Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po myciu samochodu na zwykłej myjni, po ok 3km zaczał zdychać. Udało sie dojechać do domu. Pare razy pochodził, ale gas. Odpalałem dalej, w końcu odpalił i chodzil przez jakies 5-10minut i zgasł. Do dziś nie pali. Pojechałem do elektryka i on stwierdził, że komputer sterujący pracą silnika się usmażył.

Numery mojego kompa to 0 261 203 357, szukałem na allegro ale nie znalazłem... za to znalazłem taką stronkę:

http://www.bimmer-parts.ca/bmw_dme_info.htm

na której widnieją dwa numery tego kompa z takim samym softem:

318i/is/Ti

E36

M42/B18 DISA2

1/95-->

0 261 203 282

Bosch Motronic M1.7.2 w/ EWS-II

 

318i/is/Ti

E36

M42/B18 DISA2

1/95-->

0 261 203 357

Bosch Motronic M1.7.2 w/ EWS-II

 

pytanie do tych co się na tym znają: czy mogę ten komputer o numerach 0 261 203 282 uznać za zamiennik mojego?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Co dziwniejsze mam kompa w samochodzie o wspomnianych numerach: 0 261 203 357, czyli wersja z roku 1/95--> w zwyż, a moj samochod jest z 10/93 :roll:

 

Troche to zastanawiające czy w takim razie komputer 0 261 200 990, również by nie przypasił :?:

help :modlitwa:

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ok poradziłem sobie z tym problemem, a jedyny powód dlaczego odświeżam tego posta to fakt iż może komuś pomóc.

 

Dowiedziałem się, że jak najbardziej istenieją zamienniki i tak do mojego kompa pasuja komputery sterujące silnikiem o następujących numerach BMW:

1 247 817 - to ten co mam

1 429 768

1 433 240

1 247 102

7 743 088

 

Analogicznie numery Bosch'a też są inne, a więc Ci co twierdzą że jedynie dokładnie taki numer jaki mamy na swoich komputerach będzie pasował mówią nieprawdę.

Aą to informacje od firmy, która zajmuje się naprawą i wymianą elektroniki w samochodach, m.in. marki BMW.

 

Oraz ciekawostka:

okazało się że mój samochód nie był zalany - tylko zbieg okoliczności.

Elektryk stwierdził, że akumulator wylał (stąd woda pod samochodem - która była elektrolitem) i zwarły się cele co doprowadziło do przepięcia i zfajczenia komputera. Jak stwierdził elektryk akumulator był kupiony w jakimś selgrosie za 80zł. Miałem go od momentu kupna, jak sprowadziłem auto z Niemiec.

Wymieniajmy akumulatory na jakieś pożądne!

 

Koszty:

sterownik 600zł

robocizna 300zł

nowy akumulator 350zł

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.