Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem od niedawna posiadaczem BMW 320d(E46, 136KM) auto sprowadziłem sobie z Niemiec (jest to rok 99) i mam pytanie dotyczące spalania, przepływki i ekonomizera. Auto ma przejechane 193 tysiące kilometrów a ponad rok temu przy 170 tysiącach miało przegląd w Niemczech w serwisie BMW(wyczytałem to z książki serwisowej auta).

 

MAM 3 problemy:

 

1. A mianowicie miałem problemy z mocą ponieważ wciskając pedał gazu przy obrotach powyżej 2000 auto nie przyspieszało tak jak powinno i po przeglądni ęciu tego forum postanowiłem wymienić przepływomierz i zamówiłem MTM. Po zmianie przepływomierza dziura w przyspieszaniu zniknęła ale czuje że jeszcze nie jest tak jak powinno być z tym przyspieszeniem bo trochę wolno auto reaguje na wciśnięcie pedału gazu co może być przyczyna?? Wyczyściłem także ERG i mikrofilter (były bardzo brudne).

2. Następny problem jaki mam to ze spalaniem ponieważ auto bardzo dużo pali(średnie spalanie pokazuje mi ok. 10-11 litrów), ekonomizer czasami się zatrzymuje na jakiejś wartości i nie chce spaść do 0, lecz to tak często się nie zdarza i spada do 0. Nie wiem co może być przyczyną takiej pracy ekonomizera?? (Na starym przepływomierzu tak nie miałem bo miałem spalanie średnie ok 7.1 litra ale miałem dziurę w przyspieszeniu i ekonomizer nie dochodził nigdy do 20 litrów.)

3. I jeszcze jedna bardzo dziwna rzecz: kiedy stoję na ulicy z zapalonym silnikiem(np. na skrzyżowaniu na światłach) cyfrowy wyświetlacz funkcji spalania stale mi wzrasta(co chwile zwiększa się o 0.1) chociaż nie jadę i nie dodaje gazu (silnik pracuje na wolnych obrotach i nie mam wrzuconego biegu).

 

Zatankowałem teraz zbiornik do pełna (63 litry) i zobaczymy ile zrobię kilometrów.

 

PROSZĘ O POMOC LUDZI KTÓRZY COŚ WIEDZĄ JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ. Może trzeba coś jeszcze wymienić może jakieś filtry albo sonde?? Nie mam pojęcia??

 

Dziękuje wszystkim za pomoc.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
witam mam podobne objawy jak tylko ze 3.0d i spalanie jeszcze wieksze czy poradziles sobie z tym problemem i jak mozna wiedziec to co było
Opublikowano

 

1. A mianowicie miałem problemy z mocą ponieważ wciskając pedał gazu przy obrotach powyżej 2000 auto nie przyspieszało tak jak powinno i po przeglądni ęciu tego forum postanowiłem wymienić przepływomierz i zamówiłem MTM. Po zmianie przepływomierza dziura w przyspieszaniu zniknęła ale czuje że jeszcze nie jest tak jak powinno być z tym przyspieszeniem bo trochę wolno auto reaguje na wciśnięcie pedału gazu co może być przyczyna?? Wyczyściłem także ERG i mikrofilter (były bardzo brudne).

Wiele samochodów na chińszczyźnie typu MTM poprostu nie jeździ dobrze. Czasem lepiej jest wydac więcej kupując np Boscha i mieć spokój.

3. I jeszcze jedna bardzo dziwna rzecz: kiedy stoję na ulicy z zapalonym silnikiem(np. na skrzyżowaniu na światłach) cyfrowy wyświetlacz funkcji spalania stale mi wzrasta(co chwile zwiększa się o 0.1) chociaż nie jadę i nie dodaje gazu (silnik pracuje na wolnych obrotach i nie mam wrzuconego biegu).

 

No dziwne to nie jest. skoro silnik pracuje to pobiera paliwo. Skoro stoisz to przecież nie pokonujesz drogi.

To chyba oczywiste że przy pobieraniu paliwa i drodze = 0 średnie spalanie samochodu będzie coraz wyższe.

Spróbuj skasować sobie wskazanie komputera i odpal kilka razy samochód - zobaczysz jak bez pokonywania drogi wskazanie komputera pokaże wysoką wartość.

 

Pzdr,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.