Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od jakiegoś czasu zapala mi się lampka od poduszki - powód - mata pasażera (bo zapala się gdy pasażer się ruszy :). Samochód to e46 2001r.

 

Czytałem kilka wątków na ten temat. Widziałem pomysły z diodą, jednak chciałbym rozkminić problem dogłębnie.

 

Wydaje mi się, że taka mata powinna działać tak, że zmienia się jej rezystancja pod wpływem ciężaru osoby siedzącej. Dokonałem pomiaru swojej maty i wyszło mi, że gdy siedzi ktoś ciężki to mata ma oporność około kilkudziesięciu kilo omów. Przy drobniejszych osobach oporność rośnie, aż w pewnym momencie przeskakuje na nieskończoność (przerwa). Wydaje mi się, że u mnie problem jest z tą przerwą gdy nikt nie siedzi.

 

Chciałbym teraz spróbować przebadać mate sprawną. Może ktoś z Was ma miernik i może zrobić to sam (wystarczy wypiąć kabelek od maty z kostki, podpiąć do miernika i dokonać kilku pomiarów przy pustym i różnie obciążonym fotelu). Jeśli ktoś jest z Krakowa i może się ze mną gdzieś umówić to zrobimy to razem.

 

Może uda się jednoznacznie odgadnąć jak to jest z tymi matami :).

rychu
Opublikowano
A co dokładnie chcesz się dowiedzieć tych matach ??

Chciałbym się dowiedzieć jakie są parametry działającej maty - niestety mój miernik nie potrafi mierzyć pojemności więc na razie skupiłem się na rezystancji :).

rychu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomiar zajęcia fotela był rozwiązywany na wiele sposobów. Maty są jednym z nich jednak spotkałem się z opcjami pomiaru pojemności lub rezystancji.

W przypadku BMW producentem mat jest firma IEE z Luksemburga i maty te działają na zasadzie matrycy wielu czujników nacisku (rezystancyjnych) dającej zmienną w postaci rezystancji, która następnie jest przetwarzana na sygnał cyfrowy dla sterownika, porównywany z fabrycznie zadanymi wartościami w sterowniku (dla zajętego/pustego fotela). Mata reaguje na jednolite obciążenie od 12 kg wzwyż. Na tej podstawie masze BMW jest zorientowane czy mamy pasażera na pokładzie.

W 2002-2003r BMW wprowadziło system SBE2, który jest połączeniem maty zajęcia i czujników detekcji pola. Te dwa sygnału pozwalają rozróżniać zajęcie fotela przez dorosłą osobę od zamontowania fotelika dla dziecka.

 

Więc mata w BMW jest rezystancyjna ale ........... ale dla jej emulacji musimy zastosować diodę+kondensator (a więc element pojemnościowy) no ale może to być konieczność wynikająca z "zasymulowania" pojemności wytworzonej przez złożony układ czujników nacisku.

A może to jest błędna droga (dioda+kondensator), która jakimś cudem daje pozytywne efekty :D

Opublikowano
... dającej zmienną w postaci rezystancji...
i to chce zbadać - jaka rezystancja jest przy pustym/zajętym fotelu

 

Więc mata w BMW jest rezystancyjna ale ........... ale dla jej emulacji musimy zastosować diodę+kondensator ...

A może to jest błędna droga (dioda+kondensator), która jakimś cudem daje pozytywne efekty :D

Nie mówię, że to jest błędna droga, ale ... właśnie pojawia się "ale" - które może da się rozwiać.
rychu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.