Skocz do zawartości

BMW Z3 tlumaczenie dla laika.


Chmiel_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To moj pierwszy post i zarazem temat na forum. Mam zamiar kupic sobie BMW Z3.Rocznik 97' - 00'. Czy moglibyscie mi powiedziec kilka slow o tym samochodzie. Zastanawiam sie nad wersjami 1.8 , 1.9 i 2.8. Czy mozecie mi powiedziec czy sa duze roznice w spalaniu w tych silnikach? Kolejna sprawa. Czytalem gdzies ze podobno Z3 ma wadliwa konstrukcje i ... przecieka, podczas wizyty w myjni lub przy rzesistym deszczu. Jak mozecie ocenic koszty eksploatacji- jak ma sie sytuacja z czesciami, czy sa drogie i czy ciezko je dostac no i najwazniejsze czy CZESTO trzeba ich szukac? Co sie najczesciej psuje ,jezeli w ogole cos takiego jest? Jakie panuja warunki w samochodzie? Czy jest "strasznie" glosno, czy moze da sie wytrzymac? Czy jest to dobry samochod do codziennej jazdy? I ostatnie pytanie, prosze o szczera odpowiedz, czy polecacie kupno BMW Z3 ??

 

Z gory dzieki za odpowiedz.

 

ps: Nie nazywajcie mnie leniwcem ze mi sie nie chce poszukac. Po prostu nie mam obecnie codziennego dostepu do internetu i nie moge poszukac tych informacji. Mam nadzieje ze nie bedzie to dla Was klopotem i szybko udzielicie mi pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. To moj pierwszy post i zarazem temat na forum. Mam zamiar kupic sobie BMW Z3.Rocznik 97' - 00'. Czy moglibyscie mi powiedziec kilka slow o tym samochodzie. Zastanawiam sie nad wersjami 1.8 , 1.9 i 2.8. Czy mozecie mi powiedziec czy sa duze roznice w spalaniu w tych silnikach? Kolejna sprawa. Czytalem gdzies ze podobno Z3 ma wadliwa konstrukcje i ... przecieka, podczas wizyty w myjni lub przy rzesistym deszczu. Jak mozecie ocenic koszty eksploatacji- jak ma sie sytuacja z czesciami, czy sa drogie i czy ciezko je dostac no i najwazniejsze czy CZESTO trzeba ich szukac? Co sie najczesciej psuje ,jezeli w ogole cos takiego jest? Jakie panuja warunki w samochodzie? Czy jest "strasznie" glosno, czy moze da sie wytrzymac? Czy jest to dobry samochod do codziennej jazdy? I ostatnie pytanie, prosze o szczera odpowiedz, czy polecacie kupno BMW Z3 ??

 

Z gory dzieki za odpowiedz.

 

ps: Nie nazywajcie mnie leniwcem ze mi sie nie chce poszukac. Po prostu nie mam obecnie codziennego dostepu do internetu i nie moge poszukac tych informacji. Mam nadzieje ze nie bedzie to dla Was klopotem i szybko udzielicie mi pomocy.

 

 

Pytanie jaki samochód dobry do codziennej jazdy.

Tutaj stanowczo powiem napewno nie Z3.

 

Szum zależy od rodzaju dachu, hard top,szmata i top down.

Jest do wytrzymania do 100-120 mozna spokojnie muzyke sluchać.

To czy cieknie czy nie to zależy od jakości uszczelek i stanu dachu - warto konserwować.Myjnia ręczna a mycie dachu najlepiej recznie,ewentualnie z wiekszej odleglosci myjnia rączna.

 

Nie kupiłbym z3 z silnikiem mniejszym jak 2.8 chyba ze żonie.

 

Nie chce schodzić z tematu ale z3 z 1.8 i 1.9 to duzo gorszy wybór jak mx-5 1.8.

 

Z3 widzi mi sie tylko w 2.8 mialem porównanie z mx-5 i wiem.

Widoczność lepsza mx-5,skrzynia biegów mx-5,prowadzenie mx-5, koszty mx-5 . silnik 1.8-1.9 to tylko mx-5 1.8

 

Byłem w posiadaniu mx-5 , ale mierzylem sie z kupnem 2.8 i Mx-5 dużo lepsze jest.oczywiscie w bmw na plus jest silnik 2.8 który jest szybszy o jakieś 1-1,2 setne sek od 1.8

 

