy. Później 10 kluczem pokrywe zaworów i głowice. Odkręcając głowice odkręcaj śrówy po przekątnej.

 

Jak nigdy nie widziałes jak rozpinać i spinać zawory to radził bym ci oddać do kogoś kto ci dotrze zawory lub przenajmniej rozepnie a po tym jak dotrzesz to ci zepnie. Jak nigdzy wcześniej nie robione była uszczelka to po jej zerwaniu z głowicy powinny być znaki że jeszcze nie było robione nigdzy planowanie. To ci powie gość który bedzie ja planował. Planowanie jest konieczne w takim remoncie. Wtedy kupujesz uszczelkę pod głowice chyba to był wymiar 0,75 ale napewno to możesz nazwac pierwszym wymiarem..

Co do części to musisz kupić uszczelkę pod głowicę, uszczelniacze ok 1,60zł za sztukę, i uszczelki pod kolektory ok 0zł za jedną.

 

Docierać zawory można poprzez maszynkę jak jej ne masz to musisz zrobić pastę lub ja kupić. Ja robiłem. Ścierałem kanień piaskowca mieszałem z olejem i był. Na rozpięty już zawór nakładałem od strony symeringów cienki szlaufik na gniazdo i zawór nakładam pastę i ręcznie obracam wlewo i w prawo trąc zaworem o gniazdo. Nie wiem czy nie lepiej jest zapłacić za to żeby ktoś to za nas zrobił bo to ok 6 godzin pracy. Bo po dotarciu trzeba dokładnie umyć głowice spiąć ja i srawdzić naftą czy przez gniazdo a zawór nie przecieka nic.

Opublikowano
no kolega opisał mi to bardzo dokładnie za co wielkie dzieki:) :clap: głowicę oddam do planowania i zaworki też mi ktoś zrobi:)dzieki jeszcze raz za opis, koło czwartku myśle że się za to zabiorę:)dam znać co z tego wyszło:)pozdrawiam:)
(OO( )( )OO)
Opublikowano

witam!:)

złożyłem dziś autko po wymianie uszczelki pod głowicą i wszystko śmiga aż miło:)po rozebraniu tej głowicy o mało się nie załamałem...ktoś już to kiedyś robił przede mną i zrobił to poprostu jak dziecko w przedszkolu!!!uszczelkabyła starta papierem ściernym i założona spowrotem, o planowaniu nawet mowy nie ma, i teraz najlepsze - prawie na całej powierzchni był dany silikon!!!głowicę dałem do planowania, i dotarcie zaworów i gniazd odrazu zrobione jest, aha no i jeszcze uszczelniacze wymienione:)koszt tej całej roboty to 140zł i powiem wam że głowica wyglądała jak nóweczka:)aż szkoda było zakładać:)rozbiórka zajęła mi jakieś 3godziny, a złożenie koło 7!ale opłacało się:)nic nie muli, lepiej się zbiera, i jest mocniejszy teraz!polecam taki zabieg przeprowadzić jeśli ktoś podejrzewa defekt uszczelki w swoim autku:)pozdrawiam!:)

 

P.S.

aha jeszcze dodam że wszystkie części wyszły mnie jakieś 350zł, to zanczy wszystkie uszczelki jakie tylko wyjałem założyłem nowe, do tego wymieniłem olej, płyn w chłodnicy i wypłukałem chłodnice i tego syfu jaki pozostał po przeciekającym oleju:)

(OO( )( )OO)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.