Skocz do zawartości

moje pierwsze bmw i kilka pytań


dylus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam właśnie wczoraj nabyłem bmw e46 320 w dieslu i odrazu mam kilka pytań .Pojechaliśmy wczoraj kupić to bmw http://moto.allegro.pl/item399269116_bmw_e_46_2_0_d_136km_touring_super_stan_.html ostatecznie auto zakupiłem .Jak odpaliliśmy auto po postoju to auto zakopciło czarnym dymem i tak kilka razy po naciśnięciu pedału gazu w końcu kopcenie ustało ,podobnie jak wcisnąłem na postoju na stałe obroty 4000 bezpośrednio po naciśnięciu poleciała czarna chmurka potem spoko czy to normalne.Auto miało podane że posiada autoalarm jak to sprawdzić czy alarm tam jest ,podczas zamykania tylnej klapy słychać coś jakby centralny domykający klapę ale klapy nie dociąga auto ma domykanie szyb i szybra z kluczyka również otwieranie bagażnika mam z kluczyka czy to uszkodzenie zamka klapy tylnej .Po przekręceniu kluczyka pojawia się komunikat serwisu oleju czy można to zlikwidować ???racałem tym autem na kołach nie odnotowałem żadnych dziwnych stuków zawieszenia czy też części karoseri silnik pracował równo i co ważne w porównaniu z moim poprzednim autem całkiem nieźle szedł jak na te 137 km win mojego auta to wbaax71050pe57661 .Przepraszam że wszystkie pytania zawarłem w jednym poście .

 

P.S Czy ktoś może mi powiedzieć ile zapłacę akcyzy na fakturce mam 5200 e a słyszałem że od środy coś ma się zmienić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemieckie tablice próbne: 0.00 EUR * 3.269 PLN = 0.00 PLN

UC, akcyza: 5200 EUR * 13.6% * 3.269 PLN = 2311.84 PLN

UC, opłata za wydanie potwierdzenia zapł. podatku akcyzowego: 17.00 PLN

US, zaświadczenie o niepodleganiu podatkowi VAT: 160.00 PLN

Badanie Techniczne: 169.00 PLN

Tłumaczenie dokumentów: 70.00 PLN

Wydział Komunikacji - tzw. opłata komunikacyjna

tablice, ks. pojazdu: 242.50 PLN

Opłata recyklingowa: 500.00 PLN

 

 

Pod warunkiem ze auto nie ma tablic :!:

 

Chassis number PE57661

Vehicle code AX71

Series E46

Model 320d ( 320d M47 )

Body type tourring

Catalog model ECE

Production date 2001 / 04

Engine M47

Transmission Unknown

Steering Left

Catalyzer YES

 

 

Tyle z VIN-u mozna zobaczyc :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemieckie tablice próbne: 0.00 EUR * 3.269 PLN = 0.00 PLN

UC, akcyza: 5200 EUR * 13.6% * 3.269 PLN = 2311.84 PLN

UC, opłata za wydanie potwierdzenia zapł. podatku akcyzowego: 17.00 PLN

US, zaświadczenie o niepodleganiu podatkowi VAT: 160.00 PLN

Badanie Techniczne: 169.00 PLN

Tłumaczenie dokumentów: 70.00 PLN

Wydział Komunikacji - tzw. opłata komunikacyjna

tablice, ks. pojazdu: 242.50 PLN

Opłata recyklingowa: 500.00 PLN

 

 

Pod warunkiem ze auto nie ma tablic :!:

 

Chassis number PE57661

Vehicle code AX71

Series E46

Model 320d ( 320d M47 )

Body type tourring

Catalog model ECE

Production date 2001 / 04

Engine M47

Transmission Unknown

Steering Left

Catalyzer YES

 

 

Tyle z VIN-u mozna zobaczyc :!:

 

Zaraz zaraz czyli akcyzy mam do zapłaty 2311 pln to całe opłaty mnie wyjdą z 3000 :jawdrop: czyli jakim cudem podają max opłaty 1300pln

 

Czy to co podałeś nie tyczy się przypadkiem auta powyżej 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokladnie jaka masz ta pojemnosc silnika, jezeli przekraczas 2 litry to bedzie jak wyzej. Jezeli twoja pojemnosc to np. 1998 to zaplacisz

