Skocz do zawartości

Kopcenie TDS przy przyspieszaniu - przyczyna i skutek.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Chce opisać mój problem i jak sobie z nim poradziłem. Może komuś się przyda.

Mój samochód to 318 tds model E36

 

Od pewnego czasu jak przyspieszałem to samochód kopcił. kopcenie narastało.

W pewnym momencie odczułem, że nawet ma większego kopa, to i się tego zbytnio nie czepiałem.

 

Doszło do tego, że jak przyspieszał z postoju (tak na maksa) to kopcił jak autobus.

 

Gdy jechał ze stałą prędkością nie kopcił w ogóle, także jak przyspieszałem powoli było ok.

 

Po pewnym czasie zauważyłem, że samochód trochę osłabł. Szczególnie przy wzniesieniach.

 

To był opis zachowania auta. Dodam jeszcze, że spalanie praktycznie się nie zmieniło.

 

Teraz opisze co było przyczyną takiego stanu.

 

Zdemontowałem giętką rurę z zaworu AEG i okazało się, że cały zawór AEG jest usmarowany taką czarną pastą. Grubość osadu to ok. 5mm. Ograniczyło to bardzo przepływ powietrza i wpłynęło na zmniejszenie mocy.

Pasta ta była jak pasta do butów, czarna jak czarna dziura, tłusta i miękka jak margaryna do pieczywa. Zauważyłem także, że zawór AEG jest otwarty, a samochód wyłączyłem jakieś 3 godziny wcześniej. Gdy zdjąłęm rurkę z podciśnieniem z zaworu, zawór odpuścił i się zamknął.

Nie wnikałem głębiej w ten problem, najprawdopodobnie zawór sterujący podciśnieniem do zaworu AEG mam uszkodzony, ale po prostu odpiąłem go i nie używam.

 

Moje wytłumaczenie zjawiska

 

Zawór AEG był otwarty i spaliny trafiały do kolektora ssącego. W kolektorze ssącym znajdują się drobiny oleju więc zatrzymywały one cząsteczki niespalonej ropy. Trwało to bardzo długo i w końcu w kolektorze ssącym było na tyle dużo cząsteczek ropy, że porywane one były w momencie gdy przyspieszałem i powstawał burzliwy przepływ powietrza w kolektorze. Powodowało to niewłaściwą mieszankę i powodowało kopcenie i ponowne wpadanie niespalonej ropy do kolektora ssącego. Trwało to tak długo, aż kolektor ssący obrósł tak, że ograniczył przepływ powietrza do silnika i autko straciło moc.

 

 

Co zrobiłem żeby naprawić bunie

 

Zdemontowałem kolektor ssący i zawór AEG. Umyłem wszystko w ropie.

Dodatkowo, wyjąłęm czujnik temperatury z kolektora ssącego, bo był strasznie obrośnięty i mierzył średnią kwartalną temperaturę.

 

Po zmontowaniu wszystniego. odpaliłem auto i jakie było moje zdziwieniem, że kopci dalej, ale było to tylko wypalanie tej ropy, którą użyłem do mycia. Na drugi dzień tematu już nie było. A po sprawdzeniu zabrudzenia zaworu AEG po miesiącu stwierdziłem, że problem rozwiązałem.

 

Mam nadzieje, że komuś się to przyda.

 

Pozdrawiam

Wojtek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.