Skocz do zawartości

dolny waz od chlodnicy- jak to w koncu jest


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. panowie naczytalem sie na temat ukladu chlodzenia juz nie raz, za kazdym razem pisze zeby byl dobrze ten uklad odpowietrzony dolny waz musi sie zrobic goracy zaraz po gornym. u mnie tak nie jest ale co nie znaczy ze narzekam. dzis zrobilem trase ponad 100km i po trasie sprawdzam od tak sobie weze a dolny zimny kompletnie. ogrzewanie chodzi, auto sie nie grzeje, temperature lapie normalnie. mam sie tym przejmowac????

 

a jeszce jedno odnosnie gazu, czy uklad chlodzenia ma duzy wplyw na zachowanie auta na gazie???? (weze od plynu do reduktora gorace obydwa)

 

pozdr

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

tak ma byc, za bardzo sie przejmujesz :P nie szukaj dziury w calym bo same Cie znajdzie :nienie: :mrgreen:

 

uklad chlodzenia ma wplyw na dogrzewanie reduktora, ot tyle

bardziej ma wplyw na zachowanie silnika, jak jest nie dogrzany to wiadomo jakie sa skutki, tak wiec temp, powinna byc caly czas w pione, jak nie jest to cos nie tak

Opublikowano
tak ma byc, za bardzo sie przejmujesz :P nie szukaj dziury w calym bo same Cie znajdzie :nienie: :mrgreen:

 

 

no bo czasami czlowiek sie naczyta, pozniej oglada u siebie i mimo ze auto chodzi dobzre to rodzi sie wiele pytan a dlaczego itd. takze wiec pytam :D

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
witam. panowie naczytalem sie na temat ukladu chlodzenia juz nie raz, za kazdym razem pisze zeby byl dobrze ten uklad odpowietrzony dolny waz musi sie zrobic goracy zaraz po gornym. u mnie tak nie jest ale co nie znaczy ze narzekam. dzis zrobilem trase ponad 100km i po trasie sprawdzam od tak sobie weze a dolny zimny kompletnie. ogrzewanie chodzi, auto sie nie grzeje, temperature lapie normalnie.

 

 

Widocznie nie było potrzeby właczania na duży obieg chłodzenia i dlatego masz zimny wąż powrotny dużego obiegu. Wszystko jest OK. Natomiast przy odpowietrzaniu należy tak rozgrzac auto aby i przewód powrotny od dużego obiegu był gorący - pozbywasz się w ten sposób powietrza zza termostatu na duzym obiegu ( z węzy, chłodnicy itd ).

 

 

Pzdr,

Opublikowano
Widocznie nie było potrzeby właczania na duży obieg chłodzenia

Jeżeli wskazówka jest w pionie (termostat zaczyna otwierać się poniżej 90^) i auto przejeżdża 100 km to mało prawdopodobne, żeby nie włączył się duży obieg, raczej bym powiedział otworzył się nieznacznie i kolega ma chłodnicę w dobrej kondycji.

No chyba że ogrzewanie było na maxa.

Opublikowano

Jeżeli wskazówka jest w pionie (termostat zaczyna otwierać się poniżej 90^) i auto przejeżdża 100 km to mało prawdopodobne, żeby nie włączył się duży obieg, raczej bym powiedział otworzył się nieznacznie i kolega ma chłodnicę w dobrej kondycji.

No chyba że ogrzewanie było na maxa.

 

No ale jakby się włączył duży obieg to wąż byłby przynajmniej letni - a nie zimy - prawda??

 

Ja przy ostatniej wymianie płynu chłodzącego też miałem wskazkę pionowo a termostat był zamkniety (zimy wąż powrotny dużego obiegu). Dopiero dłuższe pozostawienie auta na obrotach biegu jałowego pozwoliło na otwarcie się termostatu (gorący wąz powrotny dużego obiegu) przy jednoczesnym załaczeni się wentylatora.

 

Dlatego róznie to bywa,

 

Pzdr,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.