Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Kiedyś pisałem że miałem drgania całej budy zwłaszcza rano, na zimnym silniku i że prawdopodobnie były to obajwy skrzyni automatycznej (miałem liczne analogie z osobami u których szwankowała skrzyna). Dzisaj jednak wyniuchałem pewną rzecz, która (na szczęście) pokazuje, że to nie skrzynia.

 

Podejrzewam, że winą będzie instalacja sekwencyjna gazu. Ale od początku. Odpaliłem furke rano (wiadomo, że na benzynce) i wszystku super. Do pierwszych świateł mam 300m i na światłach przełączył mi się na gaz. Ruszyłem, zatrzymałem się i zaczyna się trzęsienie całą budą! Ruszyłem i podczas jazdy to samo (chociaż nie zawsze lub mniej; podczas postoju pzeważnie). Przełączyłem w czasie jazdy na benzyne i dalej trzęsie, ale [ważne!] nie dałem rady już go na gaz ponownie przełaczyc. Dojechałem pod biuro, zgasiłem silnik, zapaliłem ponownie i zero drgań, mogłem też swobodnie na gaz przerzuci (jakby się coś zrestartowało). Przypomniałem sobie że podobnie miałem w trasie kiedyś. Mocno przycisnąłem furke i drgań dostał w okolicach 120 takich, że byłem przerażony, wrzuciłem na benzyne, one nie ustały i nie mogłem wróci na gaz. Zatrzymałem sie na stacji, wyłaczyłem furke, zapaliłem i jak ręką odjął wszystko śmigało. A przedwczoraj wracałem z trasy i zabrakło mi gazu więc na benzynce od początku smigąłem i zero drgań.

 

Czy ktoś kojarzy może jaki element wart jest uwagi, zeby to naprawi? Ogólnie jestem poza tymi denerwującymi wibracjami bardzo zadowolony z instalacji gazu. Jak myslicie, czy lepiej sie wybrac do mechanika speca od BMW czy do jakiegoś gazownika?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jaka to instalacja?

Też tak kiedyś miałem. Zaczęło się na autobanie w nrd. Lekkie drgania, szczególnie jak było pod górkę. Już wtedy padał wtryskiwacz gazu. Potem nagle zaświeciła się kontrolka silnika i trzęsło budą, stracił moc. Podjechałem do serwisu BMW, na kompie wyszło, że komputer odłączył 2. cylinder. Po odpaleniu na benzynie wszystko ok, po przełączeniu na gaz trzęsie i odłącza 2. cylinder. Powrót na benzynę nic nie dawał. Po wyłączeniu i odpaleniu było ok. Po powrocie do kraju u gazownika potwierdziło się, że padł wtryskiwacz 2. cylindra. Wymiana i ok.

Jednak u mnie zawsze mogłem przełączać benzyna-gaz, nawet kiedy pracował już tylko na 5 cylindrach.

W jakim stanie masz układ chłodzenia? Sprawdź to.

Opublikowano
Jest to instalacja sekwencyjna IV gen firmy Elpigaz (raczej z niższej półki) jest ona w miare nowa bo poprzedni własciciel zamontował ją rok temu w październiku. Jeszcze jej się dobrze nie przyjżałem bo samochód mam dopiero od 1,5 tygodnia. U mnie sa właśnie takie objawy jakby mi gubił jeden cylinder (odczuwam też spadek mocy). Gdy na gazie zaczyna trząś i przełączam na palio to właśnie nic nie ulega zmianie. Dopiero po wyłączeniu silnika. Proponujesz jechac do jakiegos gazowniaka z tym ( nie mam możliwości podjechanai do firmy która to montuje) czy u mechanika szukac ratunku? Jeśli chodzi o układ chłodzenia silnika to też mam minimalny problem bo mi płyn chłodniczy ucieka i czasami pojawia się komikat "Check coolant level". Za tydzień naprawiam chłodnice. Czyli układ chłoddzenia może byc winny temu?
Opublikowano

Po Twoich objawach u gazownika sprawdziłbym stan wtrysków, czasy, może jeden nie nadąża, no i po prostu zdiagnozował instalację gazową na kompie. U mechanika sprawdziłbym stan układu chłodzenia.

Poza tym, jeżeli montował ją niecały rok temu, to przecież masz gwarancję.

Opublikowano
Tak, układ chłodzenia jest bardzo ważny dla gazu. Sprawdź któredy ucieka płyn, niekoniecznie chlodnica. Bardzo często pękają obudowy termostatu i trzeba wymienić. W niektórych modelach termostat jest zintegrowany z obudową, u Ciebie raczej też. Nie grzeb w chłodnicy bez potrzeby, bo narobisz sobie więcej bałaganu. Znajdź dobrego mechanika, który zna się na BMW. Zlokalizuj najpierw skąd ucieka.
Opublikowano

Ok. Dzisiaj sprawdze wtryski. Płyn chłodniczy to wiem którędy ucieka bo już zakład specjalistyczny od chłodnic mi zdiagnozował i jest to na kołnierzu chłodnicy - na 90% da się naprawi bez wymieniania chodnicy. Mam na gwarancji tylko nie wiem jak to u nich działa, czy gwarancja jest ważna w innym zakładzie niż montowałem (powinna byc, bo to jest ich przdstawiciel).

Pozdrawiam

Opublikowano
W autoryzowanym zakładzie montażowym powinna być obsługa gwarancyjna na terenie całego kraju. Poszukaj nastronie elpigazu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.