Niemieckie tablice próbne: 0.00 EUR * 3.269 PLN = 0.00 PLN

UC, akcyza: 5200 EUR * 3.1% * 3.269 PLN = 526.96 PLN

UC, opłata za wydanie potwierdzenia zapł. podatku akcyzowego: 17.00 PLN

US, zaświadczenie o niepodleganiu podatkowi VAT: 160.00 PLN

Badanie Techniczne: 169.00 PLN

Tłumaczenie dokumentów: 70.00 PLN

Wydział Komunikacji - tzw. opłata komunikacyjna

tablice, ks. pojazdu: 242.50 PLN

Opłata recyklingowa: 500.00 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemieckie tablice próbne: 0.00 EUR * 3.269 PLN = 0.00 PLN

UC, akcyza: 5200 EUR * 13.6% * 3.269 PLN = 2311.84 PLN

UC, opłata za wydanie potwierdzenia zapł. podatku akcyzowego: 17.00 PLN

US, zaświadczenie o niepodleganiu podatkowi VAT: 160.00 PLN

Badanie Techniczne: 169.00 PLN

Tłumaczenie dokumentów: 70.00 PLN

Wydział Komunikacji - tzw. opłata komunikacyjna

tablice, ks. pojazdu: 242.50 PLN

Opłata recyklingowa: 500.00 PLN

 

 

Pod warunkiem ze auto nie ma tablic :!:

 

Chassis number PE57661

Vehicle code AX71

Series E46

Model 320d ( 320d M47 )

Body type tourring

Catalog model ECE

Production date 2001 / 04

Engine M47

Transmission Unknown

Steering Left

Catalyzer YES

 

 

Tyle z VIN-u mozna zobaczyc :!:

 

Zaraz zaraz czyli akcyzy mam do zapłaty 2311 pln to całe opłaty mnie wyjdą z 3000 :jawdrop: czyli jakim cudem podają max opłaty 1300pln

 

Czy to co podałeś nie tyczy się przypadkiem auta powyżej 2.0

 

sory kolego ale wprowdziłeś mnie w taki szok że się zgotowałem i znalazłem to http://www.bankier.pl/wiadomosci/multiarticle.html/1533810,4,Koszty-sprowadzenia-samochodow-z-krajow-Unii-Europejskiej.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no wiem, nie moglem wczesniej znalezc tej pojemnopsci. Jasna sprawa, ze jezeli jest mniej niz 2 literki to akcyza wynosci 3,1%. :roll: . Czyli dokladnie akcyza wyniesie cie 526.96+17zl :roll2: :roll2: :roll2: , ale stracha koledze napedzilem :oops: :oops: Edytowane przez falu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a ja mam pytanie, jak to w koncu jest z tymi tablicami????? koles widac sprowadzil te fure na zwyklych niemieckich blachach, to jak to sie ma do tych z zoltym i czerwonym paskiem???? ponoc zeby wyrejestrowac tam auto trzeba zdac tablice :jawdrop:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,podczas zamykania tylnej klapy słychać coś jakby centralny domykający klapę ale klapy nie dociąga auto ma domykanie szyb i szybra z kluczyka również otwieranie bagażnika mam z kluczyka czy to uszkodzenie zamka klapy tylnej .Po przekręceniu kluczyka pojawia się komunikat serwisu oleju czy można to zlikwidować ???

masz otwieranie bagaznika z kluczyka czy masz otwieranie tem malej szyby?

co sie tyczy komunikatu serwisu oleju to tak ma byc.masz wiedziec kiedy bedziesz musial olej zmienic.komunikat powinien gasnac po odpaleniu auta.

gratuluje zakupu :mrgreen: :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,podczas zamykania tylnej klapy słychać coś jakby centralny domykający klapę ale klapy nie dociąga auto ma domykanie szyb i szybra z kluczyka również otwieranie bagażnika mam z kluczyka czy to uszkodzenie zamka klapy tylnej .Po przekręceniu kluczyka pojawia się komunikat serwisu oleju czy można to zlikwidować ???

masz otwieranie bagaznika z kluczyka czy masz otwieranie tem malej szyby?

co sie tyczy komunikatu serwisu oleju to tak ma byc.masz wiedziec kiedy bedziesz musial olej zmienic.komunikat powinien gasnac po odpaleniu auta.

gratuluje zakupu :mrgreen: :dance:

 

Tak bagażnik się otwiera .Czy warto było ????? co do tablic to koleś auto do kraju zwiózł na lawecie wyrejestrowane a ja do siebie dojechałem na cb :twisted2: wiem że ryzykowałem ale nie było wyjścia .Przebieg jest potwierdzony przeglądami dekry z fakturkami .Co do oleju inspekcja idzie na - czyli olej do wymiany ,ile tego oleju kupić i jaki może być koszt filtra oleju ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,podczas zamykania tylnej klapy słychać coś jakby centralny domykający klapę ale klapy nie dociąga auto ma domykanie szyb i szybra z kluczyka również otwieranie bagażnika mam z kluczyka czy to uszkodzenie zamka klapy tylnej .Po przekręceniu kluczyka pojawia się komunikat serwisu oleju czy można to zlikwidować ???