A przymierzam sie teraz do 328 bmw :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Z3 to na pewno nie jest auto do codziennej jazdy. To autko sprawdza sie tylko jakie drugie w garazu. Co do eksploatacji to wg mnie wszystko bedzie zalezec od uzytkownika. Zarżnąc mozna kazde auto. Ja swoim jezdze tylko kiedy swieci slonce, bo po to to autko zostalo stworzone. Dach zakladalem kilka razy kiedy zlapala mnie letnia ulewa. Nie bylo problemu z przeciekaniem az do pewnego czasu kiedy deszcz lal ponad godzine. Byla to potezna ulewa , stalem na parkingu i czekalem zeby ruszyc dalej. Wtedy pojawij sie przeciek po stronie pasazera. Nie jest to jednak dla mnie wielkim problemem bo jak wspomnialem dachu raczej nie uzywam. Po przyjezdzie oczywiscie dodatkowo zaimpregnowalem poszycie, czy zaskutkowalo ? nie wiem. Nie mialem okazji jeszcze sprawdzic. Jesli chodzi o silnik to zdecydowanie polecam jednostki 6 cylindrowe. Kto kocha szybka jazde ten niech wybierze 2,8 albo 3,2. Ja mam 2,0 i jestem zadowolony. Autko fajnie przyspiesza , szybko wkreca sie na obroty , silnik pieknie brzmi i spala ok 10 l na 100 km. Oczywiscie bywalo ze spalilo i 12 l ale to zalezy od stylu jazdy oczywiscie. Podkreslam jednak, że to autko sluzyc powinno tylko i wylacznie do frajdy. Codzienne uzytkowanie bedzie raczej uciazliwe.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos dla rozluznienia : polaczenie miaty i bmw z3 lol szkoda ze nie ma fotek po przebudowie :lol: http://pl.youtube.com/watch?v=fAZNP2nIGuI

 

Co do spalania : moja z3 2.8 spalila mi w mieszanej jezdzie miasto/trasa 11.7 l pb98 . W trasie grubo ponizej 10 litrow, ok 9 litrow/100 km. A jezdzilem normalnie , lacznie z 200+ km/h w trasie . Slyszalem ze 1.9 wiele mniej nie pala .

 

:)

 

Czesci zawieszenia w wiekszosci kompatybilne z e36 , silniki takie same jak w e36 i e46 . z czesciami generalnie nie ma problemu, a ceny sa raczej na nie niskie (np. w porownaniu do cen czesci do hondy s2000, bo robilem taka analize przed zakupem, np. skrzynia biegow s2000 = 3000 zl, skrzynia biegow z3 = 500 zl itd. ) :mrgreen:

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym Ci radził szukać bezwypadkowego auta NIEZAJEŻDŻONEGO z wszystkimi papierami i najlepiej od pierwszego właściciela, potem dopiero patrzeć na moc itp ja jednak 1.8 bym nie kupił 140PS to minimum. Ja jeżdże tylko i wyłącznie po mieście i 140ps mi wystaczy w zupełności, ciężko mi przekroczyć 10,5l TYLKO w miescie, jesli tak bardzo zależy Ci na mocy a nie na wyglądzie auta i jeździe bez dachu to ja polecam silnik 3.0 spalanie mniejsze jak w 2.8 a mocy dużo więcej, troche sie naczytałem opinii na niemieckich forach o tej jednostce i wypowiedzi są tylko w superlatywach:)

 

Mx-5

 

hmmm nie dyskutuje sie o gustach ale wygląd tego auta.... :lol:

a takie rzeczy jak praca skrzyni czy pozycja za kierownicą to kwestia względna, każdemu pasuje co innego...

http://img214.imageshack.us/img214/7770/z3roadsterturninwheelsln4.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsmieszniejsze to jest agresywne z3 z silnikiem ponizej 2.0 to dopiero komedia.Wygląd wnetrza wogóle nie dopracowany w stosunku NB 98r mx-5.

Jest paskudny i brakuje jej elegancji a jednak to typowy roadsterek...

 

Oczywiscie nie chwale swojego tylko jezdzilem obydwoma więc mam porównanie.I moim faworytem jest marka bmw w chwili obecnej.Wiec nikomu nie sciemniam.Poznalem wiele autek ale nie czuje że musze chwalić to co ja mam.Bo juz mx-5 nie mam.Wole bmw 328.

 

Jeśli szukasz w miare zwinnego autka bardziej uniwersalnego z tych 2 to polecam mx-5 jest na ulice lepszy,tanszy,lepsza ma przyczepność i rozklad masy i bardziej czuły i delikatny jest.

 

Z3 2.8 jest duzo szybsza i lubi latać bokiem ale na tym sie konczy.Chyba ze podoba ci sie jego sylwetka ale jeden woli na alufelgach jezdzić a drugi z R6.

 

Mysle że więcej prawdy dowiesz sie na forum bardziej uniwersalnym a nie specjalizujacym w bmw , tutaj kazdy chwali bmw jakie by nie było.Podpytaj na forum np streetracing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dla jednego liczy sie każda sekunda do setki a dla drugiego coś innego np marka (nie ujmując nic mazdom) wygląd, stan tech. i to że przy zakupie nie dostał gratisowo wspawanej nowej ćwiartki, więc każdy wybierze to co mu najbardziej odpowiada....
http://img214.imageshack.us/img214/7770/z3roadsterturninwheelsln4.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nalezy takze zapominac ze wersja 2.8 na szersza pupcie, to wg mnie ZNACZNIE poprawia wyglad tego auta, nie wspominam juz o przednim zderzaku z wiekszym wlotem bo on wg mnie takze jest na + w stosunku do wygladu 1.8/1.9 ale to akurat latwo zmienic .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.