Skocz do zawartości

Przepływomierz , ekonomizer, spalanie. Proszę o POMOC!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem od niedawna posiadaczem BMW 320d(E46, 136KM) auto sprowadziłem sobie z Niemiec (jest to rok 99) i mam pytanie dotyczące spalania, przepływki i ekonomizera. Auto ma przejechane 193 tysiące kilometrów a ponad rok temu przy 170 tysiącach miało przegląd w Niemczech w serwisie BMW(wyczytałem to z książki serwisowej auta).

 

MAM 3 problemy:

 

1. A mianowicie miałem problemy z mocą ponieważ wciskając pedał gazu przy obrotach powyżej 2000 auto nie przyspieszało tak jak powinno i po przeglądni ęciu tego forum postanowiłem wymienić przepływomierz i zamówiłem MTM. Po zmianie przepływomierza dziura w przyspieszaniu zniknęła ale czuje że jeszcze nie jest tak jak powinno być z tym przyspieszeniem bo trochę wolno auto reaguje na wciśnięcie pedału gazu co może być przyczyna?? Wyczyściłem także ERG i mikrofilter (były bardzo brudne).

2. Następny problem jaki mam to ze spalaniem ponieważ auto bardzo dużo pali(średnie spalanie pokazuje mi ok. 10-11 litrów), ekonomizer czasami się zatrzymuje na jakiejś wartości i nie chce spaść do 0, lecz to tak często się nie zdarza i spada do 0. Nie wiem co może być przyczyną takiej pracy ekonomizera?? (Na starym przepływomierzu tak nie miałem bo miałem spalanie średnie ok 7.1 litra ale miałem dziurę w przyspieszeniu i ekonomizer nie dochodził nigdy do 20 litrów.)

3. I jeszcze jedna bardzo dziwna rzecz: kiedy stoję na ulicy z zapalonym silnikiem(np. na skrzyżowaniu na światłach) cyfrowy wyświetlacz funkcji spalania stale mi wzrasta(co chwile zwiększa się o 0.1) chociaż nie jadę i nie dodaje gazu (silnik pracuje na wolnych obrotach i nie mam wrzuconego biegu).

 

Zatankowałem teraz zbiornik do pełna (63 litry) i zobaczymy ile zrobię kilometrów.

 

PROSZĘ O POMOC LUDZI KTÓRZY COŚ WIEDZĄ JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ. Może trzeba coś jeszcze wymienić może jakieś filtry albo sonde?? Nie mam pojęcia??

 

Dziękuje wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

 

1. A mianowicie miałem problemy z mocą ponieważ wciskając pedał gazu przy obrotach powyżej 2000 auto nie przyspieszało tak jak powinno i po przeglądni ęciu tego forum postanowiłem wymienić przepływomierz i zamówiłem MTM. Po zmianie przepływomierza dziura w przyspieszaniu zniknęła ale czuje że jeszcze nie jest tak jak powinno być z tym przyspieszeniem bo trochę wolno auto reaguje na wciśnięcie pedału gazu co może być przyczyna?? Wyczyściłem także ERG i mikrofilter (były bardzo brudne).

Wiele samochodów na chińszczyźnie typu MTM poprostu nie jeździ dobrze. Czasem lepiej jest wydac więcej kupując np Boscha i mieć spokój.

3. I jeszcze jedna bardzo dziwna rzecz: kiedy stoję na ulicy z zapalonym silnikiem(np. na skrzyżowaniu na światłach) cyfrowy wyświetlacz funkcji spalania stale mi wzrasta(co chwile zwiększa się o 0.1) chociaż nie jadę i nie dodaje gazu (silnik pracuje na wolnych obrotach i nie mam wrzuconego biegu).

 

No dziwne to nie jest. skoro silnik pracuje to pobiera paliwo. Skoro stoisz to przecież nie pokonujesz drogi.

To chyba oczywiste że przy pobieraniu paliwa i drodze = 0 średnie spalanie samochodu będzie coraz wyższe.

Spróbuj skasować sobie wskazanie komputera i odpal kilka razy samochód - zobaczysz jak bez pokonywania drogi wskazanie komputera pokaże wysoką wartość.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.