masz otwieranie bagaznika z kluczyka czy masz otwieranie tem malej szyby?

co sie tyczy komunikatu serwisu oleju to tak ma byc.masz wiedziec kiedy bedziesz musial olej zmienic.komunikat powinien gasnac po odpaleniu auta.

gratuluje zakupu :mrgreen: :dance:

 

Tak bagażnik się otwiera .Czy warto było ????? co do tablic to koleś auto do kraju zwiózł na lawecie wyrejestrowane a ja do siebie dojechałem na cb :twisted2: wiem że ryzykowałem ale nie było wyjścia .Przebieg jest potwierdzony przeglądami dekry z fakturkami .Co do oleju inspekcja idzie na - czyli olej do wymiany ,ile tego oleju kupić i jaki może być koszt filtra oleju ???

 

Jak wymienisz to później musisz skasować inspekcję. Ona sama niestety nie wie, że już olej jest wymieniony ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,podczas zamykania tylnej klapy słychać coś jakby centralny domykający klapę ale klapy nie dociąga auto ma domykanie szyb i szybra z kluczyka również otwieranie bagażnika mam z kluczyka czy to uszkodzenie zamka klapy tylnej .Po przekręceniu kluczyka pojawia się komunikat serwisu oleju czy można to zlikwidować ???

masz otwieranie bagaznika z kluczyka czy masz otwieranie tem malej szyby?

co sie tyczy komunikatu serwisu oleju to tak ma byc.masz wiedziec kiedy bedziesz musial olej zmienic.komunikat powinien gasnac po odpaleniu auta.

gratuluje zakupu :mrgreen: :dance:

 

Tak bagażnik się otwiera .Czy warto było ????? co do tablic to koleś auto do kraju zwiózł na lawecie wyrejestrowane a ja do siebie dojechałem na cb :twisted2: wiem że ryzykowałem ale nie było wyjścia .Przebieg jest potwierdzony przeglądami dekry z fakturkami .Co do oleju inspekcja idzie na - czyli olej do wymiany ,ile tego oleju kupić i jaki może być koszt filtra oleju ???

 

Jak wymienisz to później musisz skasować inspekcję. Ona sama niestety nie wie, że już olej jest wymieniony ;)

 

A jak na forum znalazłem kilka porad ale do e46 2001 r nie spotkałem chyba że słabo szukałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kiepsko szukałeś bo mi wyskoczyło od razu na pierwszej stronie:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=85575&highlight=kasowanie+inspekcji

 

PS. Używaj proszę interpunkcji bo musiałem twoją odpowiedź przeczytać kilka razy zanim załapałem o co ci chodzi ;)

 

PS. W E36 znakomicie działa połączenie 7 pina z kostki serwisowej z masą i przekręcenie kluczyka. W E47 można spróbować ale czasami zajmuje to trochę czasu.

W E46 podobno zawsze działa ta metoda:

 

cytat:

Resetowanie lampki przeglądu zależnego od odległości(Wymiana oleju lub przegląd kontrolny)

Kluczyk zapłonu w położeniu "0"

Wcisnąć i przytrzymać lewy przycisk na zestawie wskaźników, przekręcić kluczyk zapłonu na położenie "1".

Przytrzymać wciśnięty przycisk, po 5 sekundach wyświetli się status lampki przeglądu.

Na wyświetlaczu pojawi się OIL SERVICE lub INSPECTION wyświetlona zostanie również pozostała odległość.

Jeśli wymagany przegląd zależny od odległości pokazywany jest z "restuj",to resetowanie lampki jest możliwe.

Jeśli pokazywany jest on bez "resetuj", to nie osiągnięto granicy minimalnego zużycia paliwa i nie można przeprowadzić.

Resetowanie lampki,jeśli osiągnięta została zakodowana wartość minimalna.

Wcisnąć przycisk resetowania i przytrzymać go.

Odczekać 5 sekund

Lampka "reset"będzie migała 5 sekund.

Aby zresetować lampkę, należy zwolnić ,ponownie nacisnąć i zwolnić przycisk(w tym czasie nadal miga tekst"reset")

Po udanym wykonaniu funkcji resetowania przez 5 sekund będzie teraz migać nowy harmonogram przeglądu zależnego

Jeśli lampka przeglądu zależnego od odległości nie ma być resetowana,wówczas można zachować istniejącą wartość.

Zwolnić przycisk.

Odczekać,aż wyświetlacz przestanie migać

Przez 5 sekund wyświetlać się będzie stary harmonogram przeglądu zależnego od odległości.

Po zresetowaniu przeglądu zależnego od odległości można resetować przegląd zależny od czasu.

Jeśli funkcja ta nie została zainstalowana,to wyświetli się END SIA ze starym lub nowym harmonogramem przeglądu

 

Resetowanie lampki przeglądu zależnego od czasu

(kontrola roczna)

Jeśli istnieje przegląd zależny od czasu,to teraz wyświetlany zostanie jego status.

Jeśli wymagany przegląd roczny pokazywany jest z "resetuj" to zakodowany limit został osiągnięty.

Jeśli pokazywany jest on bez "resetuj" to zakodowany limit nie został osiągnięty.

Resetowanie lampki,jeśli osiągnięta została zakodowana wartość minimalna.

Wcisnąć przycisk resetowania i przytrzymać go

Odczekać 5sekund

Lampka "reset" będzie migała przez 5 sekund

Aby zresetowania lampkę,należy zwolnić, ponownie nacisnąć i zwolnić przycisk(w tym czasie nadal miga tekst"reset")

Po udanym wykonaniu funkcji resetowania przez 5sekund będzie migać nowy harmonogram przeglądu rocznego

Zwolnić przycisk

Odczekać,aż wyświetlacz przestanie migać

Przez 5 sekund wyświetlać się będzie stary harmonogram przeglądu rocznego

 

A tu masz jeszcze na przykładzie E60 z obrazkami ale zasada działania bardzo podobna: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=491398

 

Powodzenia!

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie, jak to w koncu jest z tymi tablicami????? koles widac sprowadzil te fure na zwyklych niemieckich blachach, to jak to sie ma do tych z zoltym i czerwonym paskiem???? ponoc zeby wyrejestrowac tam auto trzeba zdac tablice :jawdrop:

 

Zółte i czerwone to są tablice tymczasowe.

- czerwone - posiadają ubezpieczenie na okres ważności tablic ( na całą europę ), aby je uzyskać musisz przejść przegląd techniczny - ważne 15 dni lub 30 dni - możesz swobodnie poruszać się po Polsce

- żółte - ważność tablic 5dni (tzw tablice dojazdowe np. na przegląd, na zlot, z miejsca zakupu do miejsca garażowania itd... Handlarze często sprowadzają auta na żółtych blachach bo jest taniej - oczywiście ubezpieczenie obowiązuje tylko na terenie DE - kiedyś dopłacało się OC na przejściu granicznym. Auto nie musi mieć ważnego przeglądu technicznego.

 

 

Wg mnie - osoba, która nie jest właścicielem pojazdu ( Niemiec ) nie ma prawa sprzedawać Ci pojazdu niewymeldowanego. Oryginalne niemieckie blachy powinny być oddane do urzędu i wykupione wywozowe.

Kupujący powinien otrzymać dokument stwierdzający wymeldowanie pojazdu na terenie Niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie, jak to w koncu jest z tymi tablicami????? koles widac sprowadzil te fure na zwyklych niemieckich blachach, to jak to sie ma do tych z zoltym i czerwonym paskiem???? ponoc zeby wyrejestrowac tam auto trzeba zdac tablice :jawdrop:

 

Zółte i czerwone to są tablice tymczasowe.

- czerwone - posiadają ubezpieczenie na okres ważności tablic ( na całą europę ), aby je uzyskać musisz przejść przegląd techniczny - ważne 15 dni lub 30 dni - możesz swobodnie poruszać się po Polsce

- żółte - ważność tablic 5dni (tzw tablice dojazdowe np. na przegląd, na zlot, z miejsca zakupu do miejsca garażowania itd... Handlarze często sprowadzają auta na żółtych blachach bo jest taniej - oczywiście ubezpieczenie obowiązuje tylko na terenie DE - kiedyś dopłacało się OC na przejściu granicznym. Auto nie musi mieć ważnego przeglądu technicznego.

 

 

Wg mnie - osoba, która nie jest właścicielem pojazdu ( Niemiec ) nie ma prawa sprzedawać Ci pojazdu niewymeldowanego. Oryginalne niemieckie blachy powinny być oddane do urzędu i wykupione wywozowe.

Kupujący powinien otrzymać dokument stwierdzający wymeldowanie pojazdu na terenie Niemiec.

 

Facet sprzedający mi auto przekazał mi dokument wymeldowania auta.A tablice niemieckie i tak nie trafią do ponownego obiegu i pewnie zostały jako złